בשל הגילויים החדשים בפרשת הקטינות: עומר אצילי ודור מיכה לא צפויים לקבל יותר זימונים לסגל נבחרת ישראל החל מההתכנסות הבאה שלה בעוד חודשיים - זו ההחלטה העקרונית שהתקבלה בהתאחדות לכדורגל.
מבחינה מקצועית, מיכה פחות רלוונטי לגבי הנבחרת, לעומת אצילי שזומן גם להתכנסות האחרונה. בהתאחדות מבינים כי אין התפתחות פלילית בפרשה, אך השיח המכוער בהתכתבויות בין השניים בהקשר של הנערות וכן איזכור השימוש בסמים, שנחשפו אתמול (רביעי) בתחקיר חדשות 13, גרם להחלטה העקרונית. אצילי אמנם הוחזר לנבחרת אחרי תקופת צינון ארוכה, בנימוק שהתיק נגדו נסגר מחוסר אשמה, אבל מבחינת ההתאחדות המצב השתנה בשל ההתפתחויות האחרונות.
2 צפייה בגלריה
עומר אצילי ודור מיכה
עומר אצילי ודור מיכה
עומר אצילי ודור מיכה. ככל הנראה לא יחזרו לנבחרת
(צילום: עוז מועלם)
מי שיקבלו את ההחלטה הסופית הם יו"ר ההתאחדות אורן חסון והמנהל המקצועי יוסי בניון. בזמן ששימש כמנהל המקצועי של בית"ר ירושלים, בניון היה זה שנעמד על הרגליים האחוריות והתנגד לצירופו של אצילי בשל פרשת "הכדורגלנים והקטינות", ולמרות רצונו של הבעלים משה חוגג להחתים את השחקן. היה זה בשלב שבו החקירה עוד היתה פעילה, לפני החלטת הפרקליטות לסגור את התיק.
בניגוד לקבוצות שבהן משחקים השניים, שנמצאות בבעלות פרטית (אצילי במכבי חיפה של יעקב שחר, מיכה בהפועל באר-שבע של אלונה ברקת), ההתאחדות לכדורגל היא גוף ציבורי עם נבחרות צעירות ואמות מידה שונות. "אין היתכנות שהשניים האלו ייצגו את ישראל וילבשו את במדים הלאומיים", אמרו גורמים בכירים ההתאחדות. "תהיה החלטה מסודרת של חסון ובניון, נשמע את הטיעונים שלהם, אבל לא רואים סיכוי שאחד מהם עוד יקבל זימון".
2 צפייה בגלריה
חזן ובניון
חזן ובניון
מאמן הנבחרת אלון חזן והמנהל המקצועי יוסי בניון
(צילום: עוז מועלם)
שר התרבות והספורט חילי טרופר התייחס לפרשה: "כוכבי ליגת העל בכדורגל הם מושא לחיקוי עבור רבים. המוני ילדים ובני נוער מביטים עליהם, מחקים אותם, חולמים להיות כמותם. בתחקיר שפרסם אלמוג בוקר, כל אותם מעריצים נחשפו ליחס מבזה לנערות ולדיבור על סמים של שניים מהכוכבים הגדולים ביותר. אני לא מתעסק בראיות ובהוכחות, אני לא רודף את השחקנים האלה, אני פשוט יודע שהמוני בני הנוער שקראו את ההתכתבויות המחליאות והקשיבו לקול המכוער והמבזה שעלה מהם, צריכים לשמוע קול אחרמי ששותק - נותן לגיטימציה ומעביר מסר שזה בסדר להתייחס לנערות כאילו הן חפצים ושאפשר לבחון אפשרות לצרף סמים ואלכוהול ל"חגיגה עם ילדות". כולנו נופלים וכולנו יכולים לתקן, אבל אי אפשר לדלג על הצעד הראשון: לקחת אחריות ולהתנצל בפה מלא"
"בימים שהפרשה התפוצצה ביקרתי את אחת הנערות. מצאתי אותה שבורה תחת מתקפות שיימינג נוראיות של אוהדי ומעריצי השחקנים. צבא אוהדים שר שירי הלל לכבודם של הכדורגלנים וגידף והכפיש את הנערות, כאילו הן אשמות. אני מניח שהן עדין לא התאוששו באמת. לעומתן, גם היום, מדי שבוע המוני אוהדים נושאים את השחקנים על הכתפיים ומריעים להם, כאילו דבר לא אירע. אבל הדברים אירעו. הגיע הזמן לפחות להתנצל", כתב טרופר.
אחרי שמיעט להתבטא בפומבי ביחס לפרשה, דור מיכה, שבר היום שתיקה עם פוסט באינסטגרם בו הגיב לממצאים החדשים שהתגלו בכתבת התחקיר של חדשות 13. “הכתבה המדוברת הינה מסולפת וכל כך מגמתית שבאה להכפיש ולרמוס צד אחד בסיפור תוך התעלמות מוחלטת מהמציאות ולעובדות הקיימות עם שימוש בהודעות לא אותנטיות ודברים שלא היו ולא נבראו מעולם”, כתב קשרה של הפועל באר שבע, "חשוב לי להבהיר כאן שמעולם בכל שנותיי לא נגעתי בשום סם כלשהו כפי שמנסים לתאר בכתבה. אלו שמכירים אותי יודעים זאת היטב. מיטב החוקרים של המשטרה והפרקליטות חקרו ביסודיות כל פרט ופרט תחת אווירה ציבורית מאוד טעונה ולחץ תקשורתי כבד ולבסוף ראו לנכון לסגור את התיק מחוסר אשמה. אני רוצה להדגיש זאת שוב. התיק נסגר מחוסר אשמה”.
לסיום כתב מיכה: "אני רוצה להתנצל בפני כל משפחת הפועל באר שבע ולעומדת בראשה אלונה ברקת שהם נאלצים להתמודד עם הרעל התקשורתי סביבי בעקבות דברים שקרו בעבר ושעליהם כבר לקחתי אחריות ושהיום אני במקום אחר”.
פורסם לראשונה: 12:11, 28.07.22