מכבי ת"א תארח את משחק הגומלין נגד אולימפיאקוס, במסגרת שמינית גמר הקונפרנס-ליג (14 במרץ), באצטדיון באצ'קה טופולה שבסרביה.
ההחלטה התקבלה לאחר שההתאחדות המקומית אישרה את קיום המשחק עם קהל ביציעים. זאת לאחר הסיוע של יו"ר ההתאחדות לכדורגל, שינו זוארץ, שלקח חלק בימים האחרונים בשיחות עם ההתאחדות הסרבית והרשויות המקומיות.
3 צפייה בגלריה
שחר
שחר
יארחו את אולימפיאקוס בסרביה. שחקני מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)

שוב זה ייגמר במפח נפש יווני?

אולימפיאקוס, כידוע, היא יריבה מוכרת לחובבי הכדורגל הישראלי. בעבר פגשה שלוש יריבות ישראליות ומול כולן יצאה מאוכזבת. ב-2002/03, עונת הבכורה של מכבי חיפה בליגת האלופות, היא שיחקה נגד אולימפיאקוס בשלב הבתים. במשחק הראשון ביניהן, שהתקיים בקפריסין עקב המצב הבטחוני הרעוע שהיה אז בארץ, הביסה חיפה 0:3, כשבסיבוב השני הסתיים המשחק ב-3:3 משוגע בפיראוס, שהספיק לירוקים בכדי סיים במקום השלישי.
בעונת 2010/11, מכבי ת"א עברה את אולימפיאקוס במפגש כפול בדרך לשלב הפלייאוף של הליגה האירופית, וכך עשתה גם הפועל באר-שבע, במוקדמות ליגת האלופות בעונת 2016/17 לפני שהודחה מול סלטיק. אשתקד שוב חיפה הוגרלה מול האימפריה היוונית - במוקדמות הצ'מפיונס. זה הסתיים ב-1:1 ביתי בסמי עופר ו-0:4 מהדהד ירוק בפיראוס - הצעד הראשון בדרך להופעה בלתי נשכחת בשלב הבתים.
3 צפייה בגלריה
מינדיליבאר
מינדיליבאר
ישבור את הנאחס? מנדליבר
(צילום: EPA/GEORGIA PANAGOPOULOU)
למרות התוצאות המאכזבות מול הישראליות, מדובר בקבוצה הגדולה ביוון ובאימפריה של ממש במדינה בה כדורגל הוא הספורט הפופולארי ביותר. לזכותה של אולימפיאקוס 45 אליפויות ועוד 27 גביעים, היא השתתפה בליגת האלופות פעמים רבות ובעונת 1998/99 אף הגיעה עד לרבע גמר המפעל.
הגדולה של אולימפיאקוס מתבטאת גם בשמות השחקנים שמגיעים אליה. ריבאלדו, יאיא טורה, כריסטיאן קארמבו ואריק אבידל, כל אלה ועוד הרבה שמות מוכרים שיחקו בקבוצה היוונית. בשנים האחרונות ההילה קצת פחתה. שחקניה המובילים העונה הם איוב על קראבי המרוקאי, שכבש 10 שערים העונה, ודניאל פודנס, ששיחק ארבע שנים בוולבס מהפרמייר-ליג, ובמאזנו 7 שערים.
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה רבים עם סיסה
שחקני מכבי חיפה רבים עם סיסה
סיסה עם שחקני מכבי חיפה בעונה שעברה
(צילום: EPA)
אתמול חלפה אולימפיאקוס על פני פרנצווארוש של מוחמד אבו פאני (0:2 בסיכום) בשלב פלייאוף הקונפרנס-ליג, אך היא סובלת מעונה חלשה במונחיה. האדומים נמצאים רק במקום הרביעי בליגה היוונית, במרחק של חמש נקודות מא.א.ק אתונה שבמקום הראשון. מאמנה הוא חוסה לואיס מנדליבר, שמונה רק לאחרונה לתפקיד אחרי שגבר על שורה של מועמדים, ביניהם גם היה שמו של ברק בכר.