מכבי חיפה הוגרלה היום (שלישי) מול הכוכב האדום בלגרד מסרביה או פיוניק הארמנית בסיבוב הפלייאוף של מוקדמות ליגת האלופות, זאת במידה שיעברו את אפולון לימסול בסיבוב המוקדמות השלישי.
הירוקים, שעברו בסיבוב השני את אולימפיאקוס אחרי 1:1 ביתי ו-0:4 ענק בחוץ, רחוקים שני סיבובים בלבד משלב הבתים של ליגת האלופות. יש לציין שעלייה לשלב הפלייאוף, שם המשחקים ייערכו ב-15 (בחיפה) וב-22 באוגוסט (בבלגרד), תבטיח למכבי חיפה כרטיס לשלב הבתים של הליגה האירופית, גם אם יודחו בסיבוב המכריע. הירוקים כמובן יקוו לסנסציה והדחה של הכוכב האדום בלגרד על ידי פיוניק, אך הסיכויים לכך נמוכים מאוד. אגב, אם מכבי חיפה תודח על ידי אפולון לימסול, היא עשויה לפגוש בפלייאוף מוקדמות הליגה האירופית את לא אחרת מאשר אולימפיאקוס, אם זו תעבור את סלובן ברטיסלבה.
זו שנה שנייה ברציפות שמכבי חיפה מוגרלת מול הכוכב האדום בלגרד. בעונה שעברה הירוקים הוגרלו מול אלופת סרביה כבר בסיבוב המוקדמות השני, אך לא הצליחו לעבור את קייראט הקזחית, שהובסה לאחר מכן 6:2 בסיכום שני המפגשים מול הסרבים. הכוכב האדום בלגרד לא הצליחה לעלות לשלב הבתים והודחה שלב לאחר מכן על ידי שריף טירספול.
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה
שחקני מכבי חיפה
עדיין צריכים לעבור את אפולון לימסול. שחקני מכבי חיפה
(צילום: EPA)
הקבוצה של ברק בכר, שזכתה בשתי אליפויות ברציפות, חולמת על עלייה שלישית לשלב הבתים של המפעל הגדול והחשוב ביותר של אופ"א. מכבי חיפה עשתה את זה ב-2002/3, אז רשמה קמפיין מצוין וסיימה במקום השלישי בבית עם מנצ'סטר יונייטד, באייר לברקוזן ואולימפיאקוס. ב-2009/10 הירוקים שוב עלו לשלב הבתים של ליגת האלופות, אך רשמו קמפיין מאכזב עם 0 נקודות ו-0 שערים בבית עם יובנטוס, באיירן מינכן ובורדו.
3 צפייה בגלריה
אלכסנדר פשיץ'
אלכסנדר פשיץ'
חוזר לישראל. פשיץ'
(צילום: עוז מועלם)
הכוכב האדום בלגרד זה כמובן המועדון הגדול ביותר בסרביה עם הכי הרבה אליפויות בכל הגרסאות השונות שעברה המדינה (33) והכי הרבה גביעים (26) וגם עם זכייה אחת בליגת האלופות ב-1990/91. הקבוצה זכתה בחמש האליפויות האחרונות בליגה הסרבית ובשש בשבע העונות האחרונות. האדומים פתחו את העונה הנוכחית בליגה הסרבית החלשה עם 12 נקודות מ-12 אפשריות ויחס שערים 1:17. בעיה נוספת שתהיה למכבי חיפה, אם וכאשר, זה כמובן עם הקהל המקומי בבלגרד. האצטדיון על שמו של רייקו מיטיץ', הידוע גם בכינוי "המרקאנה", מכיל 53 אלף מקומות ואווירה חמה וביתית מאוד.
את הכוכב האדום מאמן כדורגלן העבר האגדי של סרביה דיאן סטנקוביץ', שהתחיל שם גם את קריירת המשחק שלו לפני שעבר ללאציו ומשם לאינטר. הוא משמש כמאמן הקבוצה מאז 2019. מכבי חיפה תפגוש שם פרצוף מוכר בדמותו של אקס מכבי תל אביב אלכסנדר פשיץ', שחתם שם במהלך הקיץ. שחקן מוכר נוסף בכוכב האדום בלגרד הוא הבלם האוסטרי אלכסנדר דראגוביץ' בן ה-31, ששיחק עד 2021 בבאייר לברקוזן ורשם 100 הופעות במדים הלאומיים של אוסטריה. השוער של הקבוצה הוא שוער נבחרת קנדה מילאן בוריאן בן ה-34.
3 צפייה בגלריה
יובאנוביץ'
יובאנוביץ'
יובאנוביץ'
(צילום: עוז מועלם)

הגרלה קשה מאוד למכבי ת"א, סבירה לבאר שבע

בהגרלת מוקדמות הליגה האזורית מכבי תל אביב קיבלה את ההגרלה הכי קשה שהייתה יכולה לקבל. אם הצהובים יעברו את אריס סלוניקי, הם יתמודדו בשלב הפלייאוף נגד ניס הצרפתית החזקה, שכבר מחכה שם ולא מתמודדת בשלב המוקדמות הנוכחי.
לעומת זאת, הפועל באר שבע, שמתמודדת מול לוגאנו השווייצרית בסיבוב הנוכחי, קיבלה הגרלה נוחה יותר. אם האדומים יעברו את לוגאנו, הם יפגשו את קראיובה הרומנית או זוריה לוגנסק האוקראינית. לשמחתה של מחזיקת הגביע ובניגוד למכבי ת"א, היא נמנעה מהקבוצה החזקה ביותר שהייתה יכולה לקבל - פ.צ קלן הגרמנית.