הפועל ת"א התבשרה היום (רביעי) כי בית הדין הבינלאומי לבוררות בספורט (CAS) חייב אותה לשלם 800 אלף אירו לנמניה ניקוליץ', ששיחק בקבוצה במהלך עונת 2015/16 ושוחרר לפני תחילת העונה שלאחר מכן בשל הקשיים הכלכליים שהיו שרויים בהם אז האדומים. מתוך הסכום שאותו ייאלץ המועדון לשלם, הוא חייב להעביר לשחקן 300 אלף אירו בטווח של חודש.
לפני כשש שנים, במהלך הדיון בבית המשפט המחוזי בנוגע לחדלות הפרעון של הפועל ת"א, שאל השופט איתן אורנשטיין את המפרק הממונה, שאול קוטלר, מדוע בחר לשחרר בעצמו - ובניגוד לעצת הבעלים דאז אמיר כבירי - את ניקוליץ' וגם את מרקו סימיץ' באופן חד-צדדי, אף שהוסבר לו כי המהלך עלול לעלות ביוקר למועדון. עתה הנבואה השחורה מתגשמת, והאדומים ייאלצו לשלם סכום גבוה לשחקן המונטנגרי.
1 צפייה בגלריה
יקבל סכום משמעותי. ניקוליץ' במדי הפועל ת"א
יקבל סכום משמעותי. ניקוליץ' במדי הפועל ת"א
יקבל סכום משמעותי. ניקוליץ' במדי הפועל ת"א
(צילום: אורן אהרוני)
"הקדמתי תרופה למכה ואמרתי להם מראש שכנראה לא אוכל להחזיק אותם במצב הנוכחי", הסביר קוטלר במהלך הדיון המשפטי, בעוד השופט אורנשטיין השיב לו: "כשאתה משחרר מישהו, אתה צריך לבוא בדברים איתו, להביא תגובה של השחקנים ששוחררו. לא אהבתי את המכתב, הקפאת הליכים אינה נותנת עילה להשתחרר".
האחריות לתשלום של התביעה המקורית, שנפסקה בסך 642 אלף אירו תהיה על קופת הפירוק. עם סיום הליך הפירוק, במידה שהמפרק לא ישלם, ייתכן שההנהלה הנוכחית של הפועל ת"א תיאלץ לספוג את התביעה שאינה מתקופתה. במקרה כזה, היא תערער על ההחלטה.
למעשה, המפרק קוטלר הכיר בקרן של החוב, ללא הריביות שעומדות על כ-155 אלף אירו. בכל מקרה, רק כשיסתיים הליך הפירוק - ונראה כי יש עוד שנים לא מעטות עד שזה יקרה - פיפ"א תוכל לחייב את ההנהלה הנוכחית של הפועל ת"א לשלם את הסכום לניקוליץ', שמשחק כיום בליגת המשנה בסרביה, כך שלא מדובר במכה ממשית לבעלים הנוכחיים.