הוא נחשב בעבר לנער פלא בכדורגל הרומני, מסוג השחקנים שיש להם הרבה יכולות אישיות, אבל לא מצליחים לממש אותן לתכלית אמיתית. ואולם, בחודשים האחרונים הפוטנציאל של אנטוניו ספר מתגלה בהפועל באר־שבע.
ספר (23) הוא אחד השחקנים היעילים כיום בליגת העל, אבל ההתחלה לא הייתה קלה, וברומניה אפילו צצו דיווחים כי אולי יעזוב לקבוצה אחרת. אלא שאז ספר נכנס לעניינים, ואפשר לומר שהוא סמל המהפך בעונה של באר־שבע.
בהחלט יכול להיות שזה מאוחר מדי, אבל אם לבאר־שבע ולספר יש פנטזיה להשתחל בכל זאת למאבק האליפות, הערב (20:30) יש להם חתיכת הזדמנות מול מכבי חיפה בטוטו־טרנר. עם שמונה ניצחונות רצופים, הקבוצה בהחלט מגיעה בכושר הנכון.
2 צפייה בגלריה
אנטוניו ספר הפועל באר-שבע
אנטוניו ספר הפועל באר-שבע
אנטוניו ספר. אחד השחקנים היעילים בליגה
(צילום: דניאל כהן )

התחיל כמו בניון

ספר נחשב לפוטנציאל ענק כבר בגיל 15, כששיחק בקבוצה הבוגרים של אוצלול גאלאץ בליגת המשנה, ורשם שער אחד ב־14 הופעות. הקבוצה שלו ירדה לליגה השלישית, וספר נקלט במצלמות כשהוא ממרר בבכי, תמונה שמזכירה את יוסי בניון שירד בגיל 17 עם הפועל באר־שבע לליגה הלאומית. אבל ספר האמין בעצמו והגיע לאקדמיה של כרונינגן ההולנדית, כמי שהיה מעריץ של אריין רובן וצפה ביוטיוב בביצועים של הסופרסטאר – אלא שהפנטזיה הסתיימה אחרי שנתיים בלבד.
ספר חזר לרומניה ונקלט בקבוצה שאותה הוא אוהד, ראפיד בוקרשט, ואחרי שנתיים בליגת המשנה עלה איתה לליגה הבכירה. בקבוצה שיחק גם רארש איליה, שמבוגר ממנו בשלוש שנים ונמכר בחמישה מיליון יורו לניס, עד שהגיע בהשאלה למכבי ת"א לפני שנה ולא הרשים, בלשון המעטה.
2 צפייה בגלריה
אליניב ברדה
אליניב ברדה
אליניב ברדה. האמין בפוטנציאל
(צילום: עוז מועלם)
באר־שבע התעניינה בספר כבר בעונה שעברה, אבל אמו ג'אנינה, שמנהלת את הקריירה שלו, דרשה שכר גבוה של 400 אלף יורו. המאמן אליניב ברדה האמין שיצליח לממש את הפוטנציאל שלו, אחרי שבשנים האחרונות רוב הזרים נכשלו בבאר־שבע, וכשבקיץ הדרישה ירדה לסכום פרופורציונלי יותר של כ־150 אלף יורו, בתוספת תשלום של רבע מיליון יורו לקבוצתו – ספר נחת בישראל.
זה היה הימור גדול של באר־שבע, מאחר שלשחקן לא היו מספרים משמעותיים עד לשנה האחרונה. בארבע העונות שלו בראפיד – שנתיים בליגה הבכירה ברומניה ושנתיים בליגת המשנה – הוא לא הרבה להבקיע וגם לא לבשל. ב־65 הופעות בליגה הראשונה היו לו שבעה שערים וחמישה בישולים. לפני כן, בליגת המשנה, הסתפק בשמונה שערים ב־56 משחקים.

עוצמה מחוץ לרחבה

בתחילת העונה עוד חששו בבאר־שבע כי מדובר בעוד פלופ בשורה ארוכה של זרים שהגיע לקבוצה, אבל בהמשך הפך ספר לאחד משלושת השחקנים היעילים בליגה, ולצד חמישה שערים הוא גם מלך הבישולים (8). רק ירדן שועה (16) וערן זהבי (15) היו מעורבים ביותר שערים ממנו, וכל זאת בזמן שספר משחק בעמדה אחורית יותר וגם לא בועט את הפנדלים של באר־שבע. צמוד אליו ברשימה אפשר למצוא את ליאור רפאלוב, שיתייצב הערב מולו בטרנר, עם שבעה שערים וחמישה בישולים. שניהם מסמלים את השינוי שחל בקבוצות שלהם, באר־שבע ומכבי חיפה, בשבועות האחרונים.
ספר הוא אחד השחקנים עם הבעיטה העוצמתית ביותר מחוץ לרחבה בליגת העל, ואחד האסים של ברדה, שהאמין בסגל שלו גם במהלך המשבר בתחילת העונה. הערב תנסה באר־שבע להמשיך את התקופה הנפלאה שלה, לצמצם את הפער ממכבי חיפה לשש נקודות בלבד, ועל הדרך לעצור את רצף ששת הניצחונות של האלופה המכהנת בכל המסגרות. אחרי פתיחת עונה גרועה, המשימות של ברדה ושחקניו כרגע הן לסיים אותה עם כרטיס לאירופה ולהחזיר את גביע המדינה לארון. אם ימשיכו ככה, יש להם סיבות להיות אופטימיים.
פורסם לראשונה: 01:30, 31.01.24