הפועל באר-שבע המשיכה גם אתמול (ראשון) ברצף הניצחונות המדהים שלה, כשגברה 0:2 על מכבי נתניה. היה זה ניצחונה העשירי ברציפות של הקבוצה בליגת העל וה-11 בכל המסגרות.
מדובר בהשוואת שיא המועדון לניצחונות רצופים בליגה הבכירה, שהושג לפני שבע שנים, בעונת 2016/17, אז תחת ברק בכר. החוט המקשר בין שני השיאים הוא מי שמאמן היום את הקבוצה, אליניב ברדה, שבזמנו היה הקפטן ואף כבש שלושה שערים בשלושה מהניצחונות ברצף ההם.
3 צפייה בגלריה
שחקני באר שבע
שחקני באר שבע
יכולים לחגוג. שחקני באר-שבע
(צילום: הרצל יוסף)
3 צפייה בגלריה
חטואל
חטואל
ניצחון ליגה 10 ברצף. חטואל
(צילום: הרצל יוסף)
רצף הניצחונות הנוכחי הציב את באר-שבע במרחק של שש נקודות פחות מהמוליכה מכבי חיפה, אך במועדון נזהרים מלהצהיר כי הם מועמדים לאליפות.
באר שבע תתייצב למשחק נגד מכבי פ"ת בשבת כשארבעה שחקני הרכב סוחבים כרטיסים צהובים. משמע: אם יספגו כרטיס צהוב נוסף הם יחמיצו את המשחק שלאחר מכן, קרב הצמרת נגד מכבי ת"א. מדובר ברועי גורדנה, מיגל ויטור, רותם חטואל ויוני סטויאנוב. בסיום המשחק אתמול הצהיר ברדה שהוא לא מתכוון לייחס לכך חשיבות בקביעת ההרכב שכן מבחינתו המשחק הכי חשוב הוא תמיד המשחק הקרוב ולא זה שאחריו. שלושה שחקנים שבתקופה האחרונה נעדרים בגלל פציעות, איאד אבו עביד, גיא בדש ואופיר מרציאנו, עשויים לחזור לסגל בשבת.
3 צפייה בגלריה
מאמן הפועל באר-שבע אליניב ברדה
מאמן הפועל באר-שבע אליניב ברדה
החוט המקשר בין שני הרצפים ההיסטוריים. ברדה
(צילום: עוז מועלם)
מה שקצת העיב על האווירה אתמול הייתה הרחקתו לקראת הסיום בכרטיס אדום של האנליסט של הקבוצה, אביחי קליף, על-ידי השופט אוראל גרינפלד. קליף, שנחשב לאיש אמונו של ברדה ולמעשה מתפקד כעוזר מאמן לכל דבר, פלט מילים מיותרות לעבר גרינפלד והוא צפוי לעמוד לדין בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל.
בבאר-שבע הקפידו בשנה האחרונה על כך ששחקנים בקבוצה לא יקבלו כרטיסים צהובים על דיבורים מיותרים עם שופטים, אך נראה שהדבר לא תופס כלפי קליף שנחשב לבכיר בצוות המקצועי. ברדה גיבה את קליף בסיום והעביר ביקורת על השופט גרינפלד: "איש צוות שלי הוא אני לכל דבר. הוא כל כך חי את הקבוצה ורוצה לנצח, כך שזה בא מאנרגיה חיובית וטובה כדי לדחוף את השחקנים. לא היה שימוש בשפה לא נאותה, להיפך, הוא דיבר בצורה יפה. הוא אימפולסיבי. אולי זה היה טיפה נמהר מצד השופט לתת לו צהוב".
באר שבע הציגה אתמול כמחליפים את שחקני הרכש החדשים: הקשר דיינר קיניונס והחלוץ ארתור שושנאצ'ב. שושנאצ'ב הקזחי די הרשים וכמעט בישל לאמיר גנאח, שהחמיץ. במועדון מקווים שהוא ישתלב במהרה ויוסיף מימד נוסף של נוכחות פיזית בהתקפת הקבוצה.