שני המשחקים הערב של מכבי ת"א (מול שחטאר קרגנדי בבלומפילד) ומכבי חיפה (נגד נפטצ'י באקו בסמי עופר) בליגה האזורית יהוו פיילוט לגבי המשך קיום אירועי ספורט ללא הגבלת קהל.
למרות שבכירים במשרד הבריאות התבטאו כי לא היו מודעים לקיום המשחקים הערב, שבצוותא יכילו כ-50 אלף אוהדים, הם יתקיימו ללא הגבלות. ועדיין, במשרד הבריאות מתכוונים לעקוב אחרי ההתנהגות במגרשים ושמירת כללי הקורונה, כולל חובת עטיית מסיכות באצטדיונים. לכן, במידה ותהיה הפרה ברורה, במשרד הבריאות יבקשו לקיים משאל טלפוני כבר מחר על מנת להגביל את ההתקהלות כבר במחזור הראשון של ליגת העל בסוף השבוע.
2 צפייה בגלריה
אצטדיון סמי עופר שבחיפה
אצטדיון סמי עופר שבחיפה
אין הגבלת קהל הערב במשחקה של מכבי חיפה
(צילום: עוז מועלם)
במשרד התרבות והספורט מעריכים כי מהלך כזה לא יוכל לצאת לפועל, אלא אם יהיו תמונות חריגות הערב. ישנו בכל מקרה חשש כי למרות שיפור בנתוני הקורונה (מקדם ההדבקה והחולים הקשים)תהיה מגבלת קהל לקראת משחק הנבחרת בשבת הבאה בחיפה נגד אוסטריה.
על מנת להימנע מכך, שר התרבות והספורט, חילי טרופר, סיכם על הגברת האכיפה באירועי התרבות ובמגרשי הספורט. בהודעה שפרסם אתמול טרופר, נכתב כי סוכם עם השר לביטחון פנים, עמר בר-לב, על מבצע אכיפה משמעותי שיחל כבר היום, במסגרתו שוטרים ופקחים יתפרסו במופעים ובמשחקים, וייקנסו את מי שלא יעמוד בהנחיות.
2 צפייה בגלריה
אוהדי נבחרת ישראל
אוהדי נבחרת ישראל
סמי עופר יהיה מלא מול אוסטריה?
(צילום: עוז מועלם)
עוד נכתב כי לאחר שיחות עם ראשי עיריות, מפיקים, ראשי מנהלות הליגות וראשי הקבוצות, סוכם כי יתווספו סדרנים בכל המופעים והמשחקים כדי שאלה יקפידו על עטיית המסכות בקהל. בכל הופעה ומשחק, יזכירו האמנים או הכרוז את ההנחיות ויזהירו מפני חלוקת דו"חות.