מכבי ת"א החתימה היום (רביעי) את שחקן הכנף רארש איליה, שמגיע בהשאלה מניס הצרפתית עד לסיום העונה בלי אופציית רכישה.
העמדה המועדפת על הרומני בן ה-19 היא בכנף השמאלית, אבל הוא יכול לשחק גם כקשר התקפי, במשבצת שהייתה שייכת לאוסקר גלוך. איליה, שנרכש בקיץ האחרון מראפיד בוקרשט הרומנית תמורת חמישה מיליון אירו, לא ממש מצא את מקומו בניס. הוא שותף העונה 366 דקות ב-8 משחקים בלבד במדי ניס, אך פתח בשני המשחקים נגד מכבי ת"א במוקדמות הקונפרנס ליג.
1 צפייה בגלריה
(האתר הרשמי של מכבי ת"א)
איליה היה חלק מנבחרת רומניה ששיחקה ביורו עד גיל 19 האחרון, בו ישראל העפילה עד הגמר. יש לו הופעה נגד החבורה של אופיר חיים במשחק ידידות ב-2021, בו רומניה ניצחה 0:2. הוא צבר 10 הופעות בנבחרת הנוער ורשם הופעה אחת בנבחרת עד גיל 21. הרומני לא היה בעדיפות הראשונה של מכבי ת"א, אך לאחר שאופציית איגיבו קמארה מאולימפיאקוס נפלה, במועדון החליטו ללכת על איליה.
איליה, שילבש את החולצה מספר 11, אמר לאתר הרשמי של מכבי ת"א: "אני שמח להצטרף למכבי ת"א ומחכה לעזור לחבריי החדשים לקבוצה להתמודד על תארים. כששיחקתי כאן עם ניס בקיץ, אני זוכר אווירה מדהימה בבלומפילד ואני כבר מחכה לשחק לעיני האוהדים האלה שוב".
מנהל מחלקת הכדורגל ברק יצחקי הוסיף: "אנחנו שמחים שהצלחנו להביא את רארש איליה למכבי ת"א למרות תחרות קשה והצעות אטרקטיביות מקבוצות נוספות באירופה. לאחר שאיליה וסוכניו למדו על מכבי ת"א, הסטנדרטים הגבוהים של המועדון והמחויבות שלנו להצלחה, הם הגיעו למסקנה שמכבי זה הבית הנכון לשחקן כישרוני ומבטיח בדמותו. אין לנו ספק כי איליה יהיה תוספת כח משמעותית למכבי, ואנחנו מאחלים לו בהצלחה".