הלם בהפועל באר שבע לאחר ההדחה אמש (שני) מגביע המדינה כבר בסיבוב ח' לאחר הפסד 2:1 למ.ס. אשדוד. הקבוצה של אליניב ברדה, שבעונה שעברה הניפה את הגביע השלישי בתולדותיה, הצהירה על רצונה להילחם העונה על כל התארים וההדחה כבר בשלב המשחקים הראשון של המפעל בהשתתפות קבוצות ליגת העל, הובילה לאכזבה גדולה במועדון ודאגה לגבי העתיד.
באר-שבע, שהגיעה לפגרת המונדיאל במומנטום נהדר, חזרה בצורה לא טובה מהפגרה. סימן ראשון לכך התקבל ביום חמישי בחצי גמר גביע הטוטו אז נזקקה הקבוצה לסוג של נס בדמות שער שוויון בתוספת הזמן של השוער אריאל הרוש שהוביל לפנדלים ועלייה לגמר.
2 צפייה בגלריה
שחקני הפועל באר-שבע לאחר ההפסד למ.ס. אשדוד
שחקני הפועל באר-שבע לאחר ההפסד למ.ס. אשדוד
הלם בהפועל באר-שבע
(צילום: עוז מועלם)
גם אתמול ההגנה של הדרמיים נראתה רע מאוד וההתקפה הייתה אנמית. הירידה למחצית ביתרון משער של רמזי ספורי, הובילה לכך שבאר שבע פשוט לא הופיעה למחצית השניה. המהפך של אשדוד הוביל לעצבים גדולים בקרב שחקני באר-שבע. שאפי סולימנוב המחליף כמעט ספג שני כרטיסים צהובים ואילו רמזי ספורי ניצל מכרטיס אדום לאחר שנראה סוטר בפניו של השוער הצעיר של אשדוד, תומר עמר. למזלו, השופט גל לייבוביץ' התעלם מהתקרית.
מאמן המפסידה אליניב ברדה: "זה משחק על תואר, לא משנה באיזה שלב, לעוף זה כואב ומעצבן - אבל זה כדורגל. במחצית הראשונה הם לא בעטו לשער אפילו פעם אחת. במחצית השנייה אשדוד שיחקה הרבה יותר טוב מאיתנו. לא היינו אגרסיביים, נחושים ולא היינו ראשונים לאף כדור כמעט. כשאתה לא עושה דברים נכון אתה נענש. אי אפשר כל שבוע להסתמך על המזל. עלינו עם ההרכב הכי חזק שלנו. יש לנו הרבה שחקנים חולים וכאלה ששיחקו לפני ארבעה ימים. מאוד כואב ומעצבן בטח כשאנחנו מחזיקי התואר. ידענו ודיברנו על כך שיותר קשה לשמור על התואר והנה אנחנו מאוכזבים. לי ההפסד הזה ישב בראש. בשבת נרצה להיראות הרבה יותר טוב".
2 צפייה בגלריה
מאמן הפועל באר-שבע אליניב ברדה
מאמן הפועל באר-שבע אליניב ברדה
"כשאתה לא עושה דברים נכון אתה נענש". אליניב ברדה
(צילום: עוז מועלם)
הבלם איאד אבו עביד הוסיף: "לא עלינו כמו שצריך למחצית השנייה. הגול שספגנו לא עזר לביטחון. לא יודע כרגע מה בדיוק לא עבד. כמובן שאנחנו מאוכזבים וכועסים. אנחנו באים בטענות רק לעצמנו. בשביל מועדון כמו הפועל באר-שבע ששואף לזכות בכל התארים זה מאכזב להפסיד בשלב הראשון. לא חושב שהיינו שאננים. יש ימים כאלה בכדורגל, שאתה רוצה ולא יוצא. הלילה אני לא אשן. ננתח את המשחק, נלמד, נבין ונבוא בשבת כדי לנצח את המשחק".
בבאר-שבע מצפים להתאושש כבר בשבת נגד אותה אשדוד ומקווים שלסגל יחזרו תומר יוספי, שגיב יחזקאל ומיגל ויטור החולים והלדר לופס שסיים לרצות עונש בשל צבירת חמישה כרטיסים צהובים. גורמים במועדון טוענים שהחיסון לשפעת שעברו כל השחקנים ביום ראשון בשבוע שעבר עשוי להיות הגורם לכך ששחקנים רבים חלו ונעדרו מהמשחקים האחרונים.
בכל מקרה, בגלל ההיעדרויות מי שזכו לקבל קרדיט מחודש הם הקשר הפורטוגלי אנדראה מרטינס והמגן השמאלי אביב סולומון שמיעטו לשחק לפני הפגרה ועשויים לעזוב בחודש ינואר. השניים אמורים לאבד את מקומם בהרכב בשבת. מי שגם לא צפוי לשחק הוא תומר חמד, אשר אביו הלך לעולמו מספר שעות לפני תחילת המשחק אתמול מול אשדוד. למרות הידיעה הקשה, עלה החלוץ עם חבריו ושותף כמחליף במשחק.