ימים קשים עוברים על מדינת ישראל בעקבות המלחמה, והספורטאים הישראלים שמשחקים בחו"ל לא נשארים אדישים לכך ולאורך כל היום עשו מחוות כדי לחזק את ישראל. ישראל זכתה לתמיכה גם בספורט העולמי, קבוצות ה-NBA מיאמי היט ודאלאס מאבריקס העלו פוסטים מחזקים, וכן גם באיירן מינכן – שבה משחק דניאל פרץ.
ברק בכר, עוזרו גיא צרפתי ועומר גלזר עלו עם סרטים שחורים למשחקה של הכוכב האדום מול רדניצ'קי. בכר אף לא התייצב לריאיון המסורתי אחרי המשחק ואף ביטל את מסיבת העיתונאים לפניו. "ביום נוראי של טרור כלפי אזרחים וחיילים במדינה שלי, אני רוצה להביע תנחומים למשפחות ולהתפלל לשלום הפצועים", מסר אתמול בכר.
2 צפייה בגלריה
ברק בכר וגיא צרפתי
ברק בכר וגיא צרפתי
ברק בכר וגיא צרפתי
(צילום: האתר הרשמי של הכוכב האדום בלגרד)
הכדורסלן יפתח זיו, שמשחק בגרנאדה הספרדית, עלה לשחק מול באסקוניה עם מגן זיעה שעליו מגן דוד. מאמנו פבלו פין אמר בסיום: "אני רוצה לשלוח חיבוק למשפחתו של יפתח, זה מצב קשה. אנחנו כאן ונעזור לו". נועם יעקב, גארד וילרבאן, עלה למשחק מול נאנסי עם נעליים שעליהן הכיתוב: "התפללו למען ישראל".
רועי קהת כבש שער בכורה במדי סמוגאיט האזרית. הקשר בן ה-31 ציין את השער עם תפילת "שמע ישראל". לאחר מכן פרץ בבכי וחבריו הגיעו כדי לנחם אותו. אתמו, ביברס נאתכו (פרטיזן בלגרד) ורז שלמה (לובן) כבשו במדי קבוצותיהם, ובכו.
2 צפייה בגלריה
הנעליים של נועם יעקב
הנעליים של נועם יעקב
הנעליים של נועם יעקב
(Ilan.shots)
גם בספורט העולמי הביעו תמיכה בישראל. בסלובניה נערך מצעד למען ישראל, אותו אירגן כוכב מאריבור לשעבר מרקוס טבארס. סגנית אלופת ה-NBA, מיאמי היט, פרסמה פוסט תמיכה בישראל: "מתקפת החמאס עוררה יום של אלימות חסר טעם ומאות חייהם של חפים מפשע אבדו. מיאמי עומדת לצד ישראל". גם דאלאס מאבריקס הביעה תמיכה: "אנחנו עומדים לצידה של ישראל וממשיכים להתפלל לשלום בעולם", צייצה הקבוצה. מאוחר יותר, וושינגטון וויזארדס, בה משחק דני אבדיה, העלתה גם היא פוסט בעד ישראל.
גם באיירן מינכן, קבוצתו של דניאל פרץ, כתבה דברים תומכים."אין הצדקה להרג של חפים מפשע ואלימות ברוטלית נגד אזרחים. אנחנו מודאגים ממצבם של החברים שלנו בישראל".