המעורבות הגדולה יחסית של ברק יצחקי בהבאתו של אייטור קראנקה למכבי ת"א, ההמלצה שהובילה לאישורו של הבעלים מיץ' גולדהאר, תהפוך אותו בעידן הספרדי לדמות מעורבת יותר. הוא יהפוך למעורב הרבה יותר ממה שהיה בעידן של ולדימיר איביץ', שהיה הרבה יותר ריכוזי.
יצחקי, שספג ביקורת רבה מאוהדי מכבי ת"א, צפוי להיות בעל משמעות גדולה יותר אצל קראנקה, גם מול השחקנים שעכשיו בקבוצה, גם מול המאמן וגם בכל הקשור לרצון להתחזק בינואר. יצחקי איתר את את קראנקה וקיים איתו אודישן מקצועי, שהוביל לשיחת הזום הקובעת עם גולדהאר בקנדה.
3 צפייה בגלריה
אייטור קראנקה
אייטור קראנקה
יכול לחייך. קראנקה
(צילום: נדב אבס)
המשפט שאמר אתמול (שבת) קראנקה אחרי ה-0:3 מול אשדוד לא נשמע עד כה על ידי מאמנים אחרים ומראה את חיזוק מעמדו של יצחקי מתוך הבנה כי מדובר במנהל מקצועי נטו. מאמנים קודמים שעבדו במכבי ת"א הכירו את המערכת והיו חזקים מיצחקי. "אני לא חושב כרגע על שוק ההעברות, אני יודע שהמועדון עושה את העבודה שלו", אמר הספרדי, "אני סומך ב-100% על העבודה של ברק יצחקי. חשבנו רק על המשחק נגד אשדוד, לא היה איכפת לי מי יילך או יגיע, עכשיו יהיה לכך זמן". עם זאת, הלחץ שחש עד כה יצחקי ועליו העיד במסיבת העיתונאים ביום חמישי, יגדל בשל התפקיד והאחריות הגדולה יותר.
המטרה להתחזק בשחקן כנף זר, אולם גם מגן ימני וחלוץ על הפרק. אולם מעבר לחיזוק הנדרש, קראנקה כבר דיבר על נקודות החולשה המקצועיות במועדון ואמר: "ראיתי הרבה נקודות חולשה. אנחנו צריכים ללחוץ גבוה, להיות יותר טובים עם הכדור, הגנה קומפקטית יותר. אנחנו נארגן את הקבוצה".
3 צפייה בגלריה
חואן טוריחו מאמן הכושר של מכבי ת"א
חואן טוריחו מאמן הכושר של מכבי ת"א
קראנקה התייעץ איתו. טוריחו
(צילום: נדב אבס)
קראנקה העביר רק שני אימונים בקריית שלום וביצע מספר שינויים אחרי התייעצות עם יצחקי וגם עם חואן טוריחו, שעבד חמש שנים במועדון וחזר. אוסקר גלוך, שסבל מחום גבוה, ודריק לוקאסן המוצהב לא עמדו לרשותו של קראנקה, שפתח במערך של שלושה בלמים כיוון שבלוח הזמנים הצפוף הוא לא חשב כי יש זמן לבצע התאמות למערך ההתקפי יותר שלו. "ניסיתי לא לשנות הרבה דברים. הכרתי את השחקנים לפני שהגעתי ובכל מקרה התייעצתי עם אנשים במועדון". המאמן הספרדי בחר לא לשתף את דור פרץ במשחק נגד אשדוד מכיוון שהוא צבר ארבעה כרטיסים צהובים ואם היה סופג עוד אחד, הוא לא יכול היה לשחק נגד מכבי חיפה בעוד שבועיים.
קראנקה רשם בכורה מוצלחת, אבל היה כן מספיק להסביר מדוע מבחינתו היכולת לא הייתה בשיאה. "המשחק נגד אשדוד היה קשה כי לא היה לנו הרבה זמן לעבוד מאז שהגענו ושחקנים רצו להוכיח את עצמם למאמן החדש, להרשים אותי. אמרתי להם מראש שהם לא צריכים להראות לי משהו מיוחד כי אני יודע מי הם. לא שיחקנו את המשחק הכי טוב שלנו, אבל כבשנו ושמרנו על רשת נקייה. במחצית השנייה נראינו טוב יותר".
3 צפייה בגלריה
שלט של אוהד מכבי ת"א נגד ברק יצחקי
שלט של אוהד מכבי ת"א נגד ברק יצחקי
השלט איתו האוהד לא הורשה להיכנס
(צילום: פרטי)
אוהד מכבי ת"א שהגיע עם שלט עליו נכתב "יצחקי תתפטר" לא הורשה להכניס אותו לשער 11. השלט נשאר בחוץ והאוהד טען: "יש מלל שנכנס ומלל שלא נכנס".