התקציר באדיבות תאגיד כאן 11
העולם לרגלינו. הפעם זה לא בצחוק. אתרי ספורט, משפיעני רשת, עיתונאים וכמובן גם אוהדים ברחבי הגלובוס שצפו במשחק - התלהבו באופן חסר תקדים מנבחרת ישראל, אחרי ה-2:3 הבלתי נתפס על ברזיל ברבע גמר המונדיאליטו - ניצחון ששם את החבורה של אופיר חיים בשלב ארבע האחרונות.
נבחרת הנוער במונדיאליטו - כתבות נוספות
הרי מעטים האמינו שהנבחרת הזו בכלל תגיע למונדיאליטו, שלא לדבר על עלייה לשלב הנוקאאוט, ועכשיו הגיע שיא השיאים: ניצחון על אחת המועמדות הראשיות לזכייה, שמשופעת בכוכבי על, כולל שחקנים ששווים כבר היום עשרות מיליוני אירו. "האמת, להוריד בפני כל הנבחרת הזו את הכובע", כתבו ברשת. "מי היה מאמין שדבר כזה יכול לקרות?".
3 צפייה בגלריה
תורג'מן
תורג'מן
מחמאות מכל עבר. תורג'מן
(צילום: AP Photo/Ricardo Mazalan)
התקשורת העולמית התייחסה כמובן להישג בכחול-לבן. "ישראל הדיחה את ברזיל אחרי עוד סיום דרמטי וכואב", כתבו ב"אס" הספרדי, למשל. שם כמובן התייחסו לניצחונות הדרמטיים בדרך: "אחרי ניצחונות בהארכה בשלב הבתים ובשמינית הגמר, ישראל הדהימה את ברזיל בעוד משחק שהיו בו התקף לב. היא שלחה הביתה את הפייבוריטית לזכייה".
בשווייץ, למשל, גם התייחסו להפתעה הגדולה במונדיאליטו: "זוהי נבחרת שלא נשברת לרגע, שמדהימה את כל העולם כל פעם מחדש". אפילו בצ'ילה הרחוקה - אחת שאוהבת לשמוח לאידה של ברזיל - כתבו: "מי היה מאמין? אחת הקבוצות הכי טובות בטורניר נשלחת הביתה על-ידי ישראל".
3 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל חוגגת
נבחרת ישראל חוגגת
מי היה מאמין? גם בעולם התקשו לעכל את הסנסציה
(צילום: AFP)
ב"יאהו ספורטס" התלהבו גם כן מהסנסציה: "ישראל היממה את ברזיל ועלתה לחצי גמר אליפות העולם עד גיל 20". וכן, גם בצרפת התייחסו לניצחון הזה, רק די בקטנה: "ישראל עשתה את מה שאף אחד לא האמין שיכול לקרות".
ב"אולה" הארגנטינאי גם כן עשו כבוד לנבחרת: "ישראל שלטה גם מבחינה פיזית וגם ביכולות על המגרש. זה אולי הניצחון החשוב ביותר בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי".
ברחבי הרשת, כצפוי, התלהבו בעיקר משער הסלאלום של דור תורג'מן בהארכה - זה שגם שלח את ישראל לחצי הגמר. "זה כריסטיאנו רונאלדו או דור תורג'מן?", תהו מספר גולשים בטוויטר. אחד מהם כתב: "השער השלישי נראה, בוצע והובקע על-ידי תואם רונאלדו".

בכלל, הגולשים מדרום אמריקה לא ממש האמינו לתוצאה הסנסציונית: "דור תורג'מן עשה צחוק מנבחרת ברזיל. הוא היה מצוין לאורך כל המשחק, אבל השער שייך לרמה אחרת לגמרי ולא לרמה של שחקן מישראל".
"זה השער היפה ביותר במונדיאליטו עד כה", כתב גולש אחר. "אתם בטוחים שאת השער הזה כבש שחקן ישראלי ולא ברזילאי? תורג'מן הוא אחד מהשחקנים הכי טובים במונדיאליטו - הגנות לא יכולות לשחק מולו ומול משחק הגב והטכניקה שלו".
3 צפייה בגלריה
חיים וחלאילי
חיים וחלאילי
מחמאות מכל פינה. חיים וחלאילי
(צילום: AP Photo/Natacha Pisarenko)
העיתונאי האמריקאי, דניאל קארל, שנבחרתו אולי תפגוש את ישראל בחצי הגמר, היה נפעם: "לא יכול להפסיק ולא אפסיק לראות את השער הזה של דור תורג'מן. שיווי משקל לא ייאמן בתוספת הזמן".