הפועל באר שבע עשתה אתמול (חמישי) צעד משמעותי אל עבר העלייה לשלב הפלייאוף של הקונפרנס ליג כשניצחה 0:2 בחוץ את לוגאנו השווייצרית. המאמן אליניב ברדה אמר בסיום שמבחינתו מדובר בתוצאה שבירה ושנעשתה רק חצי עבודה. למרות זאת, במועדון מאמינים שהמקדמה המשמעותית תספיק לעליית שלב.
ברדה ראוי למחמאות על הכנת הקבוצה וניהול המשחק. במעט המשחקים שניהל כמאמן ראשי, בהם בחר לעלות עם שלישיית בלמים בהגנה, זה לא כל כך הצליח, אך אתמול הציוות של מיגל ויטור עם חאתם עבד אלחמיד ואיתן טיבי הוכיח את עצמו. קבוצתו ביטלה את השווייצרים מהרגע הראשון ולאורך כל המשחק המארחת לא הגיעה להזדמנויות, זאת למרות שנהנתה מהתלהבות הקהל הביתי לאחר שבמשך מספר שנים לא התאפשר להם לארח בעירם משחקים במסגרת אירופית.
2 צפייה בגלריה
תומר יוספי שחקן הפועל באר שבע
תומר יוספי שחקן הפועל באר שבע
סוף סוף יעשה את קפיצת המדרגה? יוספי עם חמד
(צילום: דניאל כהן)
כל ההחלטות שקיבל אתמול ברדה התבררו כבינגו, כולל ההחלטה להציב את תומר יוספי בהרכב. המאמן קיבל ממנו את השער הראשון בנגיחה במחצית הראשונה.
ראוי להתמקד ביוספי. אחד משלושת שחקני הבית היחידים בסגל, יחד עם אור דדיה ואיליי מדמון, שעדיין לא ברור אם יהיה חלק מהסגל לכל העונה או שיושאל לעונה נוספת. באופן די פרדוקסלי, יוספי סובל מביקורות רבות מאוהדי באר שבע, שמצפים להרבה מאוד משחקני הבית שלהם. בגיל 23 וחצי יוספי פותח את העונה החמישית שלו בבוגרים ועדיין היחס אליו הוא כאל שחקן צעיר וגם הוא לא באמת מצליח להתקדם מלבד במשחקים בודדים. העונה הוא גם פתח במשחק הראשון נגד דינמו מינסק, שהסתיים ב-1:2 והוא בישל שער.
למרות עומס השחקנים במרכז הקישור, יוספי מקבל מברדה קרדיט שכן בעיניו הוא נחשב לשחקן הכי התקפי מבין אלו שמשחקים במרכז הקישור. היתרון של יוספי מבחינת המאמן שלו על פני שחקני התקפה על אחרים דוגמת דור מיכה הוא בכך שהוא נחשב לאגרסיבי מאוד בפן ההגנתי. אתמול זה כמעט עלה לו ביוקר והוא היה קרוב לספוג כרטיס צהוב שני על עבירה שביצע לפני הירידה למחצית. במועדון ובסביבת השחקן מצפים שהקרדיט שמקבל השחקן ממאמנו יוביל סוף סוף לעונת פריצה, בה הוא יהפוך לשחקן בכיר בסגל ויזכה סוף סוף גם לאהדת הקהל הראויה לשחקן בית.
מי שאיבד את מקומו בהרכב לטובת יוספי הוא דור מיכה, שעבר שבוע לא פשוט מאז פרשת "הכדורגלנים והקטינות" חזרה לכותרות ובגדול. מיכה נכנס כמחליף והצליח לבשל באלגנטיות לאסטריט סלמאני. במועדון מקווים שככל שהזמן יעבור הדי הפרשה שוב יישכחו, זאת במידה שהמשטרה לא תחדש את חקירת התיק שכבר נסגר בשל חוסר אשמה.
2 צפייה בגלריה
דור מיכה שחקן הפועל באר שבע
דור מיכה שחקן הפועל באר שבע
איבד את מקומו בהרכב, אבל בישל. מיכה
(צילום: דניאל כהן)
במשחק הגומלין מקווים בבאר שבע שיתאפשר לשתף את רמזי ספורי, שטרם רשם דקות משחק מאז פרק את כתפו בחדרו במחנה האימונים בפולין. אתמול הוא כבר נכלל בסגל. סלמאני, שכבש שער בכורה לאחר שנכנס כמחליף, עשוי לפתוח בגומלין במקום תומר חמד, על מנת להכניס אותו יותר לעניינים.