יממה לפני המשחק מול מכבי ת"א ב"סמי עופר" שיכול להפוך למשחק ההכתרה שלה וכשאירועי האלימות בטרנר-טוטו טרם שככו, כינסה מכבי חיפה מסיבת עיתונאים בה היא דיברה על ההכנות לקראת המפגש שתמיד מקבל מעמד של יוקרה, לא משנה באיזה מצב מקצועי נמצאות הקבוצות.
במכבי חיפה רוצים לנעול את מאבק האליפות עם ניצחון על הצהובים, שעוד מלקקים את הפצעים ממהדחה מגביע המדינה וייחסרו את ערן זהבי ואת אנריק סבוריט. בהנחה שהירוקים שוב יאבדו נקודות, ההכרעה תידחה לשני המחזורים האחרונים, בהם תתמודד מכבי חיפה נגד מכבי נתניה והפועל ירושלים.
4 צפייה בגלריה
ברק בכר מאמן מכבי חיפה
ברק בכר מאמן מכבי חיפה
ברק בכר מאמן מכבי חיפה
(צילום: עוז מועלם)
"לכל משחק יש משמעות וכל ניצחון מקרב אותנו למטרה", אמר בכר בפתיחת הדברים. "אם היינו מנצחים בבאר שבע היינו כבר אלופים אבל זה נדחה ונצטרף לעשות את העבודה במשחק הקרוב. למרות ההפסד הייתה לנו יכולת טובה ונצטרך להביא אותה, למעט הטעויות, למשחק הזה, לסמי עופר".
על אירועי טרנר-טוטו, שבגינם מכבי חיפה והפועל באר שבע יעמדו לדין ביום רביעי הקרוב (15:00), הוסיף המאמן: "הבטן עדיין מתהפכת ממה שקרה שם אבל אנחנו לא מחפשים אשמים. זה דבר שלא היה צריך לקרות, אבל צריך לעשות את הניתוק את ה'קאט', לעשות את העבודה ולהביא את האליפות לקהל שלנו. וזה לא יהיה פשוט, מכבי ת"א קבוצה טובה והיא תמיד מקשה עלינו".
"האם התקשורת ניפחה את האירוע בטרנר-טוטו? כל אחד רואה את זה אחרת. כן, יש אומוציות אבל דיברו על זה מספיק. נצטרך לעשות קאט ולהתעסק בכדורגל. זה גם חלק מהעבודה שלנו כצוות, לעזור לשחקנים להתנתק מהאירועים, להתרכז בכדורגל ולנצח את המשחק".
4 צפייה בגלריה
המהומה בשריקת הסיום
המהומה בשריקת הסיום
"אפשר להבין את התגובה שלו". סק
(צילום: עוז מועלם)
על כך שעבדולאי סק ייעדר בעקבות האצבע המשולשת שהניף אל עבר אוהדי באר-שבע, אמר המאמן: "הוא שחקן משמעותי, עצוב ששחקן שספג את מה שספג נענש. מאוד כאב לו, לא נעים שנוהמים לך מול העיניים. אפשר להבין את התגובה שלו ומקווה שיטפלו בתופעות כאלה בעתיד".
על החשש שמא מכבי ת"א תעכב את ההכתרה, בדומה לעונה שעברה, סיכם המאמן: "אנחנו קבוצה אחרת מזאת שהייתה שנה שעברה וגם מכבי ת"א. זהבי וסבוריט ייחסרו? אנחנו לא משחקים מול מסי. לא משנה מי משחק ולא משחק. זה סתם מחזיר אותי לשנה הראשונה מול מכבי ת"א, כשהזרים ברחו לה וקיבלנו בראש. יש לנו משימה. צריך לבוא אליה מפוקסים, לעמוד בה, ולזכות בהאליפות כפי שמגיע לקהל שלנו".
צ'ארון שרי הוסיף: "בעקבות כל מה שקרה מאוד חשוב שנבוא מרוכזים כדי לנצח את המשחק ולזכות באליפות. אנשים מצפים ממני למספרים ואולי לא רואים את המשחק, אבל המשחק הוא יותר מגולים. אנחנו לא משחקים נגד סבוריט או זהבי, יש להם הרבה שחקנים טובים, ואנחנו משחקים נגד מי שמשחק ולא נגד מי שלא משחק.
על ההרחקה של סק הוסיף הקשר: "זה היה יום עצוב להפסיד את המשחק כפי שהפסדנו אבל למדנו מזה. נחסר את סק אבל יש לנו הרבה שחקנים שיכולים לשחק".

"אחרי התצוגה של הקהל - אין מקום לטעויות"

עוד לפני, מתקשים במכבי חיפה מתקשים להתאושש מתצוגת העידוד האדירה של הקהל שלה אתמול. מעל ל-2500 אוהדים ירוקים נלהבים הגיעו לאימון הקבוצה לקראת המשחק מחר מול מכבי ת"א, עודדו, שרו והדליקו אבוקות, רימוני עשן ירוקים וזיקוקים במשך שעה וחצי כאשר השחקנים שעמדו במרכז הסערה בעימות בב"ש: באסם זערורה, פיירו, עלי מוחמד וינון אליהו זכו לכבוד גדול יותר משאר השחקנים.
אחד שחקני חיפה אמר: "אין עוד מילים שלא נאמרו על הקהל האדיר הזה. אחרי התצוגה הזו של הקהל והמעידה בטרנר ברור לנו שאין מקום לטעויות. אנחנו חייבים לנצח ולעשות עוד צעד משמעותי לעבר המטרה".
4 צפייה בגלריה
מכבי חיפה הפועל באר שבע אוהדי
מכבי חיפה הפועל באר שבע אוהדי
אוהדי חיפה רוצים לסגור את הסיפור
(צילום: עוז מועלם)
בכר צפוי לתרגל היום את ההרכב הפותח במשחק מול מכבי ת"א כאשר את מקומו של עבדוליי סק לצדו של שון גולדברג אמור לתפוס דילן בטובנסיקה. בחוד אמור לפתוח דין דוד. עוד לפני ביקש בכר מהשחקנים להתנתק מרעשי הרקע בעקבות אירועי טרנר-טוטו, ולהתרכז אך ורק במשחק נגד הצהובים.
בחיפה מנסים להימנע מזחיחות בעקבות חסרונם הצפוי של שני השחקנים המרכזיים במכבי ת"א – ערן זהבי ואנריק סבוריט, ונפלית מתח בעקבות ההדחה בחצי גמר הגביע, מול בית"ר ירושלים. בחיפה סבורים שהצהובים ירצו להציל את הכבוד דווקא במשחק מול הירוקים, כשהדבר האחרון שהם רוצים הוא להיות תפאורה במשחק הכתרה.

קראנקה: "להיות עצמנו ולנצח"

עוד לפני קיימה גם מכבי ת"א מסיבת עיתונאים לקראת המשחק. "כמאמן אתה צריך להסתגל לסגל השחקנים שיש לך ולא להתלונן אחרי שאיבדנו את אוסקר גלוך. מבחינתי זה הסגל הכי טוב בעולם. זהבי וסוברט? הם מאוכזבים ופצועים, וככל הנראה לא ישחקו יותר העונה.
4 צפייה בגלריה
קראנקה
קראנקה
"מתרכזים רק בעצמנו". קראנקה
(צילום: עוז מועלם)
"בכל הנוגע לאיבוד נקודות אפשרי של מכבי חיפה והפועל באר שבע – אנחנו מתרכזים רק בעצמנו והדבר היחידי שאכפת לי ממנו הוא הכדורגל שאנחנו מציגים. מול חיפה נצטרך לשחק כפי ששיחקנו נגד בבלומפילד, להיות עצמנו, לשחק עם ביטחון ולנצל את הזדמנויות שלנו. המטרה היא לנצח".
על החזרה של בן מנספורד לעמדת המנכ"ל, הוסיף המאמן: "אני מכיר אותו, זה צעד חשוב. אנחנו לומדים מטעויות מתוך חשיבה על העתיד. הוא מכיר את המועדון, המנטליות והפילוסופיה שלו".