אחרי שקבוצות ליגת העל חזרו השבוע להתאמן, גם קבוצות הליגה הלאומית ישובו להתאמן ביום ראשון הקרוב, ה-18 באוקטובר, תחת בידוד ביתי מלא. המשחקים יחודשו ביום שני, ה-2 בנובמבר. בהמשך היום שר הספורט חילי טרופר הודיע כי גם ליגה א' תחזור לאימונים, כמו גם הליגה הלאומית והליגה הארצית בכדורסל.
יו"ר מינהלת הליגות ארז כלפון אמר: "קבוצות הליגה הלאומית חוזרות לאימונים ולפעילות. אני מודה למשרד הבריאות ולמשרד התרבות והספורט על שיתוף הפעולה בהחזרת פעילות הליגות המקצועניות".
1 צפייה בגלריה
ארז כלפון
ארז כלפון
ארז כלפון. גם הלאומית חוזרת
(צילום: ראובן שוורץ)
כלפון המשיך: "אני קורא לראשי קבוצות הליגה הלאומית, לצוותים המקצועיים ולשחקנים ודורש מהם לשמור באופן מחמיר על כללי הזהירות הנדרשים לרבות הבידוד הביתי של השחקנים והצוותים המקצועיים, באופן שיאפשר את המשך הפעילות. קבוצה שלא תשמור על הכללים, צפויה לסנקציות כבדות וזאת בנוסף לפגיעה ספורטיבית בשל היעדר שחקנים ולכן על כל אנשי הקבוצה לנהוג באחריות רבה על מנת שהעונה תסתיים באופן ספורטיבי".
יו"ר ההתאחדות אורן חסון, הוסיף: " החזרה לשגרת אימונים בליגת הנשים הראשונה ובליגה א', היא פרי מאמצים גדולים של שר התרבות והספורט חילי טרופר, אנשי ונשות המשרד, יחד עם ההתאחדות לכדורגל. שר התרבות והספורט הוביל מאבק בלתי מתפשר לטובת הצלת עונת 2020/21, ולשמחת כולם הדבר הניב תוצאות. אני שמח על כך שלפעילות הבין-לאומית, ברמת הנבחרות והקבוצות, יצטרפו עתה גם העוסקים והעוסקות במלאכה בליגת הנשים ובליגה א', ואמשיך לפעול לחידוש אימונים מהיר ככל האפשר בכלל הכדורגל הישראלי".
הליגה הלאומית נעצרה אחרי חמישה מחזורים, כאשר הפועל רמת גן, הפועל רמת השרון ובית"ר תל אביב/בת ים מוליכות את הטבלה עם עשר נקודות לכל אחת. כפר שלם סוגרת את הטבלה עם נקודה אחת.