חשש במשטרת ישראל מפני הסלמה במתיחות בין מחנות האוהדים של שתי החיפאיות, על רקע הפריצה למחסן אוהדי מכבי חיפה באצטדיון סמי עופר ותיעוד שהופץ ברשתות החברתיות על ידי אוהדי הפועל חיפה, שבו הם נראים לכאורה שורפים את הציוד הגנוב.
המתיחות החלה לאחר שאלמונים פרצו למחסן בסמי עופר השייך לארגון אוהדי "הקופים הירוקים", גנבו ציוד והשאירו דגלים עם גולגולות. בהנהלת האצטדיון הבהירו שהאירוע התרחש בסמוך לשריקת הסיום של המשחק ביום שבת בין הפועל חיפה למכבי נתניה.
בעקבות האירוע החלו חוקרי תחנת משטרת טירת כרמל בפעולות חקירה, הכוללות שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, ועצרו שני חשודים בני 23 ו-24, אחד תושב חיפה והשני תושב חרשים. השניים שוחררו למעצר בית עד יום חמישי והחקירה בעניינם נמשכת.
2 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל חיפה
אוהדי הפועל חיפה
אוהדי הפועל חיפה. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה
(צילום: גיל נחושתן)
2 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה
(צילום: עוז מועלם)
אתמול פרסם ארגון "גייט 5" של אוהדי הפועל חיפה סרטון שבו לכאורה עולים באש דגלי הפריסה הגנובים. פרסום הסרטון עורר תגובות קיצוניות ברשתות החברתיות, כולל קריאות לפעולת נקם. כמו כן הופצה תמונתו של רובי שפירא ז"ל, בעלי הפועל חיפה לשעבר, כשמעליה מתנוסס המשפט: "רובי הולך לארח אורחים במרומים – בקרוב". במשטרה חוששים שהמתיחות הרבה תובילו להתלקחות משמעותית יותר בין מחנות האוהדים. במשטרה מקווים שגם המועדונים ינסו להוביל לרגיעה.
מהפועל חיפה נמסר בתגובה: "אנחנו מזועזעים מההתרחשויות בימים האחרונים ובשעות האחרונות, קוראים להרגעת הרוחות בשני מחנות האוהדים ומזכירים שזה רק ספורט. אנו סומכים על המשטרה שתמצה את הדין עם אוהדים אשר גורמים להסלמה ולהסתה".
ממכבי חיפה נמסר: "אנו מגנים את המעשה המיותר, קוראים להרגעת הרוחות, אין מקום לאלימות, מדובר בספורט. אנו כמועדון, יחד עם הקהל הנפלא שלנו, מצויים בתקופה מרגשת ונעשה הכל להמשיך בה יחד. במקביל אנו קוראים למשטרת ישראל למצות את הדין עם האחראים למעשה".