הדיווח של העיתונאי האיטלקי לוקה בנדוני על המועמדות של דניאל פרץ לבאיירן מינכן הפתיע רבים, והיום (חמישי) הוא מפרסם כי אלופת גרמניה החליטה ללכת בכל הכח על שוער מכבי ת"א, והציעה לצהובים עבורו 4.5 מיליון אירו, כאשר עדיין אין הסכמה בין שני הצדדים. בדיווח נטען כי המעבר של קפה מצ'לסי לריאל מדריד, גרם לבאיירן לבחור בפרץ, שמחזיק בדרכון גרמני. אם אכן יגיע, הוא צפוי להיות שוער המשנה של סוון אולריך, שהוא כרגע השוער הראשון בקבוצה של טוכל.
המאמן עצמו התייחס במסיבת העיתונאים לקראת המשחק מחר מול ורדר ברמן בפתיחת הבונדסליגה כי "מנואל נוייר יחזור ככל הנראה בשבועות הקרובים, וזה שינה את התוכניות שלנו. יאן אולריך שוער טוב, אבל אנחנו צריכים עוד שוער. לא אתייחס לשמות כרגע".
2 צפייה בגלריה
החגיגה בכחול-לבן
החגיגה בכחול-לבן
דניאל פרץ. בבאיירן התעניינו
(צילום: EPA/YURI KOCHETKOV)
מוקדם יותר היום (חמישי) התייחס טובי אלטשאפל מהעיתון הגרמני המוכר 'בילד' למועמדותו של פרץ לבווארים: "אחרי ההחלטה של באיירן מינכן לחפש פיתרונות קטנים יותר ולא בעלי שם גדול בעמדת השוער, השם של דניאל פרץ מוזכר בצורה אינטנסיבית", צייץ העיתונאי בחשבון הטוויטר שלו. "שמו של פרץ עלה לאור ההופעה החזקה שלו במהלך אליפות אירופה עד גיל 21".
לא סתם השם של פרץ עלה אצל באיירן. השוער הראשון מנואל נוייר שבר את רגלו בתאונת סקי בדצמבר האחרון ומתקשה מאוד לחזור לפעילות. הוא היה אמור לפתוח את העונה הנוכחית, אולם הוא לפי דיווחים בגרמניה הוא עבר ניתוח נוסף לאחרונה. באיירן מינכן מעוניינת לתת לו את הזמן ולא ללחוץ עליו, השוער בן ה-37 אמור לחזור לפעילות בנובמבר.
מי שמילא את מקומו של נוייר הוא השוייצרי יאן זומר, שהגיע מבורוסיה מנשנגלדבאך בינואר האחרון תמורת 9 מיליון אירו. באיירן אמנם זכתה באליפות גרמניה, אולם זומר לא היה מספיק טוב ולא הוכיח את עצמו. בבאיירן מינכן הבהירו לזומר כי ברגע שנוייר יחזור, הגרמני יהיה השוער הראשון. זומר בתגובה החליט לעזוב, ועבר לאינטר תמורת 6 מיליון אירו.
דויד דה חאה ששוחרר לאחרונה ממנצ'סטר יונייטד, יאסין בונו מסביליה וסטפן אורטגה ממנצ'סטר סיטי הוזכרו כמועמדים להגיע למינכן, אולם נראה שזה לא הולך לקרות. דווח כי בשל העובדה שנויר יהיה השוער הראשון ברגע שיחזור, בשל הנאמנות העיוורת (והמוצדקת) כלפיו, גורמת לשוערים בכירים לחשוב פעמיים.
2 צפייה בגלריה
מנואל נוייר שוער נבחרת גרמניה
מנואל נוייר שוער נבחרת גרמניה
מנואל נוייר שוער נבחרת גרמניה
(צילום: AFP)
כאמור, לפי ה'בילד' באיירן מינכן החליטה לחפש שוער ב"פרופיל נמוך יותר" משוערים כמו דויד דה חאה ויאסין בונו, עם עדיפות לשוערים צעירים שיהיה ניתן לפתח בעתיד, וכך עלה שמו של דניאל פרץ בן ה-23. כזכור, דניאל פרץ כיכב ביורו הצעירות האחרון ועצר שני פנדלים מול גרמניה. הוא הוזכר כמועמד גם לאוניון ברלין ומארסיי. זאת העונה האחרונה בחוזה של דניאל פרץ במכבי ת"א, ובסיומה יהפוך לשחקן חופשי. כפי שפורסם ב-ynet, הצהובים הציעו לו לשלש את שכרו ולהאריך את חוזהו.
בבאיירן החליטו לתת לשוער השני סוון אולריך לפתוח את העונה כשוער ראשון. אולריך בן ה-35 משמש כשוער שני בבאיירן מינכן מאז 2015 (למעט עונה אחת בה שיחק בהמבורג). על פי הדיווחים, תומאס טוכל מרוצה מיכולתו. על אף העובדה שבאיירן פתחה את העונה עם הפסד 3:0 ללייפציג בסופרקאפ הגרמני. השוער השני שיגיע יהפוך כנראה לשוער השלישי אחרי שמנואל נוייר יחזור לפעילות.
פורסם לראשונה: 06:17, 17.08.23