"מכבי יפו היא קבוצה לא עשירה, די עניה, ואם החזיקה כל כך הרבה זמן, זה בזכות אלו שהנהיגו ומנהיגים אותה. דור הולך, דור בא, ולא מוותרים על הקבוצה הזאת", אומר משה אוננה, החלוץ הגדול של מכבי יפו בכל הזמנים, במלאת 75 שנה להקמת האגודה.
המועדון, שנוסד ב-1949, ושיחק 32 שנה בליגה הראשונה, קיים אתמול בהיכל התרבות בבת ים ערב לציון אירוע ההקמה, בהשתתפות מאות רבות.
1 צפייה בגלריה
טקס לכבוד ותיקי מכבי יפו
טקס לכבוד ותיקי מכבי יפו
ותיקי מכבי יפו על הבמה, בהיכל התרבות בבת ים
(צילום: אבי לוין)
את האירוע הנחה אורי לוי, עיתונאי כאן 11, ואוהד מכבי יפו. הוא כלל פאנלי מומחים בהובלת ד"ר ברוך פורמן, רון עמיקם ומוטי כנרי, שעסקו בהיסטוריה של המועדון מהקמתו ועד ימינו אנו, בדגש על הקשר ההיסטורי בין יהדות בולגריה לבין הקבוצה. "האגודה נוסדה על ידי בולגרים. עצם זה שאנחנו בולגרים זה כבר גאווה", מוסיף הכובש במיל' אוננה.
בין לבין סרטונים בשחור לבן ובצבע מכל התקופות הוקרנו, והזמר אלמוג לזר שר את שיר העלייה החדש של הקבוצה לליגה השנייה. שיא האירוע היה בעלייה לבמה של אגדות הקבוצה הבוגרת, בהם מוצי ליאון, צ'וצ'ו לוי, מוני ניניו ואוננה יחד עם שחקני הנוער, ששרו את "היידה יפו", של איתן הדר ודן רביב. זה שמתחיל ב"אחד-עשר הם המלכים, ואנחנו נסיכים, הם שלנו הם כל החיים".
"היה אירוע מדהים, מפגש של דורות, עד עכשיו אני מתרגש", מסכם עמי אסא, עוד אגדה יפואית, מחבר ומלחין "עוד שבת של כדורגל", ששר הרצל קביליו ז"ל, שוער הקבוצה המיתולוגי.
"מכבי יפו חרותה על לבבות של רבים", מוסיף אסא, "הבולגרים הם אנשים מיוחדים, צנועים. אפילו את המאבק על מגרש משלה הם עושים בימים אלה בלי הרבה רעש. לא פלא שהקבוצה השנייה שחובבי כדורגל בארץ תמיד אהדו היא מכבי יפו".