בעונה שעברה, כשמוחמד אבו־פאני חזר מהשאלה בהפועל חדרה, אף אחד לא האמין שיהפוך להיות בורג משמעותי בזכייה של מכבי חיפה באליפות, ויקבל במה מרכזית בנבחרת ישראל.
אבל לפחות אדם אחד כן האמין בו, מהרגע הראשון, ובגדול. קוראים לו ברק בכר, שנתן לקשר את חולצת ההרכב ואת המפתחות להוביל באופן מיידי. ככל שחלף הזמן, אבו־פאני נכנס יותר ויותר לעניינים, קיבל ביטחון ויחד עם נטע לביא וחוסה רודריגס השלושה הרכיבו את הקישור הטוב בליגה. אחרי שאבו־פאני הניף את הצלחת וסגר עונה חלומית, העתיד שלו במכבי חיפה נראה ורוד.
3 צפייה בגלריה
מוחמד אבו פאני
מוחמד אבו פאני
השתלב מצוין. מוחמד אבו פאני
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
נתן לאבו פאני את הקרדיט. ברק בכר
(צילום: עוז מועלם)
אלא שהאידיליה הזו נסדקה בשלב מסוים. הקשר בן ה־23, שמסיים חוזה בקיץ הבא, ציפה לשדרוג משמעותי בשכר כדי לחתום לארבע שנים נוספות, אך ההצעה שהגיש לו המועדון הייתה נמוכה באופן ניכר ממה שציפה. הצדדים נקלעו למבוי סתום והמצב נראה די אבוד עד לפני מספר שבועות.

שאלה של מחיר

בחיפה הבהירו באותה תקופה כי הציעו לאבו־פאני חוזה משודרג לטווח ארוך, אך השחקן ואביו טענו כי מדובר ב"הצעה מעליבה". בינתיים סוכנו החל לבדוק אופציות מעבר לים, אבל לא הצליח למצוא את החוזה הגדול הבא. הירוקים לא חיכו יותר מדי, והחתימו על אותה משבצת את עלי מוחמד.
ואז, כשהסתמן שהפרידה בלתי נמנעת, אבו־פאני יצא עם הירוקים למחנה האימונים. הוא היה מהבולטים במשחקי ההכנה, נתן את כל־כולו ונראה מוכן להילחם מחדש על מעמדו במועדון. השיקול המקצועי הנחה את בכר, שבחר לפתוח עם אבו־פאני על חשבון רודריגס במשחק הראשון מול קייראט.
3 צפייה בגלריה
מוחמד אבו פאני מול חוסה קאנטה
מוחמד אבו פאני מול חוסה קאנטה
מוחמד אבו פאני מול חוסה קאנטה מקייראט
(צילום: עוז מועלם)
היום (רביעי, 17:00), בגומלין בקזחסטן, הקשר צפוי לקבל שוב את הקרדיט. הוא ינסה לעזור לקבוצה לצאת מהפלונטר מהמשחק הראשון בסמי עופר (1:1), לעלות לשלב המוקדמות השני בליגת האלופות ובכך אולי לפתוח דף חדש במועדון. מכבי חיפה, מצידה, לא רוצה לחזור על טעויות העבר, כפי שקרה עם שון וייסמן שסיים חוזה ועזב בחינם.
מקורב לשחקן מספר: "מוחמד מאוד רוצה להישאר. טוב לו פה והוא מוערך מקצועית, אך כדי שזה יקרה הקבוצה חייבת להבין שהוא שחקן מוביל ולתת לו חוזה בהתאם. אם לא, הוא ימשיך עד סיום העונה ואז יוכל לעזוב בחינם".