שלושה כרטיסים אדומים, שלושה פנדלים והחלטות שיפוט שנויות במחלוקת היו הערב (ראשון) בדרמה שהסתיימה בניצחון היוקרתי 1:2 של הפועל באר שבע על מכבי חיפה באצטדיון סמי עופר. השורה התחתונה: הקבוצה הדרומית סיפקה עוד הצהרת כוונות כמועמדת בכירה לאליפות, ועלתה למקום הראשון בליגה.
רוני לוי סיכם: "בסופו של דבר היה משחק קשה מאוד. הוא התחיל בצורה הכי לא טובה מבחינתנו, גם כרטיס אדום וגם פנדל – הכי גרוע שאפשר למאמן. כל הכבוד לשחקנים, שמעבר לכדורגל נתנו לב גדול ונשמה, ויחד עם הקהל המדהים שהיה פה איתנו אפשרו לנו לעשות מהפך מדהים. אני לא חושב שמישהו ציפה שבעשרה שחקנים נשחק טיקי-טאקה נגד מכבי חיפה בחוץ".
7 צפייה בגלריה
רוני לוי לצד אריק בנאדו
רוני לוי לצד אריק בנאדו
רוני לוי לצד אריק בנאדו. "השחקנים נתנו לב גדול ונשמה"
(צילום: עוז מועלם)
7 צפייה בגלריה
שחקני הפועל באר שבע חוגגים
שחקני הפועל באר שבע חוגגים
שחקני הפועל באר שבע חוגגים
(צילום: עוז מועלם)
"היה הרבה כעס, הרבה עצבים. שמענו מהצד שכולם אומרים שהשריקות לפנדל ולאדום נגדנו לא היו נכונות", אמר המאמן על החלטות השיפוט מעוררות המחלוקת נגד קבוצתו, "מה גם שמולנו שיחקה קבוצה איכותית מאוד. ידענו שאנחנו הולכים לסבול, אבל כמו שאמרתי לשחקנים בהפסקה – צריך לדעת לסבול, ואם נשמור את המשחק על 1:0, דברים יכולים לקרות".
על כובש הצמד מהנקודה הלבנה, איאד אבו עביד, אמר לוי: "אבו עביד הוא בחור מדהים. גם גבר, גם שחקן, גם בלם, גם מגן ימני. הכל. עם הרבה נתינה, הרבה אופי. מבחינתי הוא בבאר שבע להרבה שנים".
7 צפייה בגלריה
איאד אבו עביד
איאד אבו עביד
"בחור מדהים". איאד אבו עביד
(צילום: עוז מועלם)
על סיכויי האליפות: "אנחנו בתחילת הליגה והדרך עוד ארוכה מאוד. לפעמים המשחקים נגד הקטנות קשים יותר. יכול להיות שאם בעתיד נזכה בתואר, נסתכל על המשחק הזה כעל ציון דרך. אין ספק שזה משמעותי מאוד, סוג של אמירה. אמרתי שיש לנו קבוצה טובה, והיא תהיה טובה מאוד".
איתי שכטר התראיין גם הוא בסיום הערב ואמר: "פתחנו את המשחק לא טוב, נקלענו לפיגור ונשארנו בעשרה שחקנים, אבל חזרנו ובסוף ניצחנו. זה ניצחון חשוב במשחק קשה, מול קבוצה שהיא אולי הטובה ביותר בליגה. משחקים כאלה הם משחקים הפכפכים. קבוצה חזקה וטובה יודעת לצאת ממשברים כאלה, אמרנו במחצית שאפשר לעשות את זה. אנחנו נשארים עם הרגליים על הקרקע, אנחנו רק בתחילת העונה".
7 צפייה בגלריה
איאד אבו עביד ומיגל ויטור חוגגים
איאד אבו עביד ומיגל ויטור חוגגים
"יכול להיות שבעתיד נסתכל על המשחק הזה כציון דרך". איאד אבו עביד ומיגל ויטור
(צילום: עוז מועלם)
7 צפייה בגלריה
איתי שכטר חוגג יחד עם שחקני הפועל ב"ש
איתי שכטר חוגג יחד עם שחקני הפועל ב"ש
"אנחנו מאושרים, אבל זה רק המחזור החמישי". איתי שכטר והחברים לקבוצה
(צילום: עוז מועלם)
על זריקת החפצים לעברו מצד כמה מאוהדי מכבי חיפה אמר שכטר: "זה חלק מהמשחק, היום אני משחק בבאר שבע ועושה הכל כדי לעזור לקבוצה. אני לא מתעסק בקהל של היריבה, מתרכז בקהל שלנו שידע לתמוך בנו".
"אנחנו מאושרים ושמחים, אבל זה בסך הכל המחזור החמישי. הפנים קדימה", הדגיש החלוץ, שסחט את הפנדל המכריע. "לא צריך להסתנוור, בסך הכל צברנו עוד שלוש נקודות. ברור שאנחנו צריכים להיות גאים בעצמנו, עברנו משוכה לא פשוטה והראינו אופי". שכטר הקדיש את הניצחון לחברו דור מיכה וארוסתו אלמוג, לקראת חתונתם מחר.

אצילי נפצע וייבדק

בצד המאוכזב של הערב, האלופה מכבי חיפה הודיעה כי עומר אצילי, שהורחק במהלך המשחק בעקבות נגיעת יד, התלונן בסיום על כאבים חזקים בשריר הירך האחורי. בצוות הרפואי אבחנו מתיחה, והקשר יעבור מחר בדיקת אולטרה-סאונד לבירור מצבו.
7 צפייה בגלריה
עומר אצילי וניקיטה רוקאביצה
עומר אצילי וניקיטה רוקאביצה
עומר אצילי מול ניקיטה רוקאביצה. בהמשך תתברר חומרת הפציעה
(צילום: עוז מועלם)
"הבעיה הייתה שהרגשנו כאילו המשחק בידיים שלנו, ואז עשינו טעויות", אמר ברק בכר על ההפסד. "היינו צריכים ללחוץ על הגז ולכבוש את השני כדי לנצח, לא לתת למצבים הזויים כאלה לקרות. זה קרה, ורק אנחנו אשמים".
7 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
ברק בכר. "הרגשנו נוח מדי"
(צילום: עוז מועלם)
"התחלנו את המשחק מצוין, ואז הגול והאדום גרמו לנו להרגיש נוח מדי. דיברנו בהפסקה על זה שאסור להרגיש מול קבוצה כזאת נוח מדי. כולנו אשמים. נתנו לדבר הזוי כזה לקרות, זה דבר שלא קורה בכל יום", המשיך המאמן. "נגררנו לכל מיני פרובוקציות שלא היינו צריכים להיגרר אליהן, וזה הוציא אותנו מהמשחק. נפלנו פה על דברים הזויים ושטותיים ושילמנו על זה ביוקר".
בנוגע לשיפוט אמר בכר: "לא אכנס לזה, אני לא יודע מה נכון ומה לא נכון. אנחנו צריכים להאשים רק את עצמנו".