במשרד הבריאות היו נחושים שלשום לא להגדיל את כמויות האוהדים המותרת לכניסה לאירועי הספורט, 300 בכדורסל ו-500 בכדורגל, בשל פתיחה רחבה של המשק ואי רצון להסתכן בהגדלה של סקטורים שכבר נפתחו. רק אחרי התעקשות של שר התרבות והספורט, חילי טרופר, הוחלט על הגדלת הקהל ולמרות זאת מדובר בכמות מאכזבת - עד 750 באולמות הכדורסל ומספר כפול במגרשי הכדורגל.
ההערכה היא שבעלי המועדונים, שמקבלים את רשת הביטחון, יעדיפו כלכלית שלא לפתוח את המגרשים בכמויות שנקבעו. מדובר בהחלטה שתקפה לשבועיים ואחריה, בהתאם לתחלואה, תתקבל החלטה אם להגדיל את הכמות. במנהלת החליטו לבצע בדיקה דרך שיחת זום בין הבעלים, על מנת לקבל החלטה כיצד לפעול ואם לפתוח את המגרשים במחזור אמצע השבוע.
3 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי תל אביב
אוהדי מכבי תל אביב
מתי נראה כבר אצטדיונים מלאים? אוהדי מכבי תל אביב
(צילום: ראובן שוורץ)
אם בעלי המועדונים בליגת העל יחליטו לא לפתוח שוב את שערי האיצטדיונים, כפי שעשו בפעימה הראשונה שאפשרה להם להכניס רק 500 אוהדים, הם יסכנו עצמם במספר אלמנטים: סכומי כספים יתחילו לרדת מרשת הבטחון ומשרד הבריאות לא יאשר כניסה גדולה יותר מ-1500 איש עד אשר יתברר כיצד ישפיע הדבר על התחלואה.
במשרד הספורט הציעו למשרד הבריאות לקבל החלטה על פי השפעת שני אירועים גדולים עם קהל, שאחד מהם עשוי להיות משחקה של נבחרת ישראל נגד דנמרק במוקדמות המונדיאל בעוד שלושה שבועות. המטרה היא שלפחות 6000 אוהדים יוכלו להיכנס לבלומפילד.
3 צפייה בגלריה
חילי טרופר
חילי טרופר
חילי טרופר. במשרד הספורט לא מרוצים מההתנהלות
(צילום: שאול גולן)

"אפילו הספורט המוטורי עשה יותר מהם"

במשרד התרבות והספורט הפנו אצבע מאשימה כלפי מנהלות בליגות בכדורגל ובכדורסל, כמו גם כלפי המועדונים השונים. גורם המעורה בשיחות סיפר: "בסופו של דבר מדובר בהחלטה של משרד הבריאות, אבל חוץ מאיתנו אף אחד לא נלחם. בזמן שלקראת ההחלטה לגבי רשת הביטחון שהכניסה כסף למועדונים כולם הגיעו לפגישות, התחננו לכסף והתראיינו, עכשיו, כשנלחמנו על הקהל, חוץ מאיזה מכתב של המנהלות לא היה פה כלום. כולם נעלמו".
אותו גורם הוסיף: "תראו מה קרה עם עולם התרבות. כל יום התנפלו על משרד הבריאות, אפילו הספורט המוטורי עשה יותר מהם. כנראה שלאנשים פחות אכפת כשיש להם כסף ביד מרשת הביטחון".
3 צפייה בגלריה
אצטדיון בלומפילד
אצטדיון בלומפילד
המטרה: למלא את בלומפילד ב-6,000 אוהדים במשחק הנבחרת
(צילום: עוז מועלם)
מבדיקה של של ynet מתברר כי רשת הביטחון הכניסה העונה 110 מיליוני שקלים לכדורגל ולכדורסל והחזיקה את הענפים המשמעותיים. כך שבמידה ולא תהיה הגדלה משמעותית של אוהדים לקראת פתיחת העונה הבאה, הקבוצות ימצאו עצמן בבעיה קשה וללא רשת ביטחון.