כיממה לאחר שהתפטר מהפועל באר שבע חתם אתמול (ראשון) יוסי אבוקסיס לארבע שנים וחצי בבני יהודה וחזר לקדנציה רביעית במועדון.
ההתפטרות של אבוקסיס מבאר שבע די הפתיעה. היא הגיעה לאור העובדה שהוא הרגיש כי אינו מוערך מספיק במחזיקת הגביע, ובעקבות מחלוקות בנוגע לרכש. אך הסיבה העיקרית לכך הייתה שהוא שמע ממקורבים כי הבעלים אלונה ברקת, שחזרה להיות דומיננטית בניהול הקבוצה, מחפשת מאמן אחר לקראת העונה הבאה.
6 צפייה בגלריה
אבוקסיס
אבוקסיס
שמע שברקת מחפשת מאמן אחר והחליט לעזוב. אבוקסיס
(צילום: ראובן שוורץ)
במקביל, בבני יהודה חיפשו כבר תקופה ארוכה מאמן. מאז פיטוריו של ניר ברקוביץ' עמדו על הקווים כפיר אדרי ויעקב אסייג, ולאחרונה הצטרף אליהם תמיר בן עמי, המחזיק בתעודת פרו. למרות התוצאות המאכזבות והלחץ מהאוהדים, ברק אברמוב לא מיהר להחתים מאמן חדש ושאף למנות איש מקצוע בעל שיעור קומה, כשגם אדרי התבטא בצורה דומה לאחרונה.
עוד לפני התפטרותו של אבוקסיס, זיהה הבעלים את המשבר שלו עם באר שבע, ומקורבים אליו גיששו סביב המאמן, אך לא בוצעה פנייה ישירה לקבוצה בה עבד. היחסים הקרובים בין אברמוב ואבוקסיס אינם סוד והבעלים היה זה שנתן למאמן את ברכת הדרך בעונה שעברה כדי לעבור לבאר לשבע.
6 צפייה בגלריה
ברק אברמוב ביציע
ברק אברמוב ביציע
שאף למנות מאמן בעל שיעור קומה. ברק אברמוב
(צילום: אורן אהרוני)
התפטרותו של אבוקסיס הגשימה את חלומו של אברמוב, שרצה לראות אותו שוב בשכונת התקווה וטען כי הוא המאמן הטוב ביותר בישראל. האקס המיתולוגי נפגש אתמול אברמוב והנהלת הקבוצה כדי לסכם את תנאיו. לבסוף הוא חתם על חוזה ארוך טווח ל-4.5 שנים וצפוי להשתכר כ-100,000 שקל נטו בחודש.

"יוסי ואברמוב זה שילוב מנצח, יראו את שיתוף הפעולה ביניהם"

תהיה זו הקדנציה הרביעית של אבוקסיס בבני יהודה. הוא מכיר היטב את המועדון והשחקנים אחרי שהוביל את הקבוצה לזכייה בגביע המדינה ב-2019 ואף טיפח יחד עם אברמוב לא מעט צעירים. גורם במועדון טען: "יוסי ואברמוב זה שילוב מנצח, כולם מדברים על זה שברק בעלים דומיננטי ומתערב, אבל עכשיו כולם יוכלו לראות את שיתוף הפעולה החיובי ביניהם. יוסי זה הדבר הכי טוב שיכול היה לקרות לקבוצה במצב הקיים."
6 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
אבוקסיס בקדנציה הקודמת. "הדבר הכי טוב שיכול היה לקרות לקבוצה"
(צילום: גיל נחושתן)
אבוקסיס חוזר בטיימינג מושלם עבור בני יהודה, שמציגה יכולת מאכזבת ולא מצליחה לרשום ניצחון כבר תשעה מחזורים. בנוסף לכך, היא הידרדרה למקום ה-12 בטבלה, נקודה אחת בלבד מעל הקו האדום ומציגה את אחת משתי ההגנות הגרועות בליגה.
השחקנים שזכו לשחק תחת אבוקסיס קיבלו את הבשורה על חזרתו בשמחה גדולה, אבל במקביל ממתינה למאמן החדש-ישן לא מעט עבודה כדי לאחד מחדש את חדר ההלבשה שעומד להתפרק ומאבד ביטחון, וכדי לעזור לקבוצה במאבקי התחתית.
6 צפייה בגלריה
במצב בבני יהודה הולך ומחמיר
במצב בבני יהודה הולך ומחמיר
בני יהודה במצב לא קל בכלל
(צילום: אבי רוקח)
בצד המקצועי, ברק אברמוב מעריך מאוד את אבוקסיס ומתכוון לתת לו יד חופשית בבחירת שחקני החיזוק שיגיעו. נכון לעכשיו עלו מספר שמות שהיו מועמדים פוטנציאליים להפועל באר שבע, אך אלונה ברקת סירבה להחתימם.
שמו של האקס מאוויס צ'יבוטה עלה כאופציה והוא אותת לבני יהודה כששיתף בעמוד האינסטגרם שלו את ההחתמה של אבוקסיס. גם שמו של ז'וזואה, הכוכב הגדול באר שבע, הוזכר כמועמד לחיזוק בעונה הבאה זאת לאור החיבור המיוחד שנוצר בינו לבין אבוקסיס, אך לא בטוח שבני יהודה תוכל לעמוד בעלות שכרו. כמו כן, עדיין עומדת על הפרק האופציה לקבל את שלום אדרי מבית"ר ירושלים בעסקת טרייד תמורת עמית זנטי.
6 צפייה בגלריה
מועמד לחזור. מאוויס צ'יבוטה
מועמד לחזור. מאוויס צ'יבוטה
מועמד לחזור. מאוויס צ'יבוטה
(צילום: אורן אהרוני)
6 צפייה בגלריה
ז'וזואה אחרי ההרחקה
ז'וזואה אחרי ההרחקה
לא בטוח שבני יהודה תוכל לשלם את שכרו. ז'וזואה
(צילום: עוז מועלם)
מצד האוהדים, חזרתו של אבוקסיס התקבלה ברגשות מעורבים. היו כאלה שבירכו על חזרתו, וכאלו שציפו לראות מאמן חדש על הקווים. למרות החתמתו, האוהדים צפויים בכל זאת לקיים את ההפגנה המתוכננת מחוץ לביתו של ברק אברמוב מחר. עד כה אישרו הגעתם כ-200 אוהדים.
הערב (שני, 19:00) תארח בני יהודה את הפועל חיפה בבלומפילד, אך בינתיים עדיין ללא אבוקסיס. יהיה זה משחקו האחרון של כפיר אדרי כמאמן. המנכ"ל אמר: "נעשה את ההתאמות הנכונות, נרים את השחקנים שקצת איבדו את הביטחון בתקופה האחרונה, ואני מאמין שנראה בני יהודה שונה". אבוקסיס צפוי לערוך אימון בכורה מחודש בשכונה כבר מחר.