"לא הבנתי מאיפה הרוע של אברם גרנט כלפיי מגיע. אתה לא רוצה אותי? אין בעיה, מקובל, אבל למה לעשות לי דבר כזה? מה זה נותן לך בחיים?".
גם 16 שנה אחרי הדרמה ביניהם, טל בן-חיים - אחד הכדורגלנים הגדולים שהיו כאן - עדיין לא שוכח ולא סולח למאמן הבכיר. הוא הגיע טעון לריאיון שיפורסם מחר (שישי) במוסף "7 ימים" של "ידיעות אחרונות", ולראשונה מדבר בחופשיות על אחד הסכסוכים המתוקשרים שידע הכדורגל הישראלי - בכל זאת, ענף שידע ויכוח סוער או שניים - זה שבצד השני שלו ניצב אברם גרנט.
3 צפייה בגלריה
טל בן חיים
טל בן חיים
פותח את הלב בלי חשבון. בן חיים
(צילום: אורן אהרוני)
"המאמן שאני הכי שונא, שעשה לי דווקא, שהוציא אותי מההרכב של צ'לסי ושהתעלל בי נפשית מהרגע שמונה למאמן", מתאר אותו בן-חיים בלי למצמץ.
הפיצוץ הגיע כשבן-חיים נמצא בשיאה של אחת הקריירות המרשימות של שחקן ישראלי. בקיץ 2007 הוא חתם בקבוצת הפאר האנגלית צ'לסי על ידי "המיוחד", ז'וזה מוריניו. "כשאבא שלי נפגש איתו הוא אמר לו שהוא לא רוצה שהבן שלו יהיה קישוט, ושאל אותו האם מי שטוב באמת ישחק. מוריניו חייך, וענה: 'אצלי לא משחקים שמות. אני מבטיח לך שאם הבן שלך יהיה טוב, הוא ישחק'".
3 צפייה בגלריה
טל בן חיים עם אברהם גרנט בנבחרת ישראל
טל בן חיים עם אברהם גרנט בנבחרת ישראל
בן חיים וגרנט. "המאמן שאני הכי שונא"
(צילום: יוסי רוט)
וזה מה שקרה. בן-חיים הפך לשחקן מוערך באחת הקבוצות הטובות באירופה, תחת גדול המאמנים באותה עת. הוא הרוויח כ-60 אלף פאונד בשבוע, כן, סכום של כ-1.8 מיליון שקל באותם ימים, לחודש אחד - וחי את החלום. אלא שבאמצע העונה ההיא מוריניו פוטר, ובאופן מפתיע מונה דווקא גרנט, חברו של הבעלים דאז, האוליגרך היהודי-רוסי רומן אברמוביץ' - לתפקיד שנראה היה מוגזם אפילו לחלום עליו: מנג'ר צ'לסי. "AVRAM WHO?", תהו כותרות העיתונים בממלכה באשר למאמן האלמוני, ולא רק בתחומיה.
ואז גרנט מתמנה לתפקיד, אחרי תקופה שהוא מסתובב ביניכם. "הוא היה בצ'לסי עד אז על תקן של מעין מנהל טכני, מישהו מטעם הבעלים, שהגיע לכל אסיפה וישב בצד בשקט".
איך נראתה תחילת הקשר שלכם באנגליה? "אחרי שאברם פוטר מאימון הנבחרת, שיחקתי בבולטון והוא התחיל להסתובב בעולם ו'לערבב' את השם שלו. כשהוא צריך אותך, הוא יהיה החבר הכי טוב שלך. הוא הבין שאני בקשר עם אורי גלר, שמקורב לבעלים של קבוצת פולהאם, וביקש שאבקש ממנו לסדר לו פגישה שם. הוא כל כך בטוח ביכולת השכנוע שלו, שהוא אמר: 'רק תדאג לי לפגישה, את השאר אני אעשה'".
3 צפייה בגלריה
בן חיים בצ'לסי מול רוני במגן הקהילה ב-2007
בן חיים בצ'לסי מול רוני במגן הקהילה ב-2007
"אני חושב שאני השחקן הכי אנדרייטד שהיה בישראל". בן חיים במדי צ'לסי
(צילום: getty images)
בן-חיים מדבר בריאיון גם על הקריירה האירופית שלו: "אני חושב שאני השחקן הכי אנדרייטד שהיה בישראל. הקריירה שעשיתי היא אפילו לא בטופ 3 הכי גדולות של כדורגלן ישראלי, היא בטופ 2. זה יוסי בניון ואני, מי עוד שיחק בקבוצות פאר כאלה? אני מעריץ את איל ברקוביץ', הוא שיחק כאילו יש לו סנסור בראש שרואה את המגרש 360 מעלות, והיה לו כישרון גדול יותר מבניון, אבל מבחינת איכות הקבוצות ששיחקנו בהן בקריירה, רק בניון ואני הגענו לטופ של הטופ".
אברם גרנט בחר לא להגיב לדברים.