הסתיים קמפיין מוקדמות המונדיאל, וילי רוטנשטיינר יצא אתמול לחופשת מולדת כדי לכתוב את דוח הסיכום שלו, ועכשיו מתחיל הקרב מאחורי הקלעים בין ההתאחדות למאמן האוסטרי בנוגע לעזיבה שלו.
החוזה המקורי של רוטנשטיינר בהתאחדות היה אמור להסתיים באוגוסט 2022, אבל במסגרת העברתו מתפקיד המנהל הטכני למשרת המאמן הלאומי, בתקופה בה הצדדים כבר ניהלו מו"מ על הסכם פרידה, הוחלט לקצרו עד מאי, מה שחסך להתאחדות כ-300 אלף שקל. יחד עם זאת, עלות שכרו של רוטנשטיינר עד לסיום החוזה נאמדת ב-1.5 מיליון שקל. לפי החוזה, האוסטרי מחויב לאמן את הנבחרת עד מאי ובמקביל לסייע לאגף ההדרכה של ההתאחדות, כלומר העברת קורסי מאמנים ומדריכים ופעילויות נוספות.
3 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר. יאמן עד סוף החוזה?
(צילום: getty images)
בשלב זה שני הצדדים מחזיקים בעמדות הרשמיות שלהם: מבחינת ההתאחדות רוטנשטיינר ממשיך לאמן עד לסיום החוזה במאי ואמור להעביר את שני משחקי הידידות במארס הקרוב, והאוסטרי מצידו יסכים לשמש כגיבוי באגף ההדרכה - אבל לכל אחד מהם יש אינטרס אחר לגמרי.
יו"ר ההתאחדות אורן חסון לא מתכוון לפטר את רוטנשטיינר באופן חד־צדדי, כדי שלא יצטרך לשלם לו 1.5 מיליון שקל מבלי שיעשה כלום. רוטנשטיינר עצמו מחפש בשבועות האחרונים באמצעות סוכניו מקום עבודה חדש, כשהוא רוצה לעמוד על הקווים ולא לשוב לעמדת המנהל המקצועי/טכני.
3 צפייה בגלריה
אורן חסון
אורן חסון
אורן חסון. ימצמץ לפני וילי?
(צילום: עוז מועלם)

הקלף של וילי

המאמן הלאומי הכחיש כי התעניין לאחרונה באפשרות לאמן את מכבי ת"א. עם זאת, הוא טען בפני אנשי ההתאחדות כי המגמה שלו היא לאמן באחת ממדינות המפרץ או בנבחרת לאומית אחרת, ולכן בהתאחדות לא ימהרו להגיע להסדר כספי איתו, מחשש שמיד לאחר מכן ישלוף את הקלף שהסתיר ויעבור לעבוד במקום אחר. "אני מאמין שגם לי וגם לאורן חסון יש אינטרס לסיים את העניין הזה בפרק זמן של שבועות", אמר רוטנשטיינר לפני שהמריא לאוסטריה.
בהתאחדות לא יכולים למנות מאמן חדש עד שלא יסגרו עניין עם רוטנשטיינר, מכיוון שהדבר ייחשב לפיטורים של האוסטרי, אבל הם יצטרכו לעשות זאת לפני המשחקים במארס. מצד שני, רוטנשטיינר לא יהיה מוכן באמת לשמש כגיבוי באגף ההדרכה, אחרי שכבר היה המנהל המקצועי והמאמן הלאומי. "השאלה היא מי ימצמץ ראשון", אמר גורם בהתאחדות. "וילי כבר לא יאמן את הנבחרת, הכל תלוי עכשיו במו"מ בין הצדדים".
3 צפייה בגלריה
רוטנשטיינר במשרדי ההתאחדות
רוטנשטיינר במשרדי ההתאחדות
"הכל תלוי במו"מ"
(צילום: אורן אהרוני)
המצב האידיאלי מבחינת ההתאחדות יהיה שרוטנשטיינר יעזוב מיד לאחר הגשת הדוח, אבל זה לא יקרה בלי הסכם עזיבה כספי, כך שהליך הבחירה של המאמן הלאומי הבא יחל כנראה רק בינואר. הנטייה של חסון היא לבחור במאמן זר, ובשלב זה לא נעשתה פנייה לאף מועמד, גם לא לברק בכר ממכבי חיפה. היעד שיוצב בפני המאמן הלאומי הבא יהיה ברור: עלייה ליורו 2024.
רוטנשטיינר, מצידו, יטען ככל הנראה בדוח הסיכום שלו כי עמד ביעדים שהוצבו בפניו: מקום שלישי במוקדמות המונדיאל לפני אוסטריה (נקודה שחשובה לו אישית) והישארות בדרג השני של ליגת האומות. לדעתו, גרף ההתקדמות של הנבחרת יוביל אותה ליורו הקרוב דרך ליגת האומות או המוקדמות.
פורסם לראשונה: 07:24, 18.11.21