כבר תקופה ארוכה מכבי חיפה ומוחמד אבו פאני מנהלים משא ומתן על הארכת חוזהו. מעל לחצי שנה הסאגה נמשכת, אך פתרון אין. על פי מקרובים לאבו פאני, השכר שהוא הרוויח במכבי חיפה עד היום היה זעום במיוחד ביחס לתרומתו. "שחקנים בקבוצות קטנות היו מרווחים יותר. זה מה שמרוויח שחקן במעמד כמו שלו? עם היכולת שלו הוא צריך להיות בכיר המשתכרים במכבי חיפה", אמר מקורב לקשר.
במהלך המו"מ הארוך הציעה חיפה לאבו פאני חוזה לארבע עונות נוספות בסכום המוערך בכ-260 אלף דולר לעונה, שדרוג משמעותי וכמעט כפול ממה שהרוויח עד כה, אבל לו יש דרישות קצת יותר גבוהות.
5 צפייה בגלריה
מוחמד אבו פאני
מוחמד אבו פאני
מהשחקנים האהובים בחדר ההלבשה. מוחמד אבו פאני
(צילום: עוז מועלם)
ראשית, הקשר דורש סעיף שחרור שיוכנס לחוזהו - הוא רואה את עצמו מתקדם בקרוב לאירופה, ומעוניין בתג מחיר של כמיליון אירו, ולא רוצה שהירוקים יתחילו "להשתולל" ברגע שתגיע הצעה מעבר לים והמעבר האפשרי יטורפד.
דבר נוסף שאבו פאני דורש הוא שדרוג מדי עונה של 15 אחוז לחוזהו, אך בחיפה לא מוכנים לכך ישר מההתחלה. גם מענק חתימה שהשחקן רוצה המועדון לא מוכן לתת.
5 צפייה בגלריה
אבו פאני חוגג
אבו פאני חוגג
אבו פאני ואצילי. רשימת דרישות
(צילום: גיל נחושתן)
5 צפייה בגלריה
ברק בכר וגיא צרפתי
ברק בכר וגיא צרפתי
ברק בכר. בחר להשאיר את הקשר בקבוצה, וקיבל תמורה
(צילום: עוז מועלם)

הליצן של הקבוצה

אבו פאני (23) גדל במחלקת הנוער של מכבי חיפה. מגיל 9 הוא נמצא במועדון, אך היכולת המרשימה מהילדים ועד לקבוצת הנוער לא נתנה לו הנחות, וכשהגיע לבוגרים לא כל כך בנו עליו ןהוא הושאל להפועל רמת גן בלאומית. בתחילת כל עונה הוא חזר אוטומטית לירוקים, אך הושאל פעמיים נוספות להפועל חדרה בליגת העל, שם הוא הראה התקדמות.
ואז הגיע ברק בכר. לצד כל הכישרון שהיה לו בקישור, המאמן בחר להשאיר את אבו פאני בירוק אחרי מחנה אימונים מרשים במיוחד של הקשר בקיץ הקודם. השאר ידוע: אבו פאני היה מהשחקנים הבולטים בעונת האליפות, וגם את העונה הנוכחית פתח בסערה, תוך שהוא משכיח את חסרונו של נטע לביא, הקפטן המצוין שפצוע כבר תקופה ארוכה.
השדרוג המקצועי של אבו פאני היה גדול. מעבר לעובדה שמדובר ב"גרזן" של הירוקים באמצע המגרש ואין אצלו מושג כזה לוותר, הוא נחשב לקשר האחורי הכי מאיים במכבי חיפה: הוא בועט לא מעט מחוץ לרחבה ומסכן את שער היריבה. בחדר ההלבשה הוא הפך לאחד השחקנים האהובים, ולמי שלא זוכר, בחגיגות האליפות "הליצן" של הקבוצה היה אבו פאני, שהשתולל בלי הפסקה והיה אפשר לראות כמה הוא מרגיש חלק משמעותי מהאליפות שבאה אחרי בצורת של עשור.
5 צפייה בגלריה
מוחמד אבו פאני רץ
מוחמד אבו פאני רץ
אבו פאני במוקדמות הליגה האזורית. נפגע כשנשאר מחוץ לסגל
(צילום: שרון צור)
בסביבתו של אבו פאני מציינים כי הקשר מתנהג בצורה הכי מקצוענית שיש. גם כשלא חתם על חוזה חדש ועתידו היה לוט בערפל, והירוקים החתימו את עלי מוחמד על המשבצת שלו, הוא המשיך לתת 100 אחוז בכל אימון, ובמשחקי פתיחת העונה באירופה הוכיח שהוא מחויב למועדון ולא מתכוון לערב את המחלוקות הכלכליות עם הצד המקצועי.
אבו פאני מצידו רוצה מאוד לחתום על חוזה חדש, אבל גם אם זה לא יקרה, הוא מצפה מהירוקים להתנהג בצורה מקצוענית ולאפשר לו להמשיך ולהוכיח את יכולותיו. העובדה שבמועדון הוחלט לנפות אותו מהסגל במחזור הראשון מול הפועל חדרה פגעה בו מאוד. הצלחת הקבוצה חשובה לו, והוא התאכזב מאוד כשהבין שהוא נותר בחוץ.
5 צפייה בגלריה
שון וייסמן
שון וייסמן
שון וייסמן. בחיפה לא רוצים שהמקרה שלו יחזור על עצמו עם אבו פאני
(צילום: עוז מועלם)

לשמור על הנכס

מהצד של מכבי חיפה, נראה כי עד שאבו פאני לא יחתום על חוזה חדש הוא לא ייכלל בסגל הקבוצה. גם במשחק הערב (שבת, 20:30) מול בני סכנין הוא צפוי לשבת ביציע. עם זאת, הירוקים מבינים שאסור להם לאבד נכס כה משמעותי שבינואר יהיה רשאי לנהל מו"מ עם כל קבוצה ולהשתחרר בקיץ בחינם, וימשיכו בניסיונות להשאיר אותו במועדון. בחיפה זוכרים היטב מה קרה עם שון וייסמן, שסיים חוזה ועזב את המועדון ללא תמורה, ולא רוצים שמקרה כזה יחזור על עצמו.
במועדון מסרבים בינתיים להתייחס לסוגיה באופן רשמי.