כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, החלוץ מאוויס צ'יבוטה קיבל הודעה כי לא ייצא היום (ראשון) עם מכבי חיפה למשחק במסגרת מוקדמות ליגת האלופות במלטה, נגד חאמרון ספרטנס, ובכך יהיה השחקן הירוק היחידי שנותר בארץ, בזמן שגם שחקנים פצועים צפויים לקחת חלק בנסיעה.
אחת ההערכות היא כי מדובר בצעד משמעתי של הקבוצה נגד החלוץ לאחר שהתעמת בשבוע שעבר עם דולב חזיזה, במהלך משחק האימון נגד סלביה פראג (2:1 בסיום).
2 צפייה בגלריה
מאוויס צ'יבוטה
מאוויס צ'יבוטה
"עימות חריג". צ'יבוטה
(צילום: עוז מועלם)
"הם החליפו ביניהם קללות, זה היה עימות חריג מאוד", העיד אחד משחקני האלופה שנכח באירוע. "לפחות כלפי חוץ נראה שחזיזה נפגע ממנו מאוד".
מנגד, נדמה כי במכבי חיפה מראים לחלוץ את הדרך החוצה לאחר שלא סיפק את הסחורה בעונה שחלפה (שער אחד וארבעה בישולים ב-33 הופעות). "מסאי דגו לא פראייר. אחרי עימות כזה, צ'יבוטה לא יכול לצאת למלטה", אמר גורם במועדון. "זה היה מבחן מנהיגות ראשון, דגו לא ייתן שיהיה פה בלגן".
2 צפייה בגלריה
מסאי דגו
מסאי דגו
"לא ייתן שיהיה פה בלאגן". דגו
(צילום: עוז מועלם)
אז לאן מועדות פניו של החלוץ? בית"ר ירושלים אומנם הוזכרה כמי שאמורה לקלוט את השחקן אבל במועדון הבהירו שהוא כלל לא על הפרק.
רגע לפני שיצאה לנתב"ג קיימה מכבי חיפה אימון בוקר על מגרש סינטטי, בדומה לזה שמצפה להם במשחק במלטה. מחר יערכו מסאי דגו וחניכיו את האימון המסכם באצטדיון בו יתקיים המשחק.
את הקבוצה צפויים ללוות כ-350 אוהדים. בהודעה רשמית של המועדון נמסר לאוהדים כי "נגד הקבוצה עומד עונש על תנאי מאופ"א בשל שימוש באמצעים פירוטכניים. במידה ויהיה שימוש נוסף בפירוטכניקה, או ייזרקו חפצים למגרש, הקבוצה תיענש במשחק חוץ ללא קהל. אוהדים יקרים. תמיכתכם חשובה מאוד לקבוצה. אנא הימנעו מהשלכת חפצים והפעלת פירוטכניקה".