לא ככה דמיינה מכבי חיפה את החזרה מפגרת הנבחרות, כשהיא נוטלת חלק בסנסציה הגדולה של המחזור - הפסד 3:2 לעולה החדשה, מכבי פ"ת. וזאת לא רק התוצאה אלא גם הדרך אליה.
טל בן חיים (34), העלה את הלוזונים ליתרון ראשון, ליאור רפאלוב (45) השווה, אנס מחמיד (88) החזיר את היתרון לתכולים, אבל דיא סבע מיהר להשוות (88). כשכולם שאלו מתי האלופה תשלים את המהפך, היה זה דווקא עידן טוקלומטי הצעיר שהדהים את 11 אלף אלף הצופים במושבה וקבע את תוצאת הסיום. הגיבור הטראגי של המשחק, בלם הרכש של מכבי חיפה לורנצו שימיץ', שרשם הופעת בלהות במשחק הראשון שלו בירוק.
3 צפייה בגלריה
מכבי פ"ת מכבי חיפה
מכבי פ"ת מכבי חיפה
שחקני מכבי חיפה בסיום, בפ"ת
(צילום: עוז מועלם)
"הוא בטוח לא עשה את זה בכוונה", מיהר מאמן הירוקים מסאי דגו להגן על הקרואטי, שהתנצל בסיום בפני הקהל. "זה חוסר מזל מבחינתו, הכדור היה אצלו ברגליים, אבל זה הכדורגל, אנחנו קבוצה גם בהפסדים ולא נבוא ונאשים רק אותו. נרים אותו. יש פה קבוצה מאוד מגובשת, חזקה, ונתרומם מההפסד הזה".
על המשחק עצמו אמר דגו: "הפתיחה לא היתה כמו שרצינו, גם בחצי הראשון. המשחק היה בשליטה שלנו, הם הציגו משחק מעבר טוב. לא ככה רצינו להיראות. שלושה שערים כשהכדור אצלך ברגל זה דבר מאוד מתסכל, אבל צריך להמשיך הלאה. חיזוק? הכל יכול להיות, יש עוד שלושה ימים. אם צריך להביא שחקן כזה או אחר נעשה את זה, ואם לא אז לא. נצטרך להגיע מוכנים לאירופה, זה הכי חשוב. אני בטוח שהשחקנים ירימו את עצמם".
רפאלוב, שכאמור השווה זמנית את התוצאה אמר בסיום: "אני חושב שהיה לנו משחק טוב למרות שבמבחן התוצאה הוא מאכזב. הייתי מלא ביטחון שנצא עם כל שלוש הנקודות, אבל סבלנו מהרבה טעויות שלנו. כואב לי על לורנצו, לעשות טעויות כאלה במשחק ראשון בקבוצה זה דבר לא נעים. הוא גם יודע טוב מאוד שזה עליו, הוא מספיק מנוסה. אבל נחבק אותו, גם הקהל יחבק אותו. ונתגבר על זה כקבוצה.
3 צפייה בגלריה
לורנצו שימץ'
לורנצו שימץ'
שימיץ' מתנצל בפני האוהדים
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי פ"ת חוגגים
שחקני מכבי פ"ת חוגגים
שחקני מכבי פ"ת חוגגים
(צילום: עוז מועלם)
"אני לא אוהב לדבר על שופטים", המשיך הקשר הוותיק. "אבל הם היו יכולים לקבל החלטות אחרות על מהלכים שנבעו מרצון לבזבז זמן, זה מאכזב. אנחנו רוצים שיהיה כדורגל טוב ואיכותי עבור כולם, אי אפשר לראות כדורגל שנעצר בכל שלוש דקות. בכנות, אני אפילו לא עייף אחרי משחק כזה".

לם: "מגיע שאפו לשחקנים"

המאמן המנצח, בני לם: "אמרתי לשחקנים שהכל אפשרי בכדורגל. שיחקנו מהדקה הראשונה במטרה לשחק ולנצח. שיחקנו מול קבוצה אדירה, אבל יש לי קבוצה אמיצה, שרצה קדימה, לא מפחדת, לוחצת. מגיע שאפו לשחקנים. החזרנו את שתי הנקודות שהפסדנו נגד הפועל חיפה, במחזור שעבר. אין משחק קל בליגה הזאת. שבוע הבא יש לנו את אשדוד".
כובש שער הניצחון, עידן טוקלומטי: "אני לא רוצה לדבר על עצמי אלא על הקבוצה ועל בני. באנו מהרגע הראשון ללחוץ ולא פחדנו, ואני שמח על התוצאה. אני מאוד שמח שיצא לי להבקיע מול בלם כמו עבדולאי סק, זה משהו שעשיתי ואני שמח שהוכחתי לעצמי שאני מסוגל לכבוש מול בלמים ברמתו".