פומה כבר לא תהיה הספונסרית של נבחרת ישראל בכדורגל. לפי דיווח ב"פייננשל טיימס", החברה הגרמנית החליטה כבר לפני שנה לא לחדש את החוזה עם ישראל, ולפי גורמים בחברה הדבר אינו קשור למלחמה. החוזה אמור להסתיים במהלך 2024.
החוזה בין פומה להתאחדות לכדורגל נחתם ב-2018, ובעקבות שיתוף הפעולה ביניהן החלו פעילי BDS להפעיל לחצים כבדים על פומה לבטל אותו. עם זאת, החברה התעלמה מהלחצים והמשיכה להלביש את נבחרות ישראל. למרות הקריאות להחרימה, פומה רשמה מכירות של 8.4 מיליארד דולר ב-2022 - פי שתיים מהסכום ב-2018.
1 צפייה בגלריה
ישראל רומניה מוקדמות יורו 2024
ישראל רומניה מוקדמות יורו 2024
שחקני הנבחרת. לא ילבשו פומה
(צילום: עוז מועלם)
כעת, לפי הדיווח, בפומה החליטו להתנתק מנבחרת ישראל כדי לחזק את המותג ולהיות מזוהים בעיקר עם נבחרות גדולות יותר. נבחרת ישראל לא עלתה לטורניר גדול מאז מונדיאל 1970 ונמצאת רק במקום ה-75 בדירוג פיפ"א, מה שהופך אותה לפחות אטרקטיבית. בנוסף, כך לפי מסמך פנימי של החברה, היא תפסיק לעבוד גם עם נבחרות אחרות, ביניהן סרביה.
פומה הייתה הספונסרית של נבחרת איטליה, שעזבה אותה לטובת אדידס בשנה שעברה. כעת מחפשים בפומה נבחרת גדולה אחרת. "יהיו לנו הזדמנויות לחזק את סגל הנבחרות שלנו", נכתב במסמך הפנימי. "נעבוד קשה כדי למצוא פרטנרים חדשים".
דובר החברה מסר בתגובה לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי "בזמן שפומה תכריז בקרוב על החתמת שתי נבחרות לאומיות חדשות, החוזים של נבחרות אחרות כמו ישראל וסרביה יפוגו ב-2024".
מההתאחדות לכדורגל נמסר: "בניגוד לניסיון הפתטי והנואל של תנועת ה-BDS בשעות האחרונות, או כל תנועת חרם עוינת אחרת, להטעות ולטעון כאילו ההסכם בין חברת פומה להתאחדות לכדורגל הגיע לסיומו בהשפעתה, יש להתייחס להודעת חברת פומה כי הדבר כלל לא היווה שיקול בנושא וכן לעובדה שההתאחדות לכדורגל היא זאת שהודיעה לחברת פומה כבר ב-19 בספטמבר 2023, כי ההסכם בין הצדדים יוארך עד ל-31.12.2024, למרות שהיתה אפשרות להארכתו עד 2026".