סערת ההערה הגזענית של שלמה שרף עדיין נמשכת, כאשר גם במולדתו של כדורגלן מכבי פ"ת אבדיאל ארויו, פנמה, התייחסו למקרה. המדרגה הגבוהה ביותר שבה נשמעה ביקורת הייתה זו של שגרירת המדינה בישראל, אדיס אורייטה. שרף אמר אתמול (שבת) במהלך שידור המשחק בין הפועל חיפה למכבי פ"ת, קבוצתו של ארויו, לאחר מהלך של השחקן שלא מצא חן בעיניו: "שילך הביתה לאכול בננות".
אורייטה התייחסה למקרה בתקשורת בארצה, ועל אף שמדבריה עולה גינוי חריף לאמירה, היא ניסתה לשדר מסר מפויס ולהסביר שדבריו של שרף אינם מקובלים בישראל. אורייטה הסבירה כי "כל המגזרים בישראל גינו את העלבון הנורא שספג ארויו".
1 צפייה בגלריה
שלמה שרף
שלמה שרף
שלמה שרף
(צילום: אורן אהרוני)
אחד הדברים שסיבכו את הסיטואציה אף יותר הייתה התגובה של שרף לאחר המעשה. שרף אמר ל-ynet כי "זה לא גזענות. אמרתי שייסע הביתה לאכול בננות. אם הייתי שולח אותך לאכול חמין זו גזענות? את הגזענות תחפשו במקום אחר, תחפשו בממשלה, לא אצלי".
דברי השגרירה הפנמית
לגינויים הצטרפה גם התאחדות הכדורגל הפנמית, שהוציאה הודעה רשמית בעניין: "משפחת הכדורגל הפנמית מגנה בכל תוקף את ההתנהגות הגזענית ממנה סבל כדורגלן מכבי פ"ת אבדיאל ארויו על ידי פרשן טלוויזיה".
גם בקבוצתו של השחקן לא חסכו ביקורת משרף. "מועדון מכבי פתח תקווה מוקיע כל אמירה והתבטאות גזענית כלפי כל שחקן בקבוצה בפרט וכל אדם בכלל", נאמר בהודעה שהוציאה פ"ת, "כבוד הדדי והתייחסות מכבדת איש לרעהו היא ערך עליון ומצפן מוסרי".
הודעת התאחדות הכדורגל הפנמית