בשבת הופיע בטוויטר הציוץ המיוחל: "חיכיתי לזה. חזרתי". מנור סולומון הוסיף לב, אימוג'י שמסמל "תודה" וצילום ממשחק הגביע של פולהאם מול האל. עברו חמישה חודשים בין הופעת הבכורה שלו באנגליה לבין ההופעה השנייה, בגלל הפציעות שנפלו עליו, אבל עכשיו הוא מתחיל שנה חדשה ועונה חדשה מבחינתו.
כל מה שקשור לשידוך בין פולהאם לסולומון בחצי השנה האחרונה הלך קשה מדי: זה התחיל במאבק של שחטאר דונייצק לקבל עבורו פיצוי – הוא עבר בהשאלה לפי החוק המיוחד של פיפ"א בנוגע לשחקנים מהליגה באוקראינה השרויה במלחמה, ויסיים את חוזהו שם בסיום העונה, כך ששחטאר עלולה לאבד אותו בחינם ועדיין מנסה לשנות את ההחלטה בבית המשפט. בשל כך, החתימה שלו בפולהאם התעכבה והוא לא יכול היה להשתתף במשחקי ההכנה; לאחר מכן נראה היה שהדברים הסתדרו, כאשר במחזור הראשון בליגה הוא עזר לעולה החדשה להשיג 2:2 מול ליברפול, אבל למחרת הוא נפצע בברך במשחק אימון סגור מול צ'לסי; פגרת המונדיאל נתנה לו זמן לסגור פערים מחבריו לקראת החזרה למגרש, אבל במהלך אחד האימונים נפצע בקרסול אחרי כניסה חזקה של הריסון ריד.
3 צפייה בגלריה
מנור סולומון מול אלכסנדר-ארנולד
מנור סולומון מול אלכסנדר-ארנולד
המשחק הראשון - והאחרון שלו עד כה בפרמייר-ליג. סולומון מול ליברפול
(צילום AP)
הציוץ המיוחל
סולומון חש על בשרו, תרתי משמע, את העוצמות של הכדורגל האנגלי, האגרסיביות והאינטנסיביות שלא היה מורגל להן, למרות הביקורים בליגת האלופות עם דונייצק ומפגש פה ושם עם יריבות חזקות בנבחרת. את השיקום הוא עבר במכון הפיזיותרפיה של פולהאם, אולם במהלך פגרת המונדיאל הוא שב ארצה ומעבר לאימונים אישיים שביצע, כולל עם אביו יוסי שהוא מאמן כושר בכיר, המשיך בטיפולי הידרותרפיה אצל יוסי אטיאס, מומחה בשיקום מפציעות שעזר לו להתחזק.

שנה בלי כדורגל

זו הייתה התמודדות מנטלית לא קלה מצידו של סולומון, לצד המאבק לחזור לדשא. למעשה, הוא לא משחק כדורגל באופן סדיר כבר יותר משנה! ההופעה האחרונה של הישראלי בן ה־23 באוקראינה הייתה בדצמבר 2021, לפני היציאה לפגרת החורף שבדיעבד סיימה את העונה, מאחר שלקראת חזרת המשחקים החלה הפלישה הרוסית והוא נמלט מהמדינה. הוא נראה טוב מאוד במדי נבחרת ישראל אף שלא היה בכושר משחק, אבל לאחר מכן שיחק רק 24 דקות במשחק בודד בפולהאם לפני שהושבת לחמישה חודשים. הוריו איילה ויוסי צפו מהיציע באותו משחק מול ליברפול, ומאז מחזיקים ביד כרטיס טיסה לאנגליה.
השאלה היא אם עכשיו הוא מגיע מוכן יותר, ואם השנה הזו לא צילקה אותו. המנג'ר מרקו סילבה, מצידו, ראה את הנסיגה בהחלמה של הישראלי, והצוות המקצועי החליט להחזיר את סולומון לעניינים בהדרגה. במשחק הליגה נגד לסטר בשבוע שעבר הוא כבר ישב על הספסל, ו־14 הדקות מול האל נתנו לו להרגיש שוב את הכדורגל. סילבה הבהיר: "מנור כשיר לחלוטין, זה עניין של אימונים ועבודה על הפיזיות שלו".
סולומון משחק כרגע עבור שתי מטרות: החוזה הנוכחי והחוזה הבא. כאמור, הוא מושאל לפולהאם, וצריך להוכיח את עצמו כדי שתצרף אותו רשמית כשחקן חופשי בקיץ. לשחטאר הוא כבר לא יחזור, ועניין הפיצוי שתקבל לא רלוונטי אליו יותר. הוא רוצה לחזור לשיאו, להגיע מוכן למטרות של הנבחרת ולהתחיל לצבור מספרים בפרמייר־ליג. אם יעשה זאת, הוא ידאג גם לנושא החוזה הבא: במקרה שפולהאם תחליט שלא להמשיך בהתקשרות איתו, הוא ייאלץ לחפש בקיץ מועדון חדש. קיים ניגוד גדול בין הרושם שהשאיר בליגת האלופות ובליגת האומות לבין העובדה שישב בחוץ כל כך הרבה זמן, והוא צריך להזכיר למחזרות מה הוא שווה כדי לא לעשות צעד אחורה בקריירה ולהגיע לליגה חלשה יותר.
3 צפייה בגלריה
מנור סולומון שחקן פולהאם מול קאלום אלדר שחקן האל סיטי
מנור סולומון שחקן פולהאם מול קאלום אלדר שחקן האל סיטי
לא משחק כדורגל באופן סדיר כבר שנה. סולומון
(צילום: גטי אימג'ס)

להכניס רגל לרוטציה

האתגר העיקרי, מעבר לכושר המשחק, הוא העובדה הפשוטה שפולהאם מצליחה מעבר לכל הציפיות. הערב (22.00) מחכה לה משחק ביתי מול צ'לסי, שאפילו נקודה בו תעלה אותה למקום השישי מעל ליברפול. היא מתקתקת כמו מכונה ורצה עם שחקנים שהביאו תוצאות מדהימות ביחס לעולה חדשה. החלוץ הסרבי אלכסנדר מיטרוביץ', שנשאר איתה גם בליגת המשנה, לא מפסיק להבקיע, וסילבה פגע עם שחקני הרכש, במיוחד קשר נבחרת פורטוגל ז'ואאו פאליניה והקשר אנדראס פריירה שהגיע ממנצ'סטר יונייטד ומפגין יכולת גבוהה במיוחד. לא קל לתפוס מקום ברוטציה כזו, בטח כאשר האוהדים מייחסים חלק ניכר מההצלחה לעובדה שסילבה לא ערך מהפכות בסגל ועדיין נותן אמון רב בשחקנים שהיו שם גם בעונה שעברה ועזרו לפולהאם לעלות לפרמייר־ליג. הם מכירים אותו ואת המערכת, וטובים מספיק כדי להצליח גם ברמה הזו.
מצד שני, לסולומון יש פתח שאפשר להשתחל דרכו. קודם כל, ראוי לציין שפולהאם סימנה אותו זמן רב לפני החתימה וסילבה מאמין שהוא מתאים לשיטה שלו. המאמן הפורטוגלי מעריך מאוד את סולומון, וגם הבהיר לו השבוע כי הוא מתכוון לתת לו הזדמנות להוכיח את עצמו. הישראלי גם נכלל בסגל למשחק הערב.
3 צפייה בגלריה
מרקו סילבה
מרקו סילבה
מצליח מעבר לכל הציפיות. סילבה
(צילום: גטי אימג'ס)
אך מעבר לכך, כנף ימין וכנף שמאל הן שתי עמדות שבהן התפוקה שפולהאם קיבלה הייתה יחסית נמוכה, ואין שם מישהו שהמקום שלו בהרכב מובטח ב־100 אחוז. אחרי הפציעה של סולומון הוחתם הברזילאי הוותיק וויליאן, שעושה עבודה לא רעה ונראה כמו התחרות המרכזית, וגם בובי דקורדובה־ריד הג'מייקני מפגין ניצוצות, אבל דניאל ג'יימס הוולשי שהגיע בהשאלה מלידס לא עומד בציפיות ורק מול האל כבש את שער הבכורה שלו, וחברו לנבחרת באגף ימין, הארי ווילסון, לא מרשים השנה.
סביב הקבוצה טוענים כי בחלון ההעברות הנוכחי סילבה לא מחפש קיצוני אלא חיזוק בעמדות אחרות – גיבוי למגן הימני, הקשר המרכזי והחלוץ – מה שרומז שסולומון הוא סוג של "חיזוק פנימי" מתוך הסגל שיוסיף עומק. בשתי ההופעות שלו, אגב, סולומון נכנס דווקא לאגף ימין שבו התחרות פתוחה יותר, ואולי משם ימצא את מקומו בהרכב.
על זה סולומון חלם כל חייו: הערב צ'לסי, ביום ראשון ביקור בניוקאסל, אחר כך הארי קיין וטוטנהאם מגיעים לעוד דרבי לונדוני. הכל הלך נגדו בשנה האחרונה, אבל כפי שניתן היה לראות באותן הופעות גדולות בנבחרת, הוא יודע לשמור את עצמו מוכן ולהגיע לכל סיטואציה כמו שצריך גם אם לא ראה דשא בתדירות גבוהה. עם איך שהדברים מסתמנים, למרות ההצלחה של פולהאם – שנלחמת על כרטיס לאירופה – יש לו את הגיבוי והסיכוי להשתלב. נשאר רק דבר אחד – שמנור סולומון ייקח את ההזדמנות. אחר כך השמיים הם הגבול – אלא אם עוד חבר לקבוצה יחליט להיכנס בו.