סוף לעונשי הרדיוס ומשחקים ללא קהל: מזכירות ההתאחדות אישרה פה אחד את תיקוני תקנון המשמעת ובין היתר ביטלה את העונשים של סגירת מגרש ביתי, משחקי רדיוס ומשחקים ללא קהל וסגירת יציעים ספציפיים. בנוסף, הורחבה ההגדרה התקנונית לפגיעה על רקע גזענית והוכנסה תוספת של התבטאויות אסורות, כולל איסור על קריאות שואה. מדובר בשינויים שהומלצו במסגרת ועדת דויטש, עוד בימי היו"ר אורן חסון, והיום, כאמור, הם הובאו לאישור המזכירות.
היו"ר שינו זוארץ אמר על התקנון המעודכן, שייצא לפועל באופן מיידי ותוקפו נכון לעכשיו יהיה עד סיום עונת המשחקים הנוכחית: "אנחנו מעבירים היום שורות תיקוני תקנון משמעותית שמגיעים לאחר תהליכים ארוכים שלקחו בהם חלק משפטנים בכירים, חוקרי חברה, חברי וחברות הנהלה ואחרים, במסגרת ועדת דויטש.
1 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי תל אביב באצטדיון טוטו-טרנר
אוהדי מכבי תל אביב באצטדיון טוטו-טרנר
סוף לעונשים הקולטיביים. אוהדי מכבי תל אביב
(צילום: עוז מועלם)
"מטרת השינויים היא לצמצם פגיעה קולקטיבית ברוב הטוב והמכריע של אוהדי ואוהדות הכדורגל, מתוך אמונה כי היד המושטת מצדנו תזכה למענה שיוכיח כי אפשר אחרת. אחריות רבה מוטלת על האוהדים, על המועדונים. הקשר האמיץ בין האוהדים והמועדונים חייב לייצר מציאות אחרת בה הרוב הטוב נהנה מהמשחק שהוא כל כך אוהב והמיעוט האלים מוקע ומורחק.
"אנחנו יכולים לשנות ולפעול בגבולות המסגרת שלנו מבחינה משמעתית ובקשר עם האוהדים, ועדיין נדרשת התערבות המדינה ורשויות החוק השונות למיגור נגעים מאיימים. כולי תקווה שהמציאות תוכיח שבעתיד אף יהיה ניתן להוסיף תיקונים לטובת אוהבי המשחק".
תיקון נוסף הוא תוספות קנסות על שורה של עבירות שקשורות בשימוש בפירוטכניקה, זריקת חפצים והתפרצות של אוהדים לכר הדשא. בסיום העונה הנוכחית תתכנס המזכירות לבחון את השינויים מחדש.