בזמן שמאמן הנבחרת, וילי רוטנשטייינר, שוקל אם לזמן את עומר אצילי לסגל לקראת שלושת המשחקים הקרובים במוקדמות המונדיאל, בהתאחדות הוחלט להעמיד לכך תנאי בל יעבור: התנצלות מלאה ופומבית על פרשת "הכדורגלנים והקטינות" בה היה מעורב קשר מכבי חיפה. כזכור, הפרקליטות סגרה את התיק נגד אצילי ודור מיכה מחוסר אשמה.
עם חתימתו של אצילי במדים הירוקים הוא בחר להתנצל בפני האוהדים על הקריאות "חיפה חיזבאללה", ולאחר מכן גם הביע חרטה על פרשת "הכדורגלנים והקטינות". בהתאחדות, שהיא גוף ציבורי עם קריטריונים מחמירים יותר מאשר מועדון פרטי, הוחלט לחייבו להתנצל ספציפית גם על כך. השאלה היא אם התנאי הזה ישפיע על השיקולים המקצועיים של רוטנשטיינר, מחשש שהזימון ייצור התנגדות ציבורית.
3 צפייה בגלריה
אצילי חוגג
אצילי חוגג
יידרש להתנצל. אצילי
(צילום: גיל נחושתן)
3 צפייה בגלריה
ישוב למדים הלאומיים? אצילי
ישוב למדים הלאומיים? אצילי
ישוב למדים הלאומיים? אצילי
(צילום: ראובן שוורץ)
לנבחרת צפויות בחלון המשחקים הנוכחי שתי נסיעות ארוכות, לאיי פארו ולדנמרק, כשביניהן היא עוד צריכה לארח בסמי עופר את אוסטריה. על מנת לאחד את הנסיעות, ההתאחדות הישראלית פנתה למקבילה שלה בדנמרק בבקשה להקדים את המשחק בין שתי הנבחרות - אבל נענתה בשלילה.
בעיה נוספת שיש לרוטנשטיינר היא שהנציגות הישראליות בליגה האזורית יפתחו את העונה בליגה רק ביום ראשון, כך שלמעשה שחקני הנבחרת שלהן ימריאו למחרת לאיי פארו ללא התכנסות מקדימה. הלגיונרים יגיעו ישירות לאיי פארו בטיסה משותפת שתארגן להם ההתאחדות.
3 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר. בעיות בהכנה
(צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל)
אגב, הקבוצות הישראליות שיצליחו להיכנס לשלב הבתים של הליגה האזורית לא ישחקו ביום הכיפורים אחרי שסוכם עם אופ"א כי יימצא להן תאריך חליפי.