סוגיית משחקי הכדורגל בשבת שוב עולה לכותרות, והפעם מהצד של קפטנים ושחקנים בליגת העל. במכתב שהעביר הרב עמי פייקובסקי לשר התרבות והספורט החדש, חבר הכנסת חילי טרופר, בשמו ובשם השחקנים הוא מתייחס לנושא.
על המכתב חתומים דן איינבינדר, אופיר קריאף (בית"ר ירושלים), אלמוג כהן, ויקי כחלון, חן עזרא (מכבי נתניה), שיר צדק (הפועל באר שבע), עומר אצילי (מכבי תל אביב)
2 צפייה בגלריה
אצילי חוגג
אצילי חוגג
אצילי
(צילום: עוז מועלם)
"מזה זמן דובר על כך שמשחקי הכדורגל ובפרט בליגת העל לא יתקיימו בשבת. עד עתה נתקלנו בהתנגדות בעיקר בשל העובדה שקשה להתרגל למצב חדש בו המשחקים מתקיימים בימי חול, אחרי עשרות שנים של משחקים בשבת, אולם כעת מצב חדש בתכלית ושונה לגמרי נכפה עלינו בשל מגפת הקורונה, מה שפותח כעת את האופציה מחדש לרכז את משחקי הכדורגל בימי החול", כתב הרב פייקובסקי.
"במהלך השנים האחרונות, כפי שציינתי, ליוויתי כרב וכמשפיע רוחני קבוצות כדורגל וכן שחקנים רבים. מהיכרותי הקרובה רוב רובם של השחקנים לא היו מעוניינים לשחק בשבת במידה שהיה מתאפשר להם בשל קרבתם למסורת. מספיק לראות את מספר השחקנים המניחים תפילין מידי יום, ואת האוהדים המשתתפים בשיעורי תורה חודשיים, ואת המניינים המתקיימים באצטדיונים של תפילות מנחה וערבית בימי המשחקים, כדי להבין כי בשלה השעה למהלך המתבקש".
2 צפייה בגלריה
אלמוג כהן ותמיר עדי מאוכזבים
אלמוג כהן ותמיר עדי מאוכזבים
כהן
(צילום: עוז מועלם)
"שחקנים שקובלים באוזניי כי עליהם לשכור על חשבונם חדר במלון בסופ"ש על מנת להיות במרחק הליכה מהאצטדיון בו אמור להתקיים משחק וזאת על מנת שלא לחלל את השבת בנסיעה ברכב. מאמנים ובעלי קבוצות שהיו שמחים מאוד לו המשחקים היו נערכים בימי החול (כמו בליגות החשובות בכדורסל לדוגמה). ובעיקר מלינים על כך שלא מאפשרת להם שום בחירה בנושא".
"מן הצדק היה שהקבוצות יוכלו לבחור ולא יקבלו הכתבה מלמעלה, מי רוצה לשחק בשבת ומי לא, ולאפשר לאלה המעוניינים את האפשרות לכך.
"מכובדי, אנחנו נמצאים במצב לא רגיל ובשעת כושר לכך. האצטדיונים ריקים והמשחקים שיחודשו יעברו לצופים באמצעות הטלוויזיה ואמצעי התקשורת בלבד. במצב כזה, ניתן כעת להודיע על כך שהמשחקים יהיו לקבוצות המעוניינות בכך בימי החול, כיוון שכשמדובר בטלוויזיה ולא בהשתתפות פיזית במגרש, אין שום הבדל באיזה יום משודר המשחק ואיש לא ייפגע כתוצאה מהחלטה כזו".