עד לפני חודש מכבי פ"ת, שדשדשה בליגה, הייתה יכולה רק לדמיין מקום בפלייאוף העליון. העולה החדשה הייתה קרובה יותר לקו האדום מאשר לשישייה הראשונה, אבל מאז הגעתו של רן קוז'וך היא עברה שיפור משמעותי וסופרת שישה משחקים ללא הפסד, מתוכם שלושה ניצחונות.
אתמול (שבת) פ"ת רשמה את אחד מניצחונותיה המרשימים העונה - 0:3 על הפועל ת"א בבית. גיבור המשחק היה בן שהר, שכבש צמד לראשונה מאז פברואר 2020. אתמול הוא עשה זאת שוב מול מועדון נעוריו, וסופר שלושה שערים בשני המשחקים האחרונים.
5 צפייה בגלריה
כבש צמד לראשונה מזה ארבע שנים. בן שהר
כבש צמד לראשונה מזה ארבע שנים. בן שהר
כבש צמד לראשונה מזה ארבע שנים. בן שהר
(חגי מיכאלי, ONE)
אם היו שואלים את שהר איפה הוא היה רואה את עצמו לקראת סוף הקריירה, הוא כנראה היה מציין את אחת הקבוצות הגדולות בליגת העל או קבוצה בחו"ל. עם זאת, בגיל 34, החלוץ שלבש את מדי צ'לסי תחת ז'וזה מוריניו, שיחק בלא מעט תחנות אחרות בחו"ל, לבש את מדי הנבחרת ולקח אליפויות וגביעים, ממציא את עצמו מחדש במדי המלאבסים, שעד לא מזמן היו מועמדים לירידה, וכעת שואפים לפלייאוף העליון.

זכה לחוק על שמו

שהר נחשב לעילוי בכדורגל הישראלי כבר מגיל צעיר, ורשם באמת קריירה מרשימה שכל שחקן היה חולם עליה. הוא שיחק בארבע מחמש הליגות הטובות באירופה, זכה בחמש אליפויות, שני גביעים, בגביע הטוטו ובאלוף האלופים, כבש שערים בנבחרת ישראל ועוד.
כאמור, הוא גדל במחלקות הנוער של הפועל ת"א, ובגיל 16 עבר לקבוצת הנוער של צ'לסי. הוא שיחק דקות מועטות בבלוז ולא הצליח למצוא את הרשת ויצא להשאלות בקבוצות כמו קווינס פארק ריינג'רס, שפילד וונסדיי, פורטסמות', שבמדיה הוא לא שיחק אף משחק רשמי, ודה חראפשחאפ ההולנדית.
בין כל ההשאלות גם הגיעה פרשת הגיוס לצה"ל, עוד לפני החוק שנקרא על שמו (חוק בן שהר), שאיפשר לספורטאים לקבל הכרה כספורטאים מצטיינים. לבסוף, הוא שוחרר משירות סדיר.
5 צפייה בגלריה
בגיל 16 חתם במחלקת הנוער של צ'לסי
בגיל 16 חתם במחלקת הנוער של צ'לסי
בגיל 16 חתם במחלקת הנוער של צ'לסי
(צילום: גטי אימג'ס)
ביוני 2009 הוא חתם באספניול כאשר מחיר העברה שלו הוערך בכמיליון אירו, ואז הגיעה שוב השאלה הפעם לקבוצת נעוריו, הפועל ת"א, אליה הגיעה ב-2010/11. בעונה זו הוא זכה עם האדומים בגביע המדינה וכבש 20 שערים בליגה, בגביע ובליגת האלופות. לאחר מכן הוא הושאל לאוקזר הצרפתית, איתה ירד ליגה.
בקיץ 2012 שהר ואספניול סיכמו על ויתור על שנתו האחרונה בחוזה. הוא שוחרר בחינם וחתם בהרטה ברלין מליגת המשנה הגרמנית, איתה עלה לבונדסליגה בסיום העונה. אחרי העלייה שהר לא ראה דקות במדי הקבוצה והוא שוב הושאל, הפעם לארמיניה בילפלד עד תום אותה עונה בסופה הקבוצה ירדה לליגה השלישית. משם הוא הגיע לווילם II מליגת העל ההולנדית שם ערך 33 הופעות בליגה עם 8 שערים בכל המסגרות.

החזרה לארץ

ביולי 2015 שהר חזר לישראל וחתם בהפועל באר-שבע, כאחת מההחתמות המרשימות ביותר שהגיעו לבירת הנגב. איתה הוא זכה בשלוש אליפויות רצופות כאשר בשלוש העונות הוא כבש במדי הקבוצה 46 שערים בכל המסגרות ובשתיים מתוכן הוא סיים כמלך השערים של הקבוצה.
בעונת 2018/19, עונתו הרביעית בקבוצה הוא הבקיע 15 שערי ליגה וזכה בתואר מלך השערים של ליגת העל, אך באר-שבע לא הצליחה לשחזר את ההישגים מהעונות הקודמות. מעבר לשלוש האליפויות שהר זכה עם הדרומיים בגביע המדינה, גביע הטוטו ופעמיים באלוף האלופים. אחריה הגיעה קדנציה באפואל ניקוסיה ולמרות שהיה חתום לשנתיים הוא החליט להתיר את החוזה שלו אחרי עונה אחת בלבד.
5 צפייה בגלריה
בן שהר
בן שהר
ארבע עונות מוצלחות בבאר-שבע
(צילום: עוז מועלם)
ביוני 2021 בן שהר חתם במכבי חיפה אותה העדיף על פני הפועל ת"א, זאת אחרי שהוא כמעט כבר היה סגר עם האדומים. האוהדים של הפועל כבר היו בטירוף וחיכו לחתימה הרשמית, הספונסרים ניסו לגייס כסף לחוזה שלו, אבל אז הגיעה שיחה ממי שאימן אותו בהפועל באר-שבע, ברק בכר, שטרפה את הקלפים והחלוץ נחת בחיפה.

השנתיים הקשות במכבי חיפה

שהר היה אמור להוות תחליף לניקיטה רוקאביציה, להתמודד על מקום בהרכב עם דין דוד וגודסווי דוניו ובעיקר לספק מספרים, אך בדיעבד ההחלטה להגיע למכבי חיפה הייתה אחת ההחלטות הגרועות בקריירה שלו. שהר היה חלק מהירוקים במשך שתי עונות ואומנם היה שותף לשתי אליפויות, זכייה בגביע הטוטו ובאלוף האלופים, אבל הוא לא באמת לקח בהן חלק ואפשר להגיד שאלו היו השנתיים מהקשות בחייו המקצועיים.
הוא לא הרבה לקבל דקות במדי הקבוצה ונראה שמאותו רגע החלוץ היה עסוק בלהוכיח שהוא עדיין כאן. משחקן שלבש את מדי הקבוצות שכל שחקן רק היה חולם עליהן ברוזומה שלו, הוא הפך להיות זה שצופה מהצד בשחקנים יותר צעירים ממנו על כר הדשא.
זה היה נראה ששהר נעלם מהרדאר. הוא ראה את הדשא בעיקר מהיציע או במקרה הטוב מהספסל, ואצל הירוקים הוא אפילו לא היה כינור שני. שהר התקשה לקבל את ההיררכיה ועבר תקופה לא פשוטה, מה שיכול היה לערער את הביטחון של כל שחקן בגילו ואפילו להוביל למחשבות על פרישה.
5 צפייה בגלריה
בן שהר
בן שהר
במכבי חיפה זה נראה היה שהוא נעלם מהרדאר
(צילום: עוז מועלם)
שהר לא זכה לאמון הצוות המקצועי וכמעט לא קיבל דקות. בעונתו השנייה במדי הקבוצה, מלבד משחק בגביע הטוטו הוא שיחק 7 דקות בלבד בליגה במשחק חסר משמעות בסוף העונה, כאשר באותה העונה הוא גם סבל מפציעה שהשביתה אותו.

נכס בחדר ההלבשה

כל מי ששיחק לאורך השנים לצד שהר העיד כי הוא נכס לכל חדר הלבשה בפן החברתי וגם בפן המקצועי. הוא לא מהשחקנים ששוברים את הכלים, וגם כשלא קיבל דקות הוא המשיך לנהוג כמקצוען, הגיע לכל אימון, עשה את הטוב ביותר שלו וחילק טיפים לשחקנים הצעירים.
בסיום העונה הקודמת החלוץ הוותיק סיים את החוזה בחיפה ונותר ללא קבוצה, אך ההצעות מקבוצות גדולות לא הגיעו כפי שציפה. הוא מצא את עצמו בצומת דרכים אולי הקשה ביותר בקריירה שלו, וידע שאסור לו לבזבז עוד עונה. היה לו חשוב לחזור לקדמת הבמה גם בגיל מאוחר יחסית עבור כדורגלן.
לבסוף הוא מצא בית חם במכבי פ"ת, התחנה ה-15 בקריירה שלו. אחת הסיבות שגרמו לו לחתום אצל המלאבסים מעבר לעובדה שבנו עליו ועל טל בן חיים כשחקנים מובילים, היא העובדה שהבהירו לו כי מצפים ממנו לכבוש שערים, אחרי שנתיים בהן לא שיחק כדורגל ולא היו לו הזדמנויות בכלל להגיע למצבים או להוכיח את עצמו כחלוץ. שהר עבד קשה ובשקט ורק חיכה לרגע שיצליח לחזור לעצמו ונראה שהוא מצליח לעשות זאת העונה.
5 צפייה בגלריה
מצא בית חם במכבי פ"ת
מצא בית חם במכבי פ"ת
מצא בית חם במכבי פ"ת
(חג'אג' רחאל, ONE)
שהר כבש לא מעט שערים בקריירה, מספרים שכל חלוץ רק יכול היה לחלום עליהם. אומנם הוא עדיין לא מצליח לשחזר את המספרים מהעונות המוצלחות שלו בליגת העל, אבל עד כה הוא כבש חמישה שערים בכל המסגרות והעונה עוד לא הסתיימה.
בינתיים, יש לו משימה. הוא אחד מהשחקנים הוותיקים בחדר הלבשה לצד לא מעט צעירים שמכבי פ"ת מטפחת. במועדון רוצים להבטיח את ההישארות בליגת העל ונראה שבנקודה הנוכחית המטרה הושגה, אך נראה שעם האוכל בא התיאבון ובפ"ת מרשים לעצמם בשלב הזה לדבר בקול גם על פלייאוף עליון.
לא ברור אם מכבי פ"ת תהיה הקבוצה שבמדיה שהר יפרוש מכדורגל, אבל מעבר למשימה הקבוצתית יש לו משימה אישית שעודלא הסתיימה והיא להחזיר את עצמו לתודעה ולהוכיח שבן שהר עדיין כאן.