מגבלות הקורונה שהוחמרו לאחרונה בנתב"ג פוגעות בהכנות של הקבוצות לקראת פתיחת העונה בחודש הבא. מדובר בהחמרה מצד השלטונות' אפילו לעומת תקופת השיא של הקורונה, אז השיגה המינהלת אישורים מיוחדים להנחתת שחקנים זרים.
כרגע ישנן שש מדינות שמשרד הבריאות קבע כאדומות: ברזיל, דרום אפריקה, ארגנטינה, מקסיקו, רוסיה והודו' ועשרות בקשות של מועדונים להנחית שחקני חיזוק נדחות. במקביל, קבוצות לא הורשו לצאת לחו"ל' כמו שקרה לבית"ר ירושלים שהייתה אמורה להמריא לארה"ב. כתוצאה מכך, קבוצות רבות לא יכולות להתאמן בסגל מלא ונאלצות לאלתר.
3 צפייה בגלריה
ארווין קומאן
ארווין קומאן
ארווין קומאן. בית"ר לא הורשתה לצאת לארה"ב
(צילום: בית"ר ירושלים)
בלם נבחרת דרום אפריקה, סיאנדה קולו, שמשחק בהפועל ת"א, הגיע בשבוע שעבר ארצה מיוהנסבורג. הוא החזיק בידו אישור מיוחד שהונפק לכאורה על ידי המועדון, אולם במשרד הפנים הבהירו כי הוא מזויף, ולכן מצא עצמו כלוא שעות ארוכות בנתב"ג ורק אחרי שעבר שוב בדיקת קורונה, הוטס חזרה לדרום אפריקה.
בעקבות המקרה, האדומים שהחתימו שני שחקנים מברזיל, פארליי רוסה ולוסיו, החליטו להנחית את השניים בפולין לקראת מחנה האימונים, מאחר שהימצאות של שבועיים מחוץ לברזיל, במקרה הזה בפולין, תאפשר לשניים לנחות עם הקבוצה לאחר מכן בישראל. גם קולו זומן להגיע בשלב מוקדם יותר לפולין כדי להצליח הפעם להיכנס לישראל.
3 צפייה בגלריה
סיאנדה קולו
סיאנדה קולו
סיאנדה קולו. נותר מחוץ לישראל
(צילום: ראובן שוורץ)
דווקא המועדונים הגדולים שעשו את ההכנה בשלב מוקדם יותר בשל ההשתתפות שלהם במוקדמות המפעלים האירופיים הרוויחו מאחר שהצליחו להנחית שחקנים תחת מגבלות מחמירות פחות. הפועל באר שבע למשל הנחיתה לפני המגבלות את הזרים שלה - ולכן הם יצאו למחנה האימונים בפולין.
לכל מדינה יש את קריטריון הקורונה שלה, וכל קבוצה צריכה לגלות בקיאות בחוקים המקומיים לפני מחנה אימון או החתמת שחקן זר. השוער הברזילאי של מכבי ת"א, דניאל טננבאום, שחתם רק בשבוע שעבר על חוזה חדש, לא יכול היה להגיע ארצה ישירות מברזיל ונחת קודם כל בהולנד, שם מכבי ת"א מקיימת את מחנה האימון שלה והדרישות המקומיות היו להכניסו לחמישה ימי בידוד. בזמן שחבריו מקיימים את המחנה, הוא בינתיים מעביר את הימים לבדו ויצטרף אליהם בשלב מאוחר יותר.
3 צפייה בגלריה
טננבאום עם הכדור
טננבאום עם הכדור
טננבאום. בידוד בהולנד
(צילום: ראובן שוורץ)
בית"ר ירושלים הייתה אמורה לצאת לסבב משחקים בוושינגטון, ממנו ציפתה להרוויח כחצי מיליון דולר, וגם לקיים את מחנה האימונים שלה בבירה האמריקנית. בגלל ששחקנים ואנשי צוות מקצועי לא שהו 14 ימים ברציפות במדינה ירוקה לפני ההגעה לארה"ב, היא נאלצה להישאר בארץ וסגרה ברגע האחרון מחנה אימונים באוסטריה.