כשברקע הרוחות עדיין סוערות בעקבות השעייתו של רמזי ספורי, שתקף את שי אליאס בעקבות משחק שש-בש, נערכים בהפועל באר-שבע למשחק הראשון מחר (חמישי, טוטו-טרנר, 20:30) נגד לבסקי סופיה, במסגרת הסיבוב המוקדם השלישי של הקונפרנס-ליג.
מלבד ספורי, ייאלצו האדומים להסתדר ללא רותם חטואל, עדן שמיר וחאתם אלחמיד הפצועים, כשגם הלדר לופס ואלון תורג'מן בספק. נוכחות לא מלאה צפויה להיות גם ביציעים בטוטו-טרנר, כשנכון להיום נמכרו 7,000 כרטיסים בלבד, והיציע הצפוני לא צפוי להיפתח כלל. אוהדי לבסקי סופיה שסובלים מעונש הרחקה לא יהיו נוכחים באצטדיון.
3 צפייה בגלריה
אליניב ברדה
אליניב ברדה
חיסורים בסגל וביציעים. ברדה
(צילום: דניאל כהן)
היום קיימן המאמן אליניב ברדה והקפטן מיגל ויטור מסיבת עיתונאים מיוחדת לקראת המפגש נגד הקבוצה הבלוגרית. "שחקן שלנו עבר עבירת משמעת ונענש", אמר המאמן על תקרית ספורי-אליאס. "מעבר לזה כל כולי מרוכז במשחק מחר. אני לא אתן לשום דבר מבחוץ לחדור אלינו פנימה ולהוציא אותנו מריכוז למשחק מחר. יש לנו משחק נגד יריבה מאוד איכותית. מבחינת מסורת לבסקי היא הקבוצה הכי גדולה בכדורגל הבולגרי. קבוצה צעירה איכותית. צפוי משחק מאוד קשה ומקווה שבסופו נהיה עם ידנו על העליונה.
"אנחנו עדיין לא נראים טוב כפי שהיינו רוצים ושואפים. עוד לא היה משחק ליגה אחד. רק משחק גביע טוטו מביש שהייתי רוצה שימחק מההיסטוריה. גם ממנו היה צריך ללמוד. השחקנים גילו אופי ועברנו קבוצה במומנטום מטורף. היכולת שהצגנו עד עכשיו לא תספיק כדי לעבור לשלב הבא. אנחנו כל הזמן מנסים לחשוב על פתרונות לשיפור".
3 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל באר-שבע עירוני קריית שמונה
אוהדי הפועל באר-שבע עירוני קריית שמונה
מצביעים ברגליים. אוהדי הפועל באר-שבע
(צילום: הרצל יוסף)
3 צפייה בגלריה
מיגל ויטור
מיגל ויטור
"אין יותר פייבוריטיות". ויטור
(צילום: הרצל יוסף)
ברדה התייחס לאי שילובו של אמיר ג'אנח הצעיר במשחק השני נגד פוניבז' הליטאית למרות שהצטיין במשחק הראשון: "ג'אנח נכנס בצורה טובה במשחק הראשון. הוא עושה התקדמות יוצאת מן הכלל. צריך להיות מאוד זהירים וחכמים. המשחק הקודם התאפיין בפיזיות ופחות על הקרקע ומשם הבחירה בשחקנים אחרים. אנתוניו ספר? הוא שחקן מצוין עם פוטנציאל מצוין. הקהל של המועדון זה הלב של המועדון. מחר נצטרך לב שפועם חזק ודוחף ונותן אנרגיות חיוביות. חד משמעי אנחנו כולם צריכים להירתם, להראות מחויבות. זה משחק מבחן מבחינתנו".
גם ויטור התייחס בפתח דבריו לתקרית בין ספורי לאליאס: "מדובר במקרה חמור שטופל על ידי המועדון באמצעות השעיית השחקן, אבל עכשיו זה כבר לא בראש שלנו, שנמצא במשחק נגד לבסקי. מדובר בקבוצה שמשחקת כדורגל אחר מהיריבה הקודמת, יותר כדרור, יותר משחק התקפי".
על כך שהאצטדיון ככל הנראה לא יהיה מלא אמר הקפטן: "אנחנו מבינים את האוהדים אבל הם חייבים להבין שאנחנו גם המבקרים הגדולים של עצמנו ואנחנו רוצים להשתפר. אנחנו מקווים שכבר מחר נציג כדורגל טוב יותר. האם אנחנו פייבוריטיים? היום כבר לא מדברים על פייבוריטיות בכדורגל, ראינו יותר מדי קבוצות עדיפות שמפסידות והולכות הביתה".
ניקולאי קוסטוב מאמן לבסקי סופיה אמר לקראת המפגש: חסרים לנו שני שחקנים טובים אבל יש לנו שחקנים טובים במקומם. אנחנו מצפים שיהיה בסדר. באר-שבע קבוצה טובה מאוד ונצטרך לתת דגשים על המשחק שלה. אני מכיר את הקבוצה. זאת קבוצה מעניינת.
"לגבי הבעיות שיש לבאר-שבע אני לא כזה מעודכן. רמזי ספורי מספר שבע לא ישחק? אני שמח מאוד. לא ידעתי. הוא השחקן הכי טוב שלהם. אבל אני מפוקס בקבוצה שלי. בשלב הבא מחכה איינטרכט פרנקפורט. אין ספק שזאת קבוצה מפחידה, אבל אנחנו כאן ומתייחסים למשחק הקרוב בלבד".