סיום תקופה בכדורגל הישראלי. טל בן חיים, אחד החלוצים המוכשרים בדור האחרון, הודיע היום (שלישי) בפוסט מרגש באינסטגרם על פרישה מיידית לאחר שלא הצליח להתאושש מהפציעה בברך ממנה סבל בחודשים האחרונים. באופן סמלי, משחקו האחרון של החלוץ היה נגד מכבי ת"א, עמה רשם את התקופה המוצלחת ביותר בקריירה שלו.
"לפני שלושה חודשים במשחק (איך לא) בין מכבי פ"ת למכבי ת"א הייתה הפעם האחרונה שירדתי מהדשא וידעתי שזה הסוף, שאני לא יכול יותר", כתב בן חיים. "היום אני מסכם 17 שנים וחצי של הכל מהכל. אני מרגיש בר מזל שזכיתי לפרוש במקום בו הכל התחיל, אבל אני גם יודע שהסוף הזה הוא התחלה של משהו חדש שאני לא פחות מתרגש לקראתו".
1 צפייה בגלריה
מכבי פ"ת מכבי חיפה
מכבי פ"ת מכבי חיפה
בן חיים, באחד המשחקים הבודדים במדי מכבי פ"ת שהספיק לשחק העונה - נגד מכבי חיפה
(צילום: עוז מועלם)
לסיכום כתב בן חיים: "אני גאה בכל מה שהשגתי ובכל החלומות שהפכו עם השנים למציאות. תודה לכל מי שעזר, תמך, עודד ועשה אותי טוב יותר. לא הייתי יכול לבקש יותר מזה".
בן חיים (34), בנו של כדורגל העבר אופיר בן חיים, החל את דרכו במחלקת הנוער של הפועל כפר סבא, עבר לבני יהודה ובגיל 16 עבר למכבי פ"ת, בה הוא פרץ לראשונה ובה הוא גם סוגר מעגל ופורש. הוא צפוי להשתלב בתפקיד מקצועי במכבי פ"ת, כאשר הכיוון הוא למנות אותו לראש מערך הסקאוטינג של המועדון, בדומה לגל אלברמן וברק יצחקי בתחילת דרכם.
הקריירה שלו עברה לא מעט טלטלות: ממכבי פ"ת הוא עבר להפועל ת"א וכעבור עונה אחת חצה את הכביש וחתם במכבי ת"א, בה שיחק ארבע שנים במהלכן זכה בשתי אליפויות, פעם אחת בגביע המדינה וגם בגביע הטוטו. לאחר מכן נרכש על ידי לספרטה פראג תמורת 2.9 מיליון אירו, אך מיעט לשחק.
בפתיחת עונת 2018/19 קרע ברצועה הצולבת ולא שיחק כדורגל במשך כמעט שנתיים. בעונת 2020/21 חזר לקדנציה נוספת במכבי ת"א במהלכה זכה עם הקבוצה בגביע המדינה ובגביע הטוטו. בקיץ 2022 חתם במכבי פ"ת וסייע להחזיר אותה לליגת העל אחרי עונה אחת בלאומית.
בנוסף, יש לו גם 29 הופעות במדי נבחרת ישראל במהלכן כבש שישה שערים. אחד השערים הזכורים ביותר שלו הן נגד נבחרת איטליה, כשהכניע את מי שנחשב לאחד השוערים הגדולים בעולם דאז, ג'אנלואיג'י בופון.