ההתאחדות לכדורגל הודיעה הבוקר (חמישי) כי היו"ר שינו זוארץ חתם אמש באסונסיון, פרגוואי, על הסכם שיתוף פעולה עם קונפדרציית ה-CONMEBOL (התאחדות הכדורגל של דרום אמריקה), הכוללת את ארגנטינה, ברזיל, אורוגוואי, פרגוואי, אקוודור, בוליביה, ונצואלה, פרו, צ'ילה וקולומביה. לפי הודעת ההתאחדות, ההסכם כולל גם את האפשרות לצרף את ישראל בעתיד לקופה אמריקה ולטורנירים נוספים.
החתימה על הסכם שיתוף הפועלה התאפשרה בהובלת נשיא CONMEBOL וסגן נשיא פיפ"א, אלחנדרו דומינגס, שכזכור היה אורח ההתאחדות לכדורגל בארץ בספטמבר 2023, אז נפגש עם ראשיה בבית הנבחרות ואף נועד עם נשיא המדינה וראש הממשלה. זוארץ ומנכ"ל ההתאחדות ניב גולדשטיין הוזמנו לקונגרס ה-CONMEBOL וטרם החתימה על ההסכם קיימו פגישות אישיות עם נשיאי ומנכ"לי התאחדויות הכדורגל של כל ההתאחדויות החברות בקונפדרציה, במהלכן דנו בשורה של שיתופי פעולה עתידיים.
3 צפייה בגלריה
שינו זוארץ אלחנדרו דומינגס
שינו זוארץ אלחנדרו דומינגס
"רגע מרגש במיוחד". זוארץ (משמאל) ודומינגס חותמים על ההסכם
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)
לפי ההודעה, מזכר ההבנות בין ההתאחדות לכדורגל לפדרציית CONMEBOL כולל שיתופי פעולה במגוון תחומים, כגון פיתוח והכשרת מאמנים, שיפוט, כדורגל נשים, נוער וילדים, שיתוף ידע מקצועי בתחומי רפואה, טכנולוגיה, שיווק ותקשורת, משחקי ידידות בין הנבחרות השונות ומועדונים מההתאחדויות החברות ואף אפשרות להכללת נבחרת ישראל בטורנירים אותם מארגנת CONMEBOL, בהם קופה אמריקה היוקרתי.
בקופה אמריקה משתתפות 10 החברות ב-CONMEBOL ושתי נבחרות אורחות. בדרך כלל מוזמנות נבחרות מקונפדרציית CONCACAF, השכנה מצפון-מרכז אמריקה, אך בטורניר האחרון, למשל, השתפפה קטאר. הקופה אמריקה הקרוב ייערך בקיץ בארה"ב ויכלול 16 נבחרות, 10 הקבועות ועוד שש מה-CONCACAF.
זוארץ אמר על חתימת ההסכם: "זה רגע מרגש במיוחד, היסטורי, פריצת דרך בינלאומית עבור ההתאחדות לכדורגל. חתמנו על הסכם לשיתוף פעולה עם מעצמות ענק, אלופות עולם, אלופות הקופה, מדינות שהכדורגל בהן הוא אבן יסוד, תרבות, דת. אני תמיד מגיע למעמדים כאלה צנוע וסקרן כדי ללמוד, ומספיק בטוח במה שיש לנו כהתאחדות וכמדינה להציע לשותפים שלנו. חברות האמת שלנו עם אלחנדרו דומינגס, נשיא קונמבול וסגן נשיא פיפ"א, הולידה פרי נפלא לכדורגל הישראלי. נעבוד קשה כדי לתרגם את ההסכם המבטיח לאמצעי שיניב תוצרים משמעותיים. אני מאוד מקווה שנבחרת ישראל תהיה חלק מאחד הטורנירים הגדולים שמארגנת קונמבול, אולי קופה אמריקה".
3 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
ישראל תשתתף בקופה אמריקה? מסי חוגג את הזכייה ב-2021
(צילום: AP)
גולדשטיין מסר: "הרעיון והיוזמה לשיתוף הפעולה נולדו כבר בביקור המוצלח והמרגש של סגן נשיא פיפ"א אלחנדרו דומינגס בארץ בספטמבר האחרון. היום, כאשר זה מתורגם להסכם כל כך משמעותי, ולאחר שנפגשנו עם ראשי התאחדויות קונמבול, אני משוכנע שהעתיד יהיה פורה ועשיר בתוצרים. זה הסכם שיתרום לכדורגל שלנו באספקטים מרכזיים - ברמת ההתאחדויות, הנבחרות וכמובן המועדונים. במהלך הביקור, נוכחנו לגלות חברי אמת שחולקים אתנו חזון משותף בקשר להווה ולעתיד של שני הגופים. תודה מיוחדת למר חיימה גרייבסקי, חבר בוועדת ההתאחדות לקשרים בינלאומיים ומי שסייע רבות בהגעה לרגע המיוחל".
דומינגס הוסיף: "אני שמח על הגעתכם אלינו ובטוח כי שיתוף הפעולה בינינו יוליד דברים נפלאים עבור השותפים, לא רק בכל הקשור לכדורגל. בביקורי בישראל למדתי עד כמה אתם אוהבים את המשחק, מצאתי התאחדות מתקדמת ומובילה בתחומים רבים ואין ספק שיש לכם הרבה מה לחלוק איתנו, וכך גם לנו. כדורגל מחבר תרבויות, לא משנה עד כמה המרחק הגיאוגרפי גדול, ויכול לתרום לשלום. אני, כמו גם חבריי לקונפדרציית הקונמבול, רוצים לראות את נבחרות ישראל חלק מהטורנירים שאנחנו אחראים להם. החתימה על שיתוף הפעולה היא רגע מרגש, אבל העבודה למימושו והתוצרים שיוליד יהיו מרגשים ומועילים פי כמה לטובת עתיד טוב יותר עבור רבים כל כך".
3 צפייה בגלריה
שינו זוארץ אלחנדרו דומינגס
שינו זוארץ אלחנדרו דומינגס
פריצת דרך בינלאומית? דומינגס וזוארץ
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)
פגישה נוספת נערכה בין זוארץ וגולדשטיין לנשיא פיפ"א ג'יאני אינפנטינו, יחד עם מנכ"ל פיפ"א מתיאס גרפסטרום, במהלכה דנו בקונגרס פיפ"א הקרוב שייערך במאי בבנגקוק ובדרכים בהן תסייע פיפ"א להתאחדות לכדורגל בפיתוח הענף בארץ וברמה הבינ"ל. זוארץ וגולדשטיין לקחו חלק בארוחת ערב רשמית עם נשיא פרגוואי, סנטיאגו פנייה, ואף הצטרפו אליו להנחת אבן פינה למרכז כדורגל מקומי בעיר לוקה, יחד עם שחקני עבר, אגדות CONMEBOL, בהם קאפו הברזילאי, דונגה ואחרים.