עסקת המכירה של הפועל ת"א לאדמונד ספרא: לאחר שהתגלו במהלך בדיקת הנאותות חובות גבוהים יותר מכפי שהעריכו בתחילת המגעים בין הצדדים, ביקשו נציגיו של איש העסקים לשנות את מתווה העסקה שעליו סוכם לפני כחודש - סגירת החובות, השבת מלוא ההשקעה לקבוצה של דייויד מינצברג, לקיחת הקבוצה גם במקרה של ירידת ליגה, וללא בעלות משותפת.
ביממה האחרונה ביקש ספרא לשנות את המתווה, כשהוא מעוניין לקבל קבוצה נקייה מחובות. על פי המתווה החדש שהוגש, כל אחד מהבעלים (הקודמים והנוכחיים) יהיה אחראי על תשלום החובות שהוא יצר בתקופת הבעלות שלו. במקרה של מינצברג מדובר בכמיליון שקל (שיופחתו מסך ההשקעה שלו במועדון – כ-4 מיליון שקל). עכשיו ממתינים הצדדים לתגובה של בועז תושב, איציק ושרון ניסנוב וזאב גרינברג.
1 צפייה בגלריה
דיוויד מינצברג אדמונד ספרא
דיוויד מינצברג אדמונד ספרא
דיוויד מינצברג אדמונד ספרא
(צילום: עוז מועלם, Patrick McMullan / Getty Images)
טועמה מבקש ממנהלי המועדון למנות מאמן מהר
(באדיבות ONE)
כבר בהסכם הרכישה של מינצברג נכתב כי כל חוב שהיה קשור לבעלות הקודמת ישולם על ידי הנציגים שלה, ויקוזז במקביל מההכנסות מתקופתם. על פי גורמים המקורבים לעסקה החובות תפחו לכדי 20 מיליון שקל, בין היתר בשל עצירת תשלומים של הבעלות הקודמת במשך שישה חודשים, כאשר שכר השחקנים והעובדים של חודש מאי עומד על כ-2.5 מיליון שקלים, והחובות למס ההכנסה מוערכים ב-4 מיליון שקל. מי שמחזיק במרבית המניות מצד הבעלות הקודמת הוא מאיר תושב, והוא זה שיצטרך לתת את הפתרון עם הבטחה לכיסוי חלק מהחובות.
ספרא בעצם העביר מסר כי הוא לא רוצה להיכנס לעימות בין הבעלויות השונות וכי הוא רוצה לקבל מועדון נקי מחובות, קבוצה בליגה הלאומית ושחקנים שאפשר למכור כמו הישאם לאיוס. לאחר הניצחון אתמול, 0:1 על הפועל חדרה, הבהיר סלים טועמה כי חובה להחתים מאמן כמה שיותר מהר לקראת ההכנות ללאומית. במשחק עצמו החליט המאמן-מנהל לספסל את כל השחקנים הבכירים ונתן במה לשחקנים הצעירים בסגל