הפועל באר-שבע תארח מחר (חמישי, 22:00) את ויאריאל במחזור השני בבית 3 של שלב הבתים בקונפרנס ליג. ערב לפני המפגש עם היריבה מספרד, הודיעה הקבוצה של אליניב ברדה באופן רשמי על החתמתו של אור בלוריאן.
הבלם בן ה-22, שעזב את מכבי פתח תקווה חתם לארבע שנים בבירת הנגב ואמר לאחר החתימה: אני שמח לחתום בהפועל באר שבע ולהצטרף לחברים לחדר ההלבשה. אני מודה לצוות המקצועי על האמון בי, מצפה לפגוש את האוהדים ומאחל שיחד נעמוד במטרות שלנו. בהזדמנות זו, אני רוצה להודות מקרב לב למועדון הכדורגל מכבי פתח תקווה. זהו המועדון שבו גדלתי מאז שהתחלתי לשחק כדורגל והוא תמיד ישאר בליבי".
זמן קצר לאחר ההודעה על החתמת בלוריאן, קיימה מחזיקת הגביע מסיבת עיתונאים לקראת המשחק נגד ויאריאל. המאמן אליניב ברדה והחלוץ האלבני-קוסובורי אסטריט סלמאני דיברו לקראת ההתמודדות.
אליניב ברדה: "זה כיף גדול שהכדורגל וקבוצות בסדר גודל כזה מגיעים לבאר שבע. בשביל הקהל זאת חגיגה גדולה. תמיד יותר נוח וכיף להגיע אחרי ניצחון ולתקן טעויות יותר כיף. זאתת קבוצת ליגת אלופות והם הגיעו לחצי גמר האלופות בעונה שעברה. תיהיה חגיגה".
4 צפייה בגלריה
אליניב ברדה
אליניב ברדה
"לא משנה מי היריבה, אני תמיד מאמין". אליניב ברדה
(צילום: עוז מועלם)
על היריבה: "יש פייבורטית ברורה. אבל עם השנים והמסורת טרנר שינה את מאזן הכוחות. בכדורגל תמיד אני מאמין. לא משנה מי היריבה אני תמיד מאמין. הם יעלו בהרכב משני? כל השחקנים שם שחקני נבחרות, גם המחליפים. נתרכז בעצמנו. נשחק את הכדורגל הכי טוב שאנחנו נוכל להציג ומבחינתי כל תוצאה היא אפשרית. הם החליטו לא לקיחם כאן אימון. לכל קבוצה יש לה את השיקולים שלה. לא רואה שקבוצות ברמה הזאת מזלזלות. מתרכזים בעצמנו. זכותם לעשות איזו הכנה שהם רואים לנכון".
על הלו"ז הצפוף: "שיחקנו שישה משחקים בפחות משבועיים העומס גדול יש שחקנים עם רגישות. אבחר את השחקנים עם הרגליים הכי טריות כי משחק כזה צריכים להיות כולם על מאתיים. לא הייתי מוותר בשום קבוצה על כל התארים".
4 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל באר שבע
אוהדי הפועל באר שבע
"טרנר תמיד שינה את מאזן הכוחות". אוהדי הפועל באר-שבע
(צילום: עוז מועלם)
על השלמת מכסת הזרים: "אנחנו רוצים להשלים את מכסת הזרים, זה הכרח לא מותרות. ניהיה חייבים להשלים כדי להתמודד עם היריבות שלנו. זה מבחינתי הכי חשוב. אני רוצה להתחזק בחלק הההתקפי".על החתמת אור בלוריאן: "שחקו צעיר פוטנציאל נהדר. נבחרת צעירה. החתמה טובה מאוד שתגדיל את התחרות ואת העומק. חשוב שלהפועל באר שבע בעתיד תיהיה עתודה".
אסטריט סלמאני: "מהרגע הראשון אני מרגיש טוב במשחקים ובאימונים. גם מהקהל. מבחינתי הכי חשוב לתת הכל באימונים. יודע ציפיות גבוהות וממני אני מצפה ליותר אפילו. אני אוהב שיש ציפיות ממני מסביב".
4 צפייה בגלריה
אסטריט סלמאני שחקן הפועל באר שבע
אסטריט סלמאני שחקן הפועל באר שבע
"זה משחק שאתה רוצה לשחק בו". אסטריט סלמאני
(צילום: דניאל כהן)
על ההבדל בין ישראל לשבדיה: "כאן יותר מהר. יש יותר רגש במשחק. מבחינת אווירה נראה שיש יותר רגשות. יש קבוצות שעושות יותר התקפה. בשבדיה יותר תוצאות של 0:1 ופחות שערים. אנחנו רוצים להיות בטופ של הליגה ולהעפיל לקונפרנס. אני גאה שעלינו. מקווה להשיג כמה שיותר נקודות וניצחונות גם באירופה".
על המשחק מחר: "לשחק נגד ויאריאל בבית זה משחק שאתה רוצה לשחק בו. בגלל זה באתי. אנחנו עובדים על תיאום קבוצתי. אני מרגיש שכול אימון ומשחק זה משתפר. אני מקווה שאפילו נשתפר. חיפה ומכבי תל אביב? אנחנו ברמה שווה להם. נגד חיפה האדום שינה את המשחק ולא היינו פחות טובים מהם. אנחנו מתרכזים בעצמנו".
4 צפייה בגלריה
אונאי אמרי
אונאי אמרי
אונאי אמרי
(צילום: רויטרס)
ויאריאל, יריבת הפועל-באר שבע בליגה האזורית מחר, קיימה גם היא מסיבת עיתונאים לקראת המשחק. אונאי אמרי אמר לקראת המשחק: "תמיד קשה לשחק באירופה וראינו את זה נגד לך פוזנן. עכשיו מחכה לנו משחק חוץ מול קבוצה עם קהל ביתי מאוד. אנחנו מצפים למשחק קשה, אבל אנחנו רוצים לנצח כדי להתקרב למטרה שלנו שהיא לעלות שלב". על באר-שבע אמר המאמן: "קבוצה דינמית מאוד שרוצה לנצל את הרגעים שלה באירופה. מעבר לתוצאה, אנחנו רוצים לשחק טוב ולהרגיש חזקים". אמרי אישר שארנאוט דנג'ומה חזר מפציעה ויהיה בסגל.
אלכס באנה הצעיר אמר: "אם באר-שבע במפעל אירופי אז היא קבוצה מצוינת. ננתח אותה, אבל אני בטוח שהיא תקשה עלינו מאוד. אנחנו צריכים להיות עצמנו ולשחק כמו שאנחנו משחקים מאז קדם-העונה, להיות יציבים בהגנה ויעילים בהתקפה".
פורסם לראשונה: 18:02, 14.09.22