שר התרבות והספורט מיקי זוהר הגיע לסיכום עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' על גידול תקציבי לעולמות התרבות והספורט בישראל - מיליארד שקל והכפלת הסכמי השיווק של הטוטו עם הקבוצות.
הממשלה כאמור, אישרה את תקציב משרד התרבות והספורט לשנים 2023-2024, בתוספת תקציבית חסרת תקדים של מיליארד שקל. סיכומים אלו הושגו לאחר משא ומתן ארוך ואינטנסיבי, שקיימו שר התרבות והספורט מיקי זוהר, ומנכ״ל משרדו, כפיר סויסה, אל תוך הלילה עם גורמי המקצוע במשרדו מול הגורמים המקצועיים במשרד האוצר על רקע מעבר הטוטו למשרד התרבות והספורט.
1 צפייה בגלריה
מיקי זוהר
מיקי זוהר
הישג גדול. זוהר
(צילום: עוז מועלם)
כמו כן, סוכם על העברת הטוטו לאחריות משרד התרבות והספורט והכפלת הסכמי השיווק לקבוצות תוך תיאום מלא מול משרד האוצר בנושאים השונים.
שר התרבות והספורט, מיקי זוהר, אמר: "שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה. אני גאה לעמוד במשימתי הראשונה - להגדיל את תקציב משרד התרבות והספורט בצורה משמעותית וחסרת תקדים. ברוך השם אנחנו מביאים לעידן חדש בעולמות התרבות והספורט בישראל. אני מודה לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' ואנשיו ולרוה"מ בנימין נתניהו וכמובן לאגף התקציבים שתמך בבקשתי. אני שמח מאוד שכולם הבינו את החשיבות הגדולה לקידום עולם התרבות והספורט של כולנו".
*מנכ"ל משרד התרבות והספורט' כפיר סויסה: "שמח שהצלחנו להביא לגידול משמעותי בתקציב המשרד. מדובר בבשורה גדולה לעולמות התרבות והספורט בישראל. תהיה השקעה גם במצוינות ובהישגיות וגם בקהילה, בפריפריה ובתשתיות".