בשיחות ראשוניות שהתקיימו בימים האחרונים בין ההתאחדות לכדורגל לווילי רוטנשטיינר ישנה הסכמה עקרונית, עוד לפני הפגישה הרשמית הצפויה בימים הקרובים בין האוסטרי ליו"ר ההתאחדות אורן חסון, כי הוא ישוב לתפקיד המנהל הטכני לשנה וחצי הקרובות, אולם עם שריקת הסיום אמש (רביעי) אחרי הניצחון 0:1 מול סקוטלנד, שהותיר את הנבחרת בדרג השני של ליגת האומות, החלו שחקני הנבחרת בקמפיין להשארתו דווקא כמאמן לאומי.
היה זה קמפיין ליגת האומות שהסתיים בצורה סבירה לגמרי, מקום שלישי בבית שכלל שלוש נבחרות שישחקו בקיץ הבא ביורו, עם שמונה נקודות (45 אחוזי הצלחה): ארבע נקודות מול סקוטלנד וסלובקיה ושני הפסדים ליריבה שסיימה בראש הבית, צ'כיה, וזו למעשה עמידה במטרה המשנית. המטרה העיקרית שהוצבה בפני רוטנשטיינר הייתה עליה ליורו דרך חצי גמר פלייאוף היורו ובה הוא לא עמד.
3 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
השחקנים לוחצים שיישאר. וילי רוטנשטיינר
(צילום: EPA)
בסיום הניצחון שחקני הנבחרת, אחד אחרי השני, עמדו בעמדת הראיונות בצורה גלויה והחלו קמפיין הישארות לרוטנשטיינר כמאמן הלאומי, המשך ישיר לשיחות ביניהם לבין חסון שהגיע לנסיעה של הנבחרת בפלזן לקראת צ'כיה ושמע מקרוב על הרצון שלהם.
עם זאת, המגמה היא עדיין כי הוא ישמש כמנהל טכני ויוסי אבוקסיס צפוי להתמנות למאמן הלאומי הבא לארבע שנים, אלא אם כן חסון ישתכנע על ידי השחקנים. עזיבה של האוסטרי תוביל לפיצוי של 700 אלף שקל נטו.
"חד משמעית הייתי רוצה שרוטנשטיינר יהיה המאמן הלאומי. מאז שהוא מונה כל משחק שיחקנו טוב, הסתכלנו ליריבות עדיפות בלבן של העיניים. אולי בתקשורת לא רואים את השיפור, אבל משהו טוב מתבשל פה", טען כובש שער הניצחון מנור סולומון והקפטן ביברס נאתכו המשיך: "אנשי הצוות המקצועי עושים פה עבודה מצוינת כבר שנתיים וחצי, רוטנשטיינר כמנהל מקצועי וכמאמן. מרגישים את השינוי, בעיקר אלו שנמצאים בנבחרת הרבה שנים ורואים כמה המקצוענות הולכת ומתקדמת, כמה שחקנים אוהבים ומאוד רוצים להמשיך בפרויקט הזה, אבל יש מי שיקבל את ההחלטות".
3 צפייה בגלריה
סולומון חוגג מול סקוטלנד
סולומון חוגג מול סקוטלנד
"חד משמעית הייתי רוצה שהוא יהיה המאמן". סולומון חוגג מול סקוטלנד
(צילום: עוז מועלם)
השוער אופיר מרציאנו שסיפק הופעה מצוינת בנתניה, הביע גם הוא את דעתו: "יש סביבת עבודה מצוינת בנבחרת, כל השחקנים יעידו שהאימונים ברמה גבוהה, ההכנה מצוינת, רוטנשטיינר עובד קשה ומעביר אינפורמציה מעולה, הוא מקצוען בחסד עליו. אנחנו לא מחליטים אבל נהנינו ולמדנו ממנו", ואלי דסה סיכם: "הדעה של כולנו ברורה לגבי השינוי שהוא עשה בנבחרת ואני מקווה שהוא ימשיך כאן".
רוטנשטיינר שמע את התמיכה של השחקנים בו ואמר: "זה כבוד גדול מבחינתי להיות מנהל טכני או מאמן, אשב עם ההתאחדות בתקופה הקרובה ונקבל החלטה. עברנו שלושה חודשים קשים, התמודדות של מאמן בעידן קורונה. היה קשה שלא עלינו לגמר פלייאוף היורו אחרי הפסד בפנדלים, אבל אנחנו יכולים להיות גאים. כמאמן ניסיתי לעשות את הטוב ביותר, הבאנו כבוד למדינה ואם עשיתי משהו רע, אני מתנצל. מודה לצוות שלי ולכל השחקנים".
רוטנשטיינר ביקש להתייחס במסיבת העיתונאים, שעשויה להיות האחרונה שלו כמאמן, לביברס נאתכו: "אפשר לבקר אבל צריך לדעת איך. הצורה לא הייתה מכבדת עבור שחקן שנתן כ"כ הרבה לנבחרת. הוא אחד השחקנים הכי מוערכים שנותן הכל. צריך לתת יותר כבוד לשחקן כזה".
3 צפייה בגלריה
ביברס נאתכו
ביברס נאתכו
רוטנשטיינר פירגן לנאתכו: "צריך לתת לו יותר כבוד"
(צילום: ראובן שוורץ)
אחרי שהנבחרת נותרה בדרג השני של ליגת האומות שתחודש ביוני 2022, הפעם בפורמט האירופי שלה, היא כבר מצפה לאתגר הבא שלה, מוקדמות מונדיאל 2022, כשההגרלה תתקיים ב-13 בדצמבר וישראל נמצאת בדרג הרביעי.
למרות זאת, כבר עתה ברור כי המשימה הריאלית היא הניסיון לעלות ליורו 2024 והקמפיין הקרוב יהווה מעין הכנה. בסיום המשחק נפרד שרן ייני מהשחקנים ואנשי הצוות לאחר שהחליט לפרוש מהנבחרת.