לאחר מפח הנפש בסקוטלנד, נבחרת ישראל ניצחה את מולדובה הערב (שלישי) 1:2 במסגרת מוקדמות המונדיאל, והסיפור הגדול היה הפיכתו של ערן זהבי למלך השערים של הנבחרת בכל הזמנים באופן בלעדי – כשהוא עוקף את מוטל'ה שפיגלר האגדי.
זהבי אמר בסיום המשחק: "האמת שזה כבוד גדול. אם היית אומר לי שאעבור את מוטל'ה לא הייתי מאמין, בטח לא אחרי כל הדברים שעברתי בנבחרת. אני שמח מאוד שהוא היה פה באצטדיון היום, זה כבוד גדול בשבילי. מוטל'ה הוא אגדת כדורגל. רואים גם את הפרגון מצידו, איך שהוא בא ומחבק אותי. לפני המשחק הוא שלח לי הודעות, וגם לפני שלושה-ארבעה משחקים, כאילו זה היה ברור לו שזה יקרה. הוא באמת רצה את זה ופרגן לי, ואין כבוד גדול יותר מזה שהוא היה פה באצטדיון וראה את זה".
3 צפייה בגלריה
ערן זהבי ומוטל'ה שפיגלר
ערן זהבי ומוטל'ה שפיגלר
פרגון הדדי. ערן זהבי חוגג עם מוטל'ה שפיגלר
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
זהבי משחזר את חגיגת השער של שפיגלר
(עוז מועלם וצילום מסך)
"אני חושב שזה הדבר הכי גדול שעשיתי בקריירה, ההחלטה לחזור לנבחרת, עם כל האמוציות מסביב", ציין זהבי כשנשאל על החלטתו לחזור מהפרישה מהמדים הלאומיים, אי אז בשלב שבו היו לו רק שישה כיבושים במדים האלה. "ידעתי שיהיה לא קל, אבל בקריירה שלי שום דבר שהיה אמור להיות בקלות לא הצליח לי. אפילו היום מול שער ריק, שזה קל – לא ייכנס. אני שמח מאוד ומאושר".
כשנשאל האם הוא מתכוון להמשיך לשחק בנבחרת ישראל, השיב זהבי: "אני נשאר כל עוד אני מרגיש טוב וכל עוד רוצים שאני אמשיך. כל עוד אני מרגיש שאני יכול לתרום, אני פה. ברגע שלא – אפנה את המקום לצעירים".
3 צפייה בגלריה
ערן זהבי חוגג
ערן זהבי חוגג
נבחרת ישראל חוגגת
(צילום: אורן אהרוני)