רגע לפני משחק העונה, מכבי ת"א עלתה אתמול ליתרון של 10 נקודות על פני מכבי חיפה (לה משחק חסר) בפסגת ליגת העל, אחרי ניצחון 0:2 על בני סכנין. דור פרץ וערן זהבי כבשו ממש בדקות הסיום, אבל מה שרוב אוהדי הכדורגל יזכרו בעיקר מאותו משחק הוא פסילת השער של זאהי אחמד קודם לכן (דקה 72) לזכות סכנין על-ידי השופט אביעד שילוח.
בשעות הצהריים הוציאו, יש להגיד כצפוי, באיגוד השופטים גיבוי להחלטה של שילוח. "בוצעה עבירת הכשלה על שחקן מכבי ת"א גבי קניקובסקי בתחילת המהלך ההתקפי ולכן פסילת השער מוצדקת", נאמר בהודעה רשמית של איגוד השופטים.
3 צפייה בגלריה
שילוח
שילוח
שילוח, רגע לפני פסילת השער
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
אביעד שילוח
אביעד שילוח
שילוח עם בדיקת ה-VAR
(צילום: עוז מועלם)
"הטענה כי לא היה מגע בין שחקן בני סכנין מוחמד שכר לקניקובסקי נשללת לחלוטין, לרבות מתוך מערכת שיפוט המסך. ניתן לראות כי יש מגע באופן ודאי בין רגל שמאל של שכר לרגל שמאל של קניקובסקי. כתוצאה מהמגע, רגליו של קניקובסקי נתקלות אחת בשנייה והוא נופל לקרקע. קניקובסקי נמצא באופן מובהק לפני שכר לכיוון הכדור ורק ההכשלה גורמת לנפילתו ולאפשרות של שכר להשתלט על הכדור ולהתחיל את ההתקפה המהירה שמסתיימת בהבקעת שער".
מי שכמובן זעמו על פסילת השער, למרות ההודעה של האיגוד, היו אנשי מכבי חיפה (הנאבקת עם מכבי ת"א על האליפות) ובני סכנין. "זה פשוט מביך ומביש", חזר הבוקר גורם אצל האלופה לטענות הקשות כנגד שופט המשחק. "הכי קל שיתנו למכבי ת"א את האליפות על מגש ושיפסיקו את הליגה".
3 צפייה בגלריה
בני סכנין
בני סכנין
בסכנין המומים מההחלטה של שילוח
(צילום: עוז מועלם)
בסכנין הוציאו כבר אתמול הודעה רשמית בנושא: "השופט החליט לתת משקל לאיבוד איזון משקל, ופסל שער טהור ומעורטל מכל רבב. השחקן של סכנין הצליח לנצל את מעידתו של שחקן היריבה צלח להתבודד עם הכדור עד לשער, השופט נהג במעשה טיפשי וקשר את מעידת שחקן היריבה לשחקן סכנין. חבל מאוד לגזול משחקן את השגיו. אף הנבדל מעשה יצירתו של השופט. חבל מאוד על שיפוט עם כוונה תחילה".
מסתבר שמוקדם יותר היום גורמים באיגוד השופטים טענו כי פסילת השער של סכנין הייתה מוטעית. "הטעות בפסילת השער של בני סכנין נגד מכבי ת"א היא של שופט ה-VAR גל לייבוביץ'. אין שום עבירה של מוחמד שכר על גבי קניקובסקי ולכן הוא לא היה צריך להתערב בהחלטה של אביעד שילוח".
שילוח אישר את השער של אחמד, אולם אז נקרא על-ידי לייבוביץ' שהמליץ לו לפסול את השער בטענה לעבירה על קניקובסקי. "לשילוח לא הייתה ברירה, זה הנוהל. ברגע שקוראים לך ל-VAR, אתה מאשר את ההמלצה. כל המדינה ראתה שלא הייתה זווית שמוכיחה עבירה חד משמעית על קניקובסקי. לכן אסור היה לפסול אותו", הוסיפו גורמים באיגוד השופטים.
פורסם לראשונה: 06:43, 31.03.24