הפועל ת"א יוצאת לדרך חדשה: הבעלים בשש השנים האחרונות – איציק ושרון ניסנוב, מאיר ובועז תושב וכן זאב גרינברג – התפטרו מהדירקטוריון וחתמו על חוזה העברת הבעלות לידיה של קבוצת הרכישה האמריקאית.
אתמול גם נחשפה זהותו של השותף הישראלי היחיד בבעלות על המועדון, איש העסקים דובי שנידמן, מנכ"ל חברת ביגוד הספורט ריטיילורס שהונו נאמד בעשרות מיליוני שקלים, אשר סיכם עקרונית על הצטרפותו לקבוצת הרכישה. שנידמן שקל בעבר לרכוש לבדו את הפועל ת"א, אבל נסוג מכך, וכשהבין כי האמריקאים לוקחים על עצמם את המועדון, בועז תושב חיבר אותו אליהם. שנידמן אמר אמש: "הכיוון חיובי, אפגש עם דייויד מינצברג לסגירות אחרונות. הדרך החדשה מרגשת אותי וגרמה לי לחיבור".
3 צפייה בגלריה
קבוצת הרכישה האמריקאית של הפועל ת"א עם מתן סימן טוב
קבוצת הרכישה האמריקאית של הפועל ת"א עם מתן סימן טוב
עידן חדש בהפועל ת"א. קבוצת הרכישה האמריקאית
(צילום: יאיר שגיא)
הוועדה להעברת זכויות הניהול של ההתאחדות צפויה להתכנס ביום חמישי, וקבוצת הרכישה ביקשה להקדים את הדיון ביממה. על־פי החוזה בין הצדדים, האמריקאים אמורים להעביר עד יום חמישי שבעה מיליון שקל לחשבון נאמנות, אבל נראה כי הסכום ייכנס כבר ביממה הקרובה. ראש קבוצת הרכישה, דייויד מינצברג, אמור היה לנחות בארץ לפנות בוקר על מנת לקדם את העניינים.
האמריקאים אמורים להיכנס רשמית למועדון ביוני הקרוב, ובגלל התפטרות הבעלים הקודמים מי שיתנהל מולם עד אז יהיה המנכ"ל לירן מוכתר. הבעלים המתפטרים ויתרו על הלוואת הבעלים הנאמדת ב־14 מיליון שקל ועל דיבידנדים במקרה של מכירה עתידית, והאמריקאים יקבלו בכל פעם מניות בהתאם להשקעה שלהם. עם הכניסה למועדון, הם יחזיקו ב־40־70 אחוז מהמניות, אבל בכל מקרה מדובר במניות שליטה ולא תהיה יותר מעורבות של הבעלים המתפטרים.

רב"ש על הכוונת

האמריקאים הכינו כבר תוכנית לקראת העונה הבאה בחוברת של עשרות עמודים. מי שמסייע להם הוא סוכן השחקנים (בין היתר של דני אבדיה) מתן סימן־טוב, שתיווך בעסקה בזכות החברות שלו עם דייויד מינצברג, ועל־פי גורמים בקבוצת הרכישה הוא גם יהיה חלק מההכנות בקיץ הקרוב. יועץ נוסף הוא מנכ"ל מכבי חיפה לשעבר, אסף בן־דב.
את החלק המקצועי ינהל ניק האמונד, שוער העבר של ארסנל שעבד בעבר בין היתר בסלטיק ובניוקאסל, ומשמש כיועץ המקצועי של מינצברג גם בפלימות', שצפויה לעלות לליגת המשנה באנגליה. האמונד כבר ניהל שיחות זום עם עומר בוקסנבוים, בעת שזה היה המנהל המקצועי של הפועל ת"א, והחל את ההכנות לעונה הבאה, בין היתר בכל הקשור לחיזוק סגל הזרים על סמך היכרותו את השוק האירופי.
3 צפייה בגלריה
ניק האמונד היועץ המקצועי של הרוכשים המיועדים של הפועל ת"א
ניק האמונד היועץ המקצועי של הרוכשים המיועדים של הפועל ת"א
ינהל את החלק המקצועי. ניק האמונד
(צילום: REX)
האמונד, יחד עם מינצברג שהיה מנהל מקצועי של מילווקי בעונת הזכייה שלהם באליפות ה־NBA ושל די.סי יונייטד מה־MLS, יהיו אלה שיבנו את סגל השחקנים כפי שמקובל בספורט האמריקאי, והמאמן יתפנה לעסוק באימון נטו.
אחד המועמדים שהבעלים החדשים בודקים בנוגע לעמדת המאמן הוא רן בן־שמעון, שמחזיק בחוזה במ.ס אשדוד גם לעונה הבאה, אבל נראה כי ג'קי בן־זקן רוצה לרענן. בן־שמעון אימן בעבר בהפועל ת"א עונה אחת בלי הצלחה משמעותית, אבל זאת האופציה הישראלית המועדפת על האמריקאים, יחד עם אפשרות של מינוי צוות זר. כבר עתה ברור כי חיים סילבס לא יעמוד על הקווים בעונה הבאה, וגם עוזריו שמסיימים את חוזיהם בסיום העונה יעזבו, כולל מאמן השוערים ניר דוידוביץ'.

חנות מרצ'נדייז בארה"ב

הפועל ת"א עשויה לצאת בקיץ למחנה אימונים בארה"ב ולקיים במסגרתו משחקי הכנה מול קבוצות אמריקאיות, כששוק השחקנים האמריקאי יהיה על הפרק מבחינת הבעלים החדשים. תקציב הקבוצה יעמוד על כ־15־20 מיליון דולר, וההערכה היא כי כמעט כל הסגל הנוכחי לא יישאר בעונה הבאה, למעט הצעירים שחתומים על חוזים ארוכי טווח כמו אל ים קנצפולסקי, אור ישראלוב וסתיו למקין.
מבחינת הזרים נראה כי רק אלן אוז'בולט עשוי להישאר, ואולי גם השוער אמיליוס זובאס, אחריו יתקיים מעקב עד לסיום העונה. אף אחד מבין מסיימי החוזים לא ימשיך, ובין היתר מדובר בבן ביטון, שלומי אזולאי, דור אלו, יהב גורפינקל וניב זריהן. לגבי דן איינבינדר, שגם הוא מסיים חוזה, לא התקבלה עדיין החלטה, אבל נראה שגם הוא יעזוב. באשר לשחקנים שמחזיקים בחוזה לעונה הבאה, הישאם לאיוס ימשיך בוודאות, ואילו לגבי אדי גוטליב, דוד קלטינס וקייס גאנם תתקבל החלטה מקצועית.
3 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ת"א
אוהדי הפועל ת"א
הרוכשים רוצים להגדיל את מספר המנויים. אוהדי הפועל ת"א
(צילום: יאיר שגיא)
אחד האלמנטים שקבוצת הרכישה רוצה לשפר הוא מספר המנויים, שעמד העונה על 10,000, והרוכשים מקווים כי הכניסה שלהם למועדון תגדיל את המספרים הגבוהים גם כך.
הנושא השני הוא מכירת מרצ'נדייז, כשההשראה היא חנות הדגל של מנצ'סטר יונייטד באולד טראפורד, ויש כוונה לפתוח חנות לרכישת מוצרים גם בארה"ב. עוד בתוכניות, מאחר שמדובר בשנת המאה של המועדון, המטרה היא לקיים בארה"ב משחק ראווה שאמור להכניס הרבה כסף רב לקופת המועדון. בכוונת הבעלים להשביח את המוצר שנקרא הפועל ת"א ולמכור אותו תוך שלוש שנים כשהוא משודרג.