שחקנית נבחרת ישראל בכדורגל, לי פלקון, התראיינה באולפן ynet ודיברה על המצב הקשה של כדורגל הנשים בארץ, כפי שתואר בתחקיר של "ידיעות אחרונות".
פלקון (28) כתבה פוסט נוקב בפייסבוק, שהופיע גם ב"ידיעות אחרונות", ובו סיפרה על הקשיים שלה ושל חברותיה למקצוע. "התייצבתי בכל פעם מחדש שקראו לי לדגל, בלי לחשוב פעמיים, ולא משנה באיזה קבוצה או מדינה שיחקתי באותו הזמן - גרמניה, אוסטרליה, דנמרק - כי מה יותר מספק מאשר לייצג את המדינה שלנו? היום אני אומרת די! התפכחתי, התבגרתי", כתבה.
2 צפייה בגלריה
לי פלקון חוגגת
לי פלקון חוגגת
לי פלקון
(צילום: ראובן שוורץ)
הפוסט של פלקון
מה גורם לך לכתוב את המילים האלה? "אני סביב ה-15 שנה בנבחרות ובנבחרת הבוגרת. אני שחקנית, עברתי הרבה בקריירה שלי, אם זה לשחק ברמות הגבוהות בעולם ואם זה לבוא לנבחרת מכל מקום ומדינה ששיחקתי בה. זה אומר לטוס בטיסות קונקשנים שהביאו אותי למשחקים, אז באמת האהבה שלי לכדורגל ולייצוג המדינה היה תמיד גבוה בסדר העדיפויות שלי, אבל אני חושבת שהגעתי לגיל שהבנתי דבר או שניים, ובעיקר הבנתי שהיחס המזלזל כלפיי כאישה וכשחקנית בארץ הוא יחס שאני לא מוכנה לסבול יותר"
היה קש ששבר את גב הגמל? "אני חושבת שמה ששבר אותי היה כששלחו אותנו לדנמרק בטיסת קונקשן עם מלא אנשים, כשחזרנו היו שש בנות שחלו בקורונה. היחס כלפינו הוא מזלזל, הם גם פגעו בבריאות שלנו. מבחינתי זה היה איזשהו רגע מכונן בו הבנתי שלא משנה מה אני אעשה וכמה מקצוענית אני אהיה, כמה אטוס לייצג את המדינה, כשאני אחזור לייצג את הנבחרת שלנו אני אקבל יחס של חובבנית ויחס שאומר, 'את לא מספיק טובה ואנחנו לא רוצים להשקיע בכן כי אתן נשים'".
2 צפייה בגלריה
נבחרת הנשים
נבחרת הנשים
נבחרת הנשים
(צילום: gettyimages)
"העניין המגדרי פה מאוד חזק. הגברים תמיד יגידו שהם משקיעים המון בנשים, אבל בשורה התחתונה אין השקעה – לא בנבחרת ולא במועדונים, זה לא מספיק כדי שנתחרה ברמה הגבוהה", המשיכה פלקון. "רגע לפני המשחק באיטליה (12:0) הבנתי שאני לא רוצה להיות יותר חלק מהדבר הזה. לצערי הבנות שכן היו חלק נסעו לאיטליה וקיבלו 12 גולים בצורה מביכה והאשמה היחידה היא ההתאחדות, הזנחה של שנים".
בפוסט שלך את אומרת להורים: אל תשלחו את הבנות שלכם לחוג כדורגל. "היו לי קצת ביקורות על זה, במיוחד מנשים שכן רוצות לקדם את הענף ואני מאוד מעריכה אותן, ובכלל נשים בספורט, אבל הסברתי שכתבתי את זה ממקום של אמת, ממקום כואב של מה שאני עברתי, כילדה שגדלה בתוך המערכת הזאת. נכון, אני לא מעודדת אף ילדה לפרוש מספורט, אני חושבת שספורט זה דבר חשוב לילדה וילד, אבל אני מדברת כרגע על ילדות – הן יכולות לקבל ולהשיג מזה דברים מאוד יפים כמו שהשגתי".
"אבל אני חושבת שזה היה בעיקר כדי להראות כמה המצב גרוע, ושילדות יבינו כי היחס כלפיהן נחות בגלל שהן נשים. מה עשינו בזה? הילדה תלך לחוג ותבין שבגלל שהיא ילדה היא לא שווה כמו גבר. ההתאחדות צריכה לעשות שינוי גדול, היא צריכה להבין שאם הם לא מתקדמים כמו שאר העולם אז הם נשארים במקום, מקום בו לנשים לא היו זכויות. האם הם רוצים להישאר שם? מקווה מאוד שלא. אני בתור שחקנית מקצוענית אשאף להיות שם תמיד, במקום שלא יתנו לי את זה – אני לא אהיה", סיכמה.