קבוצות הכדורגל והכדורסל המקצועניות יוכלו לחזור להתאמן החל מיום שלישי הקרוב? עוד לא ברור. מספר שעות אחרי שמינהלת הליגות בכדורגל ומינהלת הכדורסל הודיעו שהקבוצות יוכלו לחזור, בהודעה משותפת של משרד ראש הממשלה, משרד האוצר ומשרד הבריאות הובהר כי רק "ספורטאים בינלאומיים" יוכלו לעשות זאת.
בשעות הצהריים, מינהלת הכדורגל טענה כי התקנות החדשות כן מאפשרות לקבוצות לשוב לפעילות ובשל כך נמנע מצב בו מנהלת הליגה הייתה נאלצת לדחות בשבועיים את המשחקים ולקצר את העונה בליגת העל מ-36 ל-33 מחזורים.
2 צפייה בגלריה
אימון בית"ר ירושלים
אימון בית"ר ירושלים
הקבוצות יחזרו לאימונים? שחקני בית"ר
(צילום: אלכס קולומוסקי)
יו"ר מנהלת הליגות, ארז כלפון, אף מסר: "אנו מקווים לחדש במהרה את פעילות הליגות, בכפוף לקבלת האישורים, כאשר סדר המשחקים ועדכונים בלוחות הזמנים ימסרו בהמשך. אני קורא לכל שחקני, מאמני ומנהלי הכדורגל המקצועני להקפיד בחומרה רבה על כללי הזהירות, על מנת שנוכל להמשיך בפעילות תוך שמירה על בריאות השחקנים. גמר חתימה טובה לכל בית ישראל".
רק שכעת לא ברור אם אכן כך הדבר ובכל מקרה ביום ראשון בבוקר, לפני יום הכיפורים, יבררו ראשי המינהלת את העניין.
2 צפייה בגלריה
הפועל באר שבע
הפועל באר שבע
אימון הפועל באר שבע
(באדיבות הפועל ב"ש)
בכל מקרה, נבחרת ישראל לא תקדים את טיסתה לסקוטלנד ותצא בעוד 9 ימים למפגש ב-8 באוקטובר בחצי גמר פלייאוף היורו בגלזגו. מעבר לכך שהשחקנים של מכבי תל אביב המשתייכים לסגל ונדבקו בקורונה לא יכולים לצאת מביתם בימים הקרובים (רק דור פרץ נחשב מביניהם לשחקן הרכב), המאמן וילי רוטנשטיינר יקיים אימונים בבית הנבחרות בשפיים עם חלק מהמוזמנים שאינם נמצאים במסגרת.
למעט פרץ ואיתן טיבי (שמתאמן במכבי ת"א), שאר שחקני ההרכב בנבחרת הם לגיונרים. לאור התחלואה הגבוהה, המטרה תהיה להרכיב סגל רחב ככל הניתן על מנת להיערך למצב של הדבקה.