אחת המשוחררות הערב (שני) משבי החמאס היא יוכבד ליפשיץ (85) מניר עוז, סבתו של שוער העבר דניאל ליפשיץ, שנחטפה במתקפת הטרור בשבת ה-7 באוקטובר יחד עם בעלה עודד (83), שנותר בשבי בעזה.
לאחר השחרור של סבתו, אמר ליפשיץ: "היא עברה את מעבר רפיח לצד המצרי. היא דיברה ואנחנו מחכים לראות אותה ולפגוש איתה. מקווים שזה רק פתיח לשחרור כל שאר החטופים, שזה יותר חשוב. האמנתי שהרגע הזה יגיע, וזה הגיע. הדבר הראשון שאגיד לה? שאני אוהב אותה".
2 צפייה בגלריה
דניאל ליפשיץ
דניאל ליפשיץ
דניאל ליפשיץ
(צילום: אורן אהרוני)
2 צפייה בגלריה
הסטורי של דניאל ליפשיץ על סבו וסבתו
הסטורי של דניאל ליפשיץ על סבו וסבתו
הסטורי של דניאל ליפשיץ על סבו וסבתו
(צילום מסך מתוך חשבון האינסטגרם של דניאל ליפשיץ)
לאחר החטיפה של סבו וסבתו, כתב ליפשיץ בפוסט שהעלה לאינסטגרם לצד תמונה של השניים: "הם האנשים הכי מדהימים שיש. תומכי שלום - אנשים שמוכנים להקריב הכל למען זה. הבית מאחוריהם הוא הראשון לגדר. אנשי אומץ. חלוצים אשר הרחבת הארץ והקיבוציות הם ערכים עליונים עבורם. עכשיו הבית כבר שרוף כולו וככל הנראה הם נמצאים בצד השני של הגדר. אם למישהו יש מידע, אנא שתפו. יוכבד ליפשיץ בת 85, עודד ליפשיץ בן 83".
דניאל ליפשיץ נולד בשבדיה לאם שבדית ואב ישראלי מקיבוץ ניר עוז ועלה ארצה בגיל 7. הוא גדל במחלקת הנוער של מכבי חיפה, ושיחק ב-9 קבוצות לאורך הקריירה שלו, ביניהן מכבי ת"א, הפועל באר-שבע ומכבי נתניה. הוא פרש מכדורגל בסיום עונת 2017/18 (בגיל 30) בעקבות פציעה בכתפו.