אחרי שבמשרד הבריאות התכוונו להגביל באופן מינימלי התקהלויות, במשרד התרבות והספורט הצליחו לשכנע את ראש הממשלה, נפתלי בנט, להימנע מהגבלות אלו.
במשרד הבריאות התכוונו להגביל התקהלויות ל-100 איש באירועים באוויר הפתוח (מגרשי כדורגל, למשל) ואילו 50 באולמות סגורים, אולם בתום פגישה, שנערכה אתמול, הצליח שר התרבות והספורט חילי טרופר - בגיבוי בנט - להסיר את ההגבלות מהשולחן וכעת הכניסה למגרשים תהיה לפי מתכונת התו הירוק.
2 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי תל אביב
אוהדי מכבי תל אביב
אוהדי מכבי ת"א. כרגע: אין הגבלות
(צילום: אורן אהרוני)
2 צפייה בגלריה
שר הספורט חילי טרופר
שר הספורט חילי טרופר
הצליח לשכנע את ראש הממשלה. טרופר
(צילום: אורן אהרוני)
במינהלת הליגות כלל לא יצרו קשר עם אנשי משרד הספורט עד כה, ולכן הספקולציות שמועלות לאחרונה כלל לא נכונות, לטענתם. במשרד התרבות והספורט החמיאו מאוד להתנהלות של ראש הממשלה בנט בנוגע לאירועי הספורט: "הוא מפתיע אותנו מאוד ולא נוקט בהגבלות".
הצגת הנתונים של התייצבות והצפי לירידה במספר החולים קשה נותנת אופטימיות לאנשי משרד התרבות והספורט, שנלחמו אמש להסיר מסדר היום את נושא ההגבלות. ועדיין, מוקדם להסיק מסקנות והכל תלוי במצב התחלואה והנתונים.
במקביל, במשרד התרבות והספורט כבר מתואמים עקרונית עם משרד האוצר לגבי רשת ביטחון, כפי שהייתה נהוגה בעונה שעברה (100 מיליון שקל), במקרה ובסופו של דבר תהיינה מגבלות בתפוסת הקהל.