משחק רדיוס, סגירת היציע הדרומי לשני משחקים (לא כולל גביע הטוטו) ואיסור על שימוש בדגלי פריסה עד ה-31 בדצמבר 2023 – זה העונש שגזר היום (ראשון) בית הדין של ההתאחדות לכדורגל על הפועל באר שבע בעקבות שריפת דגל הפריסה ביציע במשחק מול מכבי ת"א.
עונש הרדיוס משמעותי במיוחד, מאחר שהוא ייערך במשחק מול מכבי חיפה ביום שני בשבוע הבא. אם מכבי חיפה תנצח הערב (20:30) באשדוד, המשחק מול באר שבע יהפוך למשחק הכתרה פוטנציאלי עבורה, וקיומו מחוץ לטרנר בוודאי ישפר את סיכוייה לנצח בו ולהבטיח את הזכייה באליפות השלישית ברציפות. המשחק ייערך כנראה באצטדיון טדי, אך גם האפשרות לארח בבלומפילד נשקלת.
3 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל באר שבע אבוקות
אוהדי הפועל באר שבע אבוקות
ככה זה התחיל. האבוקות שהדליקו אוהדי הפועל באר שבע בטרנר מול מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל באר שבע דגל פריסה
אוהדי הפועל באר שבע דגל פריסה
וזה דגל הפריסה הענק והחור שבמרכזו, שנגרם בעקבות האבוקות שהשליכו אוהדי באר שבע
(צילום: עוז מועלם)
הפועל באר-שבע הודיעה שהיא תערער על ההחלטה. "העונש שהושת עלינו הינו עונש לא מידתי אשר פוגע בצורה אנושה בערך הספורטיביות", נכתב בהודעת המועדון. "בית הדין של ההתאחדות בחר להתעלם מהעובדות שהוצגו בפניו ומתקדימי העבר ולבחור בענישה חמורה ממה שדרש תובע ההתאחדות, וכזו שמשפיעה על קהל שלם. תמוה מדוע גזר הדין פורסם ארבעה ימים לאחר קיום הדיון, כשלפנינו יום אבל לאומי וחג, מה שהופך את היערכותנו לקראת קיום משחק הבית הקרוב לבלתי אפשרית. אנו נגיש ערעור מיידי על ההחלטה הקשה וחסרת הפרופורציה, על מנת לתקן את העוול שנגרם בגזר דין זה".
הדיינים ישראל שמעוני, נעם ליובין וגיורא לנדאו כתבו: "אין ספק כי מדובר באחד האירועים החמורים ביותר שאירעו בשנים האחרונות. בעקבות שימוש אסור באמצעים פירוטכניים. ניתן לומר שרק בנס לא נגמר האירוע באסון. בנסיבות אלה, אנו מבקשים ללמוד מהטובים ביותר, כדוגמת חיל האוויר הישראלי. בחיל האוויר ההתנהלות במקרה של 'כמעט תאונה' זהה להתנהלות במקרה של 'תאונה'.
"הן ברמת התחקיר והן ברמת הסנקציות הננקטות נגד הגורמים הרלבנטיים. איננו רוצים להעלות על הדעת מה עלול היה לקרות אם השלט הבוער, ולא משנה מאיזה חומר הוא עשוי, היה נופל על קהל האוהדים ביציע, כאשר בחלקו מלפפת האש. בשלב הזה לא היה משנה האם הנפגעים היו ילדים או בוגרים, גברים או נשים, האסון היה כבד באותה מידה.
3 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל באר שבע עם אבוקות
אוהדי הפועל באר שבע עם אבוקות
"לא ננקטו צעדים נגד המתפרעים"
(צילום: עוז מועלם)
"איננו יכולים לקבל את הגישה הפייסנית של נציגי הנאשמת כלפי האוהדים אשר '99.9 אחוז מהאוהדים שלנו הם אוהדים מצוינים. לא פעם מדובר על התפאורות המושקעות שהם עושים. לא היה מניע בזדון לשרוף את הדגל'.
"לא נשמע דבר גם מהנהלת המועדון לאחר האירוע ודומה כי המערכת כולה מקבלת כגזרת גורל התנהגות כה מסוכנת מצד אוהדי הקבוצה. איננו מוכנים לקבל גישה כזו מצד מועדון בכיר בכדורגל הישראלי אשר כפועל יוצא אף לא ניסה לאתר או לנקוט צעדים כלשהם נגד המתפרעים משליכי האבוקות".
עוד נקבע היום כי מכבי ת"א נקנסה ב-10,000 שקל על כניסת אוהדים למגרש.

אחי נצרת בדרך לליגה א'

בית הדין של ההתאחדות גזר עונש כבד גם על אחי נצרת מהליגה הלאומית. הקבוצה עמדה לדין בשל התנהלותה הכלכלית הלקויה - הכולל הלנת שכר לעובדי המועדון - וחובותיה הכבדים, ועל כן נפסק לה הפחתה של ארבע נקודות בפועל, בנוסף לקנס של 20 אלף ש"ח.
בפסק הדין נכתב: "האופי החמור של העבירות והאופן החוזר ונשנה שלהן מחייב ענישה מחמירה". עקב כך, נצרת, שעד היום הייתה במקום ה-14 בלאומית, כשבמאזנה 38 נקודות, תרד למקום ה-15 והלפני אחרון, כשהיא רחוקה ארבע נקודות מהקו האדום, זאת כשנותרו עוד שלושה מחזורים לסיום העונה.